W przypadku Doblò adaptacja odmiany użytkowej na osobową udała się wyśmienicie. A Qubo? Jest trochę za małe, by mogło pełnić funkcję pojazdu rodzinnego. Ale to wcale nie znaczy, że jest złym autem – w wersji Trekking stanowi świetną propozycję dla singli prowadzących aktywny tryb życia.
Nadwozie
Oni akurat nie będą musieli wybierać między pasażerami a bagażami. Kufer Fiata pomieści tylko 330 l, a to wynik na poziomie wyrośniętego „mieszczucha”. Za to po złożeniu kanapy uzyskujemy aż 2500 l regularnej, pudełkowatej przestrzeni. Rower, narty czy snowboard – Qubo „połknie” wszystko bez żadnych protestów.
Plastiki zastosowane we wnętrzu i goła blacha na drzwiach przypominają o tym, że mamy do czynienia z samochodem użytkowym. Pięć osób zmieści się w kabinie dość swobodnie, ale – jak wspominaliśmy – trzeba wtedy zapomnieć o bagażniku.
Układ napędowy
Pod maską pracuje jednostka 1.3 Multijet/95 KM (w ofercie od jesieni 2011 r.). W 12,2 s do „setki” nie robi może wrażenia, ale w odróżnieniu od podstawowej, 75-konnej wersji tego silnika testowana odmiana dawała poczucie bezpieczeństwa podczas wyprzedzania na trasie. Średnie spalanie wyniosło niewiele ponad 5 l/100 km – to naprawdę dobry wynik. Nie mamy też zastrzeżeń do precyzji skrzyni biegów.
Układ Jezdny
Trekking wyróżnia się prześwitem o 10 mm większym niż w zwykłym Qubo, a jazdę w łatwym terenie ułatwia elektroniczna imitacja „szpery”.
Koszty
Testowana odmiana kosztuje w promocji 63 800 zł, ale diesla 95 KM można kupić już za 59 800 zł. Dobre wyposażenie.
Test Fiata Qubo 1,3 Trekking
Test Fiata Qubo 1,3 Trekking
Test Fiata Qubo 1,3 Trekking
Test Fiata Qubo 1,3 Trekking
Test Fiata Qubo 1,3 Trekking
Test Fiata Qubo 1,3 Trekking
Test Fiata Qubo 1,3 Trekking
Test Fiata Qubo 1,3 Trekking
Test Fiata Qubo 1,3 Trekking
Test Fiata Qubo 1,3 Trekking
Test Fiata Qubo 1,3 Trekking
Test Fiata Qubo 1,3 Trekking