Pierwszy mechanizm nazywa się S-AWC, co w skrócie oznacza Super All Wheel Control i jest odpowiedzialny za kontrolę dynamiki pojazdu. Z kolei Twin Clutch SST to zautomatyzowana, sportowa skrzynia biegów, szybsza i bardziej płynna niż dotychczasowe.

S-AWC wykorzystuje informacje o momencie obrotowym oraz ciśnieniu w układzie hamulcowym pochodzące z układów ACD oraz AYC. Dzięki temu może on szybciej ustalić czy pojazd przyspiesza czy hamuje. W nowej technologii Mitsubishi jest także wykorzystywany układ kontroli stopnia znoszenia. Pozwala on kierowcy na podążanie wybranym torem jazdy przez kontrolę zachowania pojazdu. Jest to ustalane poprzez czujniki stopnia zniesienia oraz informacje płynące z układu kierowniczego. W nowej technologii zintegrowany moduł zarządzający pracą wszystkich czterech układów, pozwalający na płynną regulację momentu obrotowego oraz siły hamowania na każdym z kół. System może pracować w trzech trybach: TARMAC (asfalt) przeznaczony na suche i utwardzone nawierzchnie, GRAVEL (żwir) na mokre lub luźne nawierzchnie oraz SNOW (śnieg) na powierzchnie pokryte śniegiem.

Twin Clutch SST jest nowoczesną, zautomatyzowaną przekładnią manualną wyposażoną w podwójne sprzęgło. Według producenta, swoją wydajnością dorównuje on tradycyjnym układom, a dodatkowo pozwala na dynamiczne zmiany przełożeń. Dzięki nowemu systemowi udało się poprawić czasu przyspieszeń pojazdu oraz obniżyć spalanie paliwa. Wszystko stało się za sprawą bardzo wydajnego mechanizmu przenoszenia mocy. Twin Clutch SST przyporządkowuje nieparzyste (1, 3, 5) i parzyste (2, 4, 6) biegi do osobnych wałów wejściowych, które połączone są z indywidualnym sprzęgłem. Dzięki precyzyjnemu systemowi kontrolującemu obydwa sprzęgła, uzyskano ultra-szybką i płynną zmianę przełożeń bez przerw w dostarczaniu mocy.

Nowa skrzynia może pracować w trzech trybach jazdy: Normal, Sport i S-Sport, które są przystosowane do warunków drogowych, począwszy od jazdy po mieście, skończywszy na torze wyścigowym.