Klasą samą dla siebie był najstarszy Mercedes w Polsce i jeden z najstarszych na świecie - 10/20 HP Posen. Auto ma 102 lata, kilkanaście lat temu zostało gruntownie odrestaurowane i jest w znakomitej kondycji.
Drugą gwiazdą zlotu był młodszy (rocznik 1954), ale niezwykle rzadki i cenny model 300 SL Gullwing. Nazwa wzięła się od unoszonych drzwi, które przypominają skrzydła mewy.
Gullwing jest własnośścią kolekcjonera spod Krakowa, jest jedynym takim modelem w Polsce (w latach 1954-57 wyprodukowano zaledwie 1400 szt.).
Odrestaurowany w Classic Centre Mercedesa w Stuttgarcie, gdzie auto przygotowane zostało do udziału w supertrudnym rajdzie Mille Miglia. Wystartowało w nim w 2013 roku i ukończyło tę próbę na znakomitym 222 miejscu (na ponad 400 startujących maszyn).
Do Poznania przybyło 9 przedwojennych Mercedesów. Te modele cieszą się szczególnym uznaniem i pubnliczności podczas pokazów elegancji, i jury oceniającego auta i załogi.
Nie zabrakło oczywiście aut z okresu powojennego – tu szczególnie oklaskiwano załogi kabrioletów: Pontona cabrio, 190 SL, Pagód.
Atrakcją konkursów elegenacji jest nie tylko sam samochód, lecz także jego załoga występująca w strojach z epoki, z jakiej pochodzi auto.
Inwencja właścicieli jest ogromna, wiele załóg co roku przygotowuje inne stroje i akcesoria z epoki.
Atrakcją dla uczestinków tegorocznego zlotu była wizyta w bazie lotniczej w Krzesinach pod Poznaniem i możliwość obejrzenia z bliska słynnych F16. Oczywiście najlepiej na ich tle prezentował się skrzydlaty Mercedes 300 SL Gullwing.