Auto Świat Używane Co warto kupić Używany SUV za 100 tys. zł. Lepsza prawie nowa Skoda Kodiaq czy starsze Volvo XC90?

Używany SUV za 100 tys. zł. Lepsza prawie nowa Skoda Kodiaq czy starsze Volvo XC90?

I Skodę Kodiaq, i Volvo XC90 można kupić za znacznie mniej niż 100 tys. zł, ale my na celownik wzięliśmy wyłącznie egzemplarze niewyeksploatowane i z polskiej dystrybucji. W przypadku Skody 100 tys. zł trzeba zapłacić za kilkuletnie egzemplarze z przebiegiem do 100 tys. km. W przypadku Volvo w tej kwocie musimy zaakceptować nieco większy przebieg i kilka dodatkowych lat "na karku". To cena za prestiż i jeszcze większą przestrzeń we wnętrzu. Pytanie brzmi: czy warto tę cenę ponosić? Jak oba SUV-y oceniają mechanicy i co na ich temat mają do powiedzenia dziennikarze Auto Świata?

Volvo XC90
Igor Kohutnicki / Auto Świat
Volvo XC90
  • Na szczególnie jedną wersję Volvo XC90 trzeba bardzo uważać. Jej nie zalecamy kupować ani my, ani mechanicy. Jeśli bralibyśmy pod uwagę tylko ją, Skoda wygrałaby ten pojedynek już na starcie
  • Kodiaq też nie jest pozbawiony wad. Ryzyko jest jednak mniejsze niż w przypadku XC90 - w końcu za 100 tys. kupimy egzemplarz młodszy i z mniejszym przebiegiem
  • Oba SUV-y są mistrzami komfortu i przestrzeni, choć XC90 jest większe i rozpieszcza jeszcze bardziej niż Skoda. Ale nie za darmo

Założenie tego porównania jest proste — za 100 tys. zł chcemy kupić dużego, nowoczesnego SUV-a. Do porównania zakwalifikowaliśmy dwa modele: flagowego SUV-a Skody, czyli Kodiaqa oraz bardzo w Polsce cenionego SUV-a Volvo. Nie zdecydowaliśmy się na XC60, bo na szali chcieliśmy postawić przestronnego SUV-a niepremium z bardzo przestronnym, ale starszym SUV-em premium. To klasyczny pojedynek rozumu z sercem — już na pierwszy rzut oka Kodiaq jest wyborem znacznie bardziej racjonalnym. Ale czy to wystarczy, by pokonać XC90?

By odpowiedzieć na to pytanie, odwiedziliśmy zaprzyjaźnionych mechaników, by ocenili oba auta pod kątem awaryjności. Zajrzeliśmy też do przepastnego archiwum testów Auto Świata, by przypomnieć sobie, jak oba auta sprawują się w codziennym użytkowaniu. Na tej podstawie wystawiliśmy obu SUV-om oceny, które wyłoniły zwycięzcę.