Kierowcy kupujący SUV-y oczekują nie tylko wysokiej pozycji siedzącej, lecz także przestronnego wnętrza i pojemnego kufra. A co z tymi, którzy chcą też dynamicznie jeździć? Otóż mogą oni wybrać BMW X1 z dieslem o mocy 231 KM.
BMW X1 25d - nadwozie
Pod względem stylistyki karoserii to klasyczny SUV z plastikowymi nakładkami na nadkolach i osłonami pod zderzakami. Z kolei we wnętrzu wykończonym skórzaną tapicerką i chromowanymi elementami wyczuwa się elegancką atmosferę. Niestety, zaprzeczeniem tego są tworzywa sztuczne na desce rozdzielczej i drzwiach, które nie wyglądają tak szlachetnie, jak materiały użyte w Audi Q3 czy Mercedesie GLA. Powody do zadowolenia daje natomiast duża ilość miejsca w obu rzędach siedzeń. Szkoda jednak, że płaskie siedziska foteli nie podpierają dostatecznie dobrze z boku, a poza tym są zbyt wąskie.
BMW X1 25d - silnik
Jednym z mocniejszych punktów auta jest diesel o mocy 231 KM. Cicho pracuje, a co istotne – zapewnia autu świetną dynamikę. „Setka” w 6,9 s to wartość, której nie powstydziłyby się usportowione kompakty. Dobre przyspieszenie to zasługa nie tylko mocnej jednostki, lecz także 8-biegowego „automatu” – przełącza szybko i bez szarpnięć.
BMW X1 25d - prowadzenie
Do możliwości silnika dopasowano zestrojenie zawieszenia. Twarde nastawy pozwalają perfekcyjnie pokonywać nawet ciasne zakręty, a przechyły nadwozia są nieznaczne. W opanowaniu auta na łukach pomaga precyzyjny układ kierowniczy. Natomiast kierowcy, którzy wolą komfortową jazdę, będą mieli powody do narzekania. Pokonywanie nawet małych wybojów oznacza nieprzyjemne wstrząsy.
BMW X1 25d - koszty
Bogate wyposażenie oraz niskie zużycie paliwa (6,3 l/100 km to tylko o 1,2 l więcej niż obiecuje producent) to niewątpliwe atuty testowanego BMW X1. Jednak zanim będziemy się cieszyli zaletami pojazdu, musimy najpierw za niego zapłacić 181 300 zł. To dużo, ale przyjemność z prowadzenia rekompensuje tę cenę.
BMW X1 25d - to nam się podoba
Sportowe prowadzenie, osiągi jednostki napędowej, korzystne spalanie, przestronne wnętrze, pojemny bagażnik.
BMW X1 25d - to nam się nie podoba
Niski komfort resorowania, przeciętne materiały wykończeniowe, zbyt wąskie fotele, wysoka cena zakupu.
BMW X1 25d - naszym zdaniem
Świetny SUV dla kierowców, którzy oczekują czegoś więcej niż tylko funkcjonalnego nadwozia. Pod względem możliwości silnika i prowadzenia X1 ucieszy każdego fana dynamicznego podróżowania.
BMW X1 25d - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa | 1995 cm3 |
Moc maksymalna | 231 KM/4400 obr./min. |
Maks. moment obrotowy | 450 Nm/1500-3000 obr./min. |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,9 s |
Elastyczność 60-100/80-120 km/h | 3,8 s/4,6 s |
Średnie spalanie testowe | 6,3 l/100 km |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 8-biegowa/4x4 |
Pojemność bagażnika | 505-1550 l |
Długość/szerokość/wysokość | 4439/1821/1598 mm |
Rozstaw osi | 2670 mm |
Poziom hałasu 50/100/130 km/h | 58/67/70 dB |
Droga hamowania 100-0 km/h (z/r) | 37,6 m/35,2 m |
Masa własna/ładowność | 1677 kg/493 kg |
Cena | 181 300 zł |