Tak dobry wynik zdarzył się po raz pierwszy w niemieckiej firmie. Oznacza on, że co miesiąc ponad pół miliona osób na całym świecie kupuje auto osobowe z logo VW na masce lub grilu.
W Europie od stycznia do końca czerwca 2014 r. klienci kupili 864 tys. samochodów osobowych VW. To oznacza lekki wzrost (o 2,4 proc.) w stosunku do 2013 roku.
Na niemieckim rynku wzrost był mały – zaledwie 0,8 proc. Niemcy kupili w ciągu pół roku 286 tys. Vokswagenów osobowych.
Największe wzrosty firma z Wolfsburga odnotowuje w Polsce – sprzedała na naszym rynku prawie 17 tys. osobowych aut, co oznacza wzrost o prawie 25 proc.!
Na świecie osobowe Volkswageny popularne są także w regionie Azji i Pacyfiku – sprzedano tam 1,5 mln osobowych VW, co oznacza wzrost o 16,8 proc.
W Volkswagenach kochają się Chińczycy – w ciągu półrocza 2014 r. kupili 1,39 mln aut – wzrost o 18,5 proc. Tak dobry wynik to zasługa działających na terenie Chin fabryk VW.
A gdzie VW sprzedaje się gorzej? W Ameryce Północnej i Południowej. W USA spadek wyniósl 13,4 proc. (Amerykanie kupili „tylko" 180 tys. osobowych VW).
W Ameryce Płd spadek sprzedaży wyniósl 21 proc. – kupiono tam 317 tys. osobówek VW, z czego znakomitą większość (255 tys.) kupili Brazylijczycy.
Volkswagen jako koncern, do którego należą takie marki jak Audi, Porsche, Skoda, Seat, VW i kilka luksusowych – Lamborghini, Bentley, Bugatti, ma ambicje, aby stać się największym na świecie producentem samochodów.
W 2013 roku VW sprzedał na całym świecie ponad 9,5 mln samochodów osobowych i ciężarowych i zajął miejsce za Toyotą. W 2014 roku koncern chce sprzedać po raz pierwszy w swojej historii ponad 10 mln samochodów, zająć I miejsce i wyprzedzić japońskiego konkurenta.
W zwiększeniu sprzedaży mają pomóc liczne premiery nowych aut – w latach 2014-15 planowanych jest ok. 100 premier aut nowych i po face liftingu.
Koncern przeznaczył też kilkadziesiąt miliardów euro na badania i opracowywanie nowych modeli i wprowadzanie nowych rozwiązań oraz budowę i rozbudowę fabryk, szczególnie w rejonie Azji.