Kia Venga - Oszczędna i funkcjonalna
Choć sylwetka Vengi sugeruje aspiracje do miana crossovera lub małego vana, Kia jednoznacznie wskazuje, że ten model ma konkurować w segmencie B, czyli aut miejskich. Na rynku pojawiła się wersja po liftingu – z nieco zmienioną stylistyką, światłami LED oraz bogatszym wyposażeniem.
Nadwozie Vengi może się podobać. Dotyczy to zarówno designu, jak i wyposażenia, w testowej wersji XL obejmującego m.in. automatyczną klimatyzację, system bezkluczykowy, tempomat, podgrzewaną kierownicę.
Na plus zapisujemy też funkcjonalność – w podstawowym ustawieniu podłogi bagażnik ma dużą pojemność, ale po złożeniu kanapy powstaje wyraźny kilkunastocentymetrowy próg. Można go zniwelować przez przełożenie podłogi wyżej, ale materiał jest dość wiotki i zachodzi obawa, że nie wytrzyma cięższego ładunku.
Diesel o mocy 128 KM (moment 260 Nm) to najmocniejsza odmiana Vengi. Podczas normalnej jazdy miejskiej lub na trasie te parametry całkowicie wystarczają. Kto jednak oczekuje świetnej dynamiki, może poczuć się zawiedziony – 11,2 s, potrzebne na rozwinięcie „setki”, to niezbyt wygórowany wynik. Za to osiągnięcie na trasie zasięgu ponad 1000 km nie jest żadnym wyczynem.
Analizując koszty, na plus trzeba zapisać długą gwarancję i niezłe wyposażenie, ale za 70 000 zł można już kupić skromniejsze auto kompaktowe, z dieslem i klimą.
Kia Venga - Dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1582 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 128/4000 |
Maks. moment obr. (Nm/obr./min) | 260/1900-2750 |
Skrzynia biegów/napęd | man. 6/przedni |
Hamulce (przód/tył) | tw/t |
Opony testowanego auta | 205/55 R 16 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4075/1765/1600 |
Pojemność bagażnika (l) | 440-552 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 50 |
Masa własna (kg) | 1281 |
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,2 s |
Prędkość maksymalna | 185 km/h |
Spalanie w mieście | 5,7 l/100 km |
poza miastem | 4,2 l/100 km |
średnie | 4,7 l/100 km |
Emisja CO2 | 125 g/km |
Teoretyczny zasięg | 1063 km |
dane producenta |
Wyposażenie
Wersja | XL |
Klimatyzacja aut./alufelgi | S/S (16") |
Radio 2 DIN z CD, MP3, AUX | S |
Inteligentny kluczyk/LED-y | S/S (przód i tył) |
KiaNaviSystem (z kamerą cofania) | 2 500 zł |
Gwarancja/ceny
Cena podstawowa test. wersji | 69 990 zł |
Gwarancja mechaniczna | 7 lat lub 150 tys. km |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat |
Przeglądy | 30 tys. km lub 2 lata |
Cena po doposażeniu* | 72 490 zł |
*brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny podstawowej testowanej wersji |
Kia venga - To nam się podoba:
Możliwość różnorodnego kształtowania przestrzeni, niskie zużycie paliwa, bogate wyposażenie.
Kia Venga - To nam się nie podoba:
Wysoka cena, delikatna podłoga bagażnika, mało wygodna kanapa, niezbyt dobra dynamika.
Kia Venga - Nasza ocena
Trudno wytknąć Kii istotne wady – możecie liczyć na niskie spalanie, bagażnik jest duży i ma zmienną pojemność, wyposażenie powinno zadowolić wybrednych. Jak na taką moc i wielkość auta trochę rozczarowuje dynamika.