Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat SsangYong Musso

SsangYong Musso

Ikona samochodu

SsangYong Musso to duży samochód terenowy produkowany przez południowokoreańską markę. Auto powstało w 1993 roku jako następca dla modelu Family. W zależności od roku produkcji oraz tego, kto był w posiadaniu akcji marki, pojazd był sprzedawany także pod nazwami Mercedes Musso oraz Daewoo Musso.

Początkowo na rynku dostępna była tylko wersja 5-drzwiowa, jednak w 2002 roku pojawił się także 4-drzwiowy pick-up Musso Sport. Ponieważ pojazd miał od początku być autem typowo terenowym, inżynierowie zdecydowali się oprzeć nadwozie na solidnej ramie. Podzespoły napędowe również miały być solidne, dlatego SsangYong zapożyczył silniki i część przekładni od Mercedesa. Za projekt nadwozia odpowiedzialny był Ken Grenly z Royal College of Art. Oczywiście nie należy spodziewać się dzieła sztuki, choć Musso wyglądał modnie jak na terenówkę lat 90.

Nadwozie było kanciaste i zgrabne. Wnętrze nie zachwycało jakością wykończenia, ale nie oszukujmy się – terenówka nie ma lśnić tylko dzielnie przedzierać się przez błoto. Dostępna była wersja 5- i 7-osobowa. W 1998 roku przeprowadzono facelifting, który oprócz zmiany właściciela (większość udziałów marki wykupiło Daewoo; w latach 1998-2001 produkcja Musso odbywała się w systemie SKD w zakładach w Lubinie) przyniosło także nowy przód pojazdu.

Pod maską znalazły się zarówno silniki benzynowe jak i wysokoprężne. W tej pierwszej grupie do wyboru były jednostki o pojemności 2, 2,3 oraz 3,2 litra. Pierwsze dwie miały po 4 cylindry i rozwijały kolejno 135 i 140/150 KM. Ostatnia jednostka miała 6 cylindrów i dysponowała mocą 220 KM. W drugiej grupie były 2 jednostki – R4 2.3 oraz R5 2.9. Pierwszy silnik generował w wersji wolnossącej 80, a turbodoładowanej – 101 KM, natomiast drugi analogicznie 95/99 i 120 KM.

W zależności od jednostki napędowej, w Musso oferowano 2 rodzaje napędu – normalnie był to napęd na tylne koła ze skrzynią rozdzielczą oraz bez centralnego mechanizmu różnicowego, c możliwością stałego dołączenia kół przednich. Natomiast z topowym benzyniakiem oferowano napęd, który w zależności od trybu automatycznie dołączał przednią oś, lub włączał stały napęd na 4 koła. W tym przypadku montowano także reduktor.

O ile w 2005 roku zakończono produkcję Musso pod marką SsanYong, to jego produkcja odbywa się dalej w Rosji (TagAZ) oraz Iranie (Morattab). Jego następcą został model Rexton.

SsangYong Musso - generacje

Ikona samochodu

SsangYong Musso

Ikona samochodu

SsangYong Musso (1993 - 2005)

SsangYong Musso - powiązane artykuły

SsangYong Musso Grand – nie tylko do pracy

SsangYong Musso Grand – nie tylko do pracy

SsangYong Musso Grand to typowy pikap, a zatem w pierwszej kolejności myślimy o tym aucie, jako o kandydacie do ciężkiej pracy w trudnych warunkach terenowych. Jednak w trakcie testu przekonaliśmy się, że to nie jedyne zadanie, podczas którego sprawdza się koreański model z napędem na wszystkie koła i o dużych możliwościach transportowych.

Daewoo Musso od "generała", czyli ciąg dalszy wojskowych wyprzedaży

Daewoo Musso od "generała", czyli ciąg dalszy wojskowych wyprzedaży

Wojsko znów pozbywa się zbędnego sprzętu. Oddział Agencji Mienia Wojskowego z Bydgoszczy wystawia na sprzedaż: pompy, silniki, przyczepy, płaszcze wojsk lądowych i lotniczych oraz samochody. Na liście pojazdów nie zabrakło auta, które zwykle wykorzystywała kadra dowódcza polskiego wojska. Oto, co wybraliśmy wśród wojskowych propozycji.

SsangYong Musso 2.2 d - dla kogo jest  ten pikap?

SsangYong Musso 2.2 d - dla kogo jest ten pikap?

Przestronna kabina, mocny silnik i komfortowe zawieszenie kontra mała skrzynia ładunkowa i niska ładowność – SsangYong celuje w klientów lifestylowych?

SsangYong Musso – to naprawdę dobry samochód | TEST

SsangYong Musso – to naprawdę dobry samochód | TEST

Słyszysz SsangYong i myślisz…? No właśnie – na ogół nic. W sumie to nie jest dziwne, bo marka ta nie miała szczęścia do obecności na naszym rynku. Czy wraz z nowym Musso to ma szanse się to zmienić?

Ssangyong Musso: smok z Korei

Ssangyong Musso: smok z Korei

W polskiej rzeczywistości Porsche czy Ferrari przestają kogokolwiek dziwić. Choć cały czas rzadko spotykane, zainteresowanie wzbudzają tylko na chwilę. Co innego auta nad Wisłą praktycznie nieznane. Zawsze kontrowersyjne, zawsze rzucające się w oczy. SsangYongi.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech