REKLAMA
Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Jeep Cherokee 2.2 MJD Limited - co zmieniło się po liftingu?

Jeep Cherokee 2.2 MJD Limited - co zmieniło się po liftingu?

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Własności terenowe, mocny silnik, wielkość wnętrza, czy jakość wykończenia i funkcjonalność – jakie są największe zalety zmodernizowanego Jeepa Cherokee 2.2 MJD?

Jeep Cherokee 2.2 MJD limited - z nową twarzą
Zobacz galerię (20)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Jeep Cherokee 2.2 MJD limited - z nową twarzą
  • Na razie można kupić tylko Cherokee z dieslem 2.2, w 2019 r. ofertę ma uzupełnić benzyniak 2.0 turbo
  • Cherokee po modernizacji ma „otwarte oczy” – miejsce wąskich paskowych reflektorów zajęły mniej charakterystyczne
  • Na asfalcie Jeep Cherokee jest wygodny i przewidywalny. W terenie to wysoka średnia

Choć lista SUV-ów dostępnych na rynku grubo przekracza już setkę, Jeep Cherokee ma w tym gronie szczególne miejsce. Przede wszystkim to zasługa wieloletniej tradycji – model zadebiutował w 1974 roku, a najbardziej znana generacja XJ przetrwała w produkcji aż 17 lat, do 2001 roku! Jednak Jeep nie spoczywa na laurach, bo obecne Cherokee to również ciekawe auto o wielu twarzach. Do salonów wjechała właśnie wersja po liftingu – co się zmieniło?

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Jeep Cherokee po modernizacji ma „otwarte oczy” – miejsce wąskich paskowych reflektorów zajęły mniej charakterystyczne. To oczywiście kosmetyka, ale modernizacja objęła też wnętrze. Poprawiony system multimedialny Uconnect ma 8,4-calowy ekran – to akurat nic nowego, bo tyle miał też stary, ale poprawiono szybkość działania i łączność (Uconnect jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto). Miłośnicy tradycji dostają podstawowe funkcje ogrzewania w praktycznym panelu przycisków, zaś „pokolenie tabletowe” może korzystać z ekranu.

Ważne, że wszystko jest czytelne i wygodne. Miłośnicy audio seryjnie korzystają z systemu Alpine Premium (9 głośników, subwoofer, Matrix Surround Sound), o dobry klimat dba też seryjna skórzana tapicerka, częściowo obejmująca deskę i boczki drzwi.

Niezła, choć daleka od rekordowej przestronność wnętrza.
Niezła, choć daleka od rekordowej przestronność wnętrza.Żródło: Auto Świat / Archiwum

Przekonstruowana tylna klapa zapewnia więcej miejsca w bagażniku – zyskano aż 70 l. Jednak w przypadku Jeepa Cherokee to nie wielkość jest główną zaletą – podobnie jak kokpit, kufer pełen jest pomysłowych rozwiązań: pomimo dużego koła zapasowego pod podłogą znajdziecie jeszcze spory schowek, wykładzinę można odwrócić (materiał lub guma), są 4 solidne uchwyty do mocowania bagażu, gniazdko 12 V, klapę zamyka się wygodnym, łatwo dostępnym przyciskiem z boku kufra. Przestrzeń łatwo powiększyć przez przesunięcie kanapy do przodu.

Silnik ma 2,2 l, ale został przekonstruowany – poprawiono tłoki, korbowody, wał korbowy. Nowa turbina o zmiennej geometrii jest zintegrowana z kolektorem wydechowym. Oczywiście, silnik korzysta z AdBlue i spełnia normę Euro 6d. Łączony jest tylko z 9-biegowym „automatem”. W trakcie jazdy nie brakuje mocy, podobać się też może kultura pracy, ale spalanie trochę rozczarowuje: spokojna podróż pozamiejska zakończyła się wynikiem 7,2 l/100 km, w mieście lub na autostradzie może nie wystarczyć 10 l/100 km.

Skrzynia pracuje trochę jak stary „automat”: czuć moment zmiany przełożeń, nie liczcie na superszybką i miękką zmianę biegów. Nie jest to jednak dużą wadą. Na asfalcie Jeep Cherokee jest wygodny i przewidywalny. W terenie to wysoka średnia: mamy spory prześwit, dobrze pracuje zawieszenie. Brakuje np. solidnej metalowej osłony, dlatego lepiej poczekać na „mistrzowskiego” Trailhawka (2019 r.).

Jeep Cherokee 2.2 MJD - dane techniczne (firmowe):

Silnik: typ/cylindry/zaworyt.diesel/R4/16
Ustawienie silnikapoprzecznie z przodu
Zasilaniecommon rail
Pojemność skokowa (cm3)2174
Moc (KM/obr./min)195/3500
Maks. mom. obrotowy (Nm/obr./min)450/2000
Skrzynia biegów/napędaut. 9/4x4
Hamulce (przód/tył)tw/t
Opony testowanego auta225/55 R 18
Dł./szer./wys. (mm)4623/1859/1681
Rozstaw osi (mm)2708
Masa własna/ładowność (kg)1877/617
Poj. bagażnika/zb. paliwa (l)448-570-1555/60
Prześwit/głębokość brodzenia (mm)201/483
Kąt natarcia/rampowy/zejścia (o)19/20/25
Prędkość maksymalna202 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h8,8 s
Spalanie w mieście7,7 l/100 km
Spalanie poza miastem6,0 l/100 km
Spalanie średnie6,6 l/100 km
Emisja CO2175 g/km
Teoretyczny zasięg909 km
Min. średnica zawracania11,6 m
WersjaLimited
7 airbagów/reflektory LEDS/S
Adaptacyjny tempomatS
System hamowania awaryjnegoS
Alufelgi 18 cali/nawigacjaS/S
Podgrzewane fotele/skóraS/S
Koło dojazdowe/pełnowym.800/1600 zł
Dach panoramiczny dwuczęściowy6200 zł
Lakier metaliczny lub perłowy4000 zł
Cena podst. testowanej wersji209 900 zł
Gwarancja mechaniczna2 lata bez ograniczenia
Gwarancja perforacyjna7 lat
Przeglądyco 20 tys. km lub rok
Cena testowanego egzemplarza217 800 zł

Jeep Cherokee - to nam się podoba

Wysoka jakość wykończenia, bogate wyposażenie, mocny napęd.

Jeep Cherokee - to nam się nie podoba

Dość wysokie spalanie, drogi zakup, krótka lista wersji.

Jeep Cerokee - nasza opinia

Jeep Cherokee to udany model: podobać się może wykończenie, praca zawieszenia i dużego silnika. Jeśli jeździcie po szutrach, lepiej jednak poczekać na Trailhawka. Czy Jeep Cherokee zasługuje na cenę premium? Kwestia oczekiwań, wyposażenie jest dobre.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
Powiązane tematy: