Auto Świat Używane Co warto kupić Kupujemy używanego SUV-a w Niemczech. W Polsce te modele są ryzykowne. Może tam nie?

Kupujemy używanego SUV-a w Niemczech. W Polsce te modele są ryzykowne. Może tam nie?

Cztery z pięciu SUV-ów, które opisujemy, są modelami ryzykownymi, a przynajmniej dwa są wręcz proszeniem się o kłopoty. Tak jest w Polsce. A w Niemczech? Wszystkie z tych aut mają już swoje lata, w Polsce można je kupić tanio. Wśród ofert nie brakuje aut z importu, w tym z Niemiec. Nasi koledzy z Auto Bilda przeanalizowali niemiecki rynek, by odpowiedzieć na pytanie, ile muszą kosztować używane SUV-y Toyoty, Land Rovera, Porsche, Mercedesa i BMW, by były bezpieczne.

Jeep Grand Cheerokee I
Auto Bild
Jeep Grand Cheerokee I

W ogłoszeniach auta z importu są najczęściej tańsze lub znacznie tańsze niż te krajowe, choć bywa, że na zdjęciach wyglądają znacznie atrakcyjniej niż "polscy" konkurenci. Skąd te różnice w cenach? Najczęściej z powypadkowej, bardzo trudnej do zweryfikowania przeszłości i z cofniętych liczników. Da się w ogóle kupić coś porządnego z zagranicy? Przekonaliśmy się o tym podczas jednej z naszych komisowych wycieczek: Pojechałem do Kielc po używanego SUV-a od flippera. Nigdy czegoś takiego nie widziałem.

Wróćmy jednak do naszego zestawienia. W co celowaliśmy i co sprawdziliśmy? W SUV-a, który ma już swoje lata, ale jeśli jest zadbany, to oferuje komfort porównywalny z najnowszymi, kosztującymi setki tysięcy złotych SUV-ami. Z jednym wyjątkiem — Toyota RAV4 pojawiła się w tym zestawieniu ze względu na swoją popularność na rynku wtórnym. Zdecydowanie jednak to nie pierwsza generacja cieszy się największym zainteresowaniem.

Ile zatem powinny kosztować (w Niemczech — trzeba do tego dołożyć koszty importu i marżę sprzedającego) importowane SUV-y z Niemiec, by było sens kupować je w Polsce? Odpowiedzi dostarczyli nam nasi koledzy z niemieckiego Auto Bilda.