Ranking przeprowadzony wspólnie z firmą badawczą Kantar TNS nazywa się „Garage Quality Check”, powstał na podstawie badania przeprowadzonego od kwietnia do września 2016.
TNS wykonał 190 badań w serwisach 19 najpopularniejszych marek, po 10 dla każdej z nich.
Serwisy były wybierane losowo – chodziło o to, żeby te 10 wybranych serwisów było reprezentatywnych dla całej sieci, która często liczy kilkadziesiąt warsztatów.
Ankieterzy Kantar TNS oceniali sposób i formę telefonicznego umówienia się na wizytę, sprawdzali też, czy można to zrobić również drogą elektroniczną.
Kolejne kryterium oceny to standardy obsługi klienta w serwisie. W badaniu nie oceniano samych prac technicznych, lecz tylko to, jak przyjmowany jest klient w warsztacie, jak zajmuje się nim doradca serwisowy, w jaki sposób odbywa się przyjęcie samochodu i jego wydanie, czy przedstawiciel warsztatu kontaktuje się z klientem już po wizycie.
Była też mała „pułapka” – spreparowane dwie usterki w aucie podstawianym do serwisu: obniżone ciśnienie w jednym kole oraz brak gaśnicy (lub gaśnica przeterminowana).
Do badania użyto samochodów nie starszych niż 10-letnie – były to typowe modele, najpopularniejsze w każdej marce. 85 proc. z tych aut było już po gwarancji.
Ranking marek
| Miejsce | Marka | Wynik w proc. |
| 1. | Renault | 87,3 |
| 2. | BMW | 79,1 |
| 3. | Peugeot | 78,9 |
| 4. | Skoda | 77,1 |
| 5. | Citroen | 75,1 |
| 6. | Kia | 74,9 |
| 7. | VW | 69,1 |
| 8. | Ford | 68,9 |
| 9. | Mercedes | 68,7 |
| 10. | Seat | 68,2 |
| 11. | Audi | 66,4 |
| 12. | Toyota | 65,9 |
| 13. | Hyundai | 65,1 |
| 14. | Mazda | 63,9 |
| 15. | Nissan | 61,7 |
| 16. | Suzuki | 61,6 |
| 17. | Volvo | 53,9 |
| 18. | Fiat | 51,5 |
| 19. | Opel | 50,8 |
Każdy badany serwis miał możliwość uzyskania maksymalnie 100 pkt (zatem marka mogła zdobyć 1000 pkt, ponieważ badano 10 serwisów z każdej), następnie punkty przeliczono na procenty.
Zaprezentowane w tabelach wyniki pokazują, w ilu procentach serwis (marka) spełnia standardy obsługi.
Ranking serwisów – TOP 22 (wynik powyżej 90 proc.)
| Lp. | Miejsce | Serwis | Wynik w proc. |
| 1. | 1. | BMW - Dealer Olszowiec sp. z o.o. sp. k. - Poznań | 99,0 |
| 2. | 2. | BMW - Bawaria Motors sp. z o.o. - Gdańsk | 98,0 |
| 3. | 3. | Citroën - FIX FORUM LIDER sp. z o.o. - Kielce | 96,9 |
| 4. | 3. | Renault - Jaszpol sp. z o.o. - Łódź, Brukowa 2 | 96,9 |
| 5. | 3. | Mercedes - MB Motors sp. z o.o. oddział w Poznaniu | 96,9 |
| 6. | 4. | Renault - Nazaruk Service sp. z o.o. - Lublin | 95,9 |
| 7. | 5. | Citroën - MOTOZBYT sp. z o.o. - Białystok | 94,9 |
| 8. | 5. | Ford - AUTOSKAR sp. z o.o. - Kielce | 94,9 |
| 9. | 5. | BMW - ZK Motors - Kielce | 94,9 |
| 10. | 6. | Kia - AUTO CENTRUM PATECKI - Kielce | 93,9 |
| 11. | 6. | Mercedes - Witman sp. z o.o. - Gdańsk | 93,9 |
| 12. | 7. | Peugeot - MOJSIUK MOTOR - Koszalin/Biesiekierz | 92,9 |
| 13. | 7. | Renault - Zdunek sp. z o.o. - Gdańsk | 92,9 |
| 14. | 7. | Renault - Auto-Zięba sp. z o.o. - Katowice | 92,9 |
| 15. | 8. | Kia - AUTOPOL NOSKIEWICZ sp. z o.o. - Toruń | 91,8 |
| 16. | 8. | Renault - Auto-Compol - Poznań, Kazimierza Wielkiego | 91,8 |
| 17. | 8. | Seat - Plichta - Gdynia | 91,8 |
| 18. | 8. | Skoda - Skodex Krotoski-Cichy - Koszalin | 91,8 |
| 19. | 9. | Hyundai - Auto Centrum Lis - Kalisz | 90,8 |
| 20. | 9. | Skoda - Plichta - Gdańsk | 90,8 |
| 21. | 9. | Skoda - ULTIMA - Jelenia Góra | 90,8 |
| 22. | 9. | Skoda - Polbis Auto - Olsztyn | 90,8 |
Wynik powyżej 90 proc. uznajemy za wzorowy (p. tabela). Wynik powyżej 80 proc. uznajemy za bardzo dobry. Na 190 zbadanych przez TNS serwisów taką ocenę uzyskały 52 warsztaty.
W galerii zdjęcia 5 najlepszych ASO w naszym teście.
Galeria zdjęć
1. miejsce w rankingu: BMW Olszowiec Poznań – 99 proc.
2. miejsce w rankingu: BMW Bawaria Gdańsk – 98 proc.
3. miejsce w rankingu: Citroen FIX FORUM LIDER Kielce – 96,9 proc.
3. miejsce: Renault Jaszpol, salon ul. Brukowa 2, Łódź – 96,9 proc.
3. miejsce: Mercedes - MB Motors oddział w Poznaniu – 96,9 proc.