Kia Venga - Oszczędna i funkcjonalna

Choć sylwetka Vengi sugeruje aspiracje do miana crossovera lub małego vana, Kia jednoznacznie wskazuje, że ten model ma konkurować w segmencie B, czyli aut miejskich. Na rynku pojawiła się wersja po liftingu – z nieco zmienioną stylistyką, światłami LED oraz bogatszym wyposażeniem.

Sylwetka jest estetyczna, auto budzi przyjemne odczucia.
Sylwetka jest estetyczna, auto budzi przyjemne odczucia.

Nadwozie Vengi może się podobać. Dotyczy to zarówno designu, jak i wyposażenia, w testowej wersji XL obejmującego m.in. automatyczną klimatyzację, system bezkluczykowy, tempomat, podgrzewaną kierownicę.

Na plus zapisujemy też funkcjonalność – w podstawowym ustawieniu podłogi bagażnik ma dużą pojemność, ale po złożeniu kanapy powstaje wyraźny kilkunastocentymetrowy próg. Można go zniwelować przez przełożenie podłogi wyżej, ale materiał jest dość wiotki i zachodzi obawa, że nie wytrzyma cięższego ładunku.

Diesel o mocy 128 KM (moment 260 Nm) to najmocniejsza odmiana Vengi. Podczas normalnej jazdy miejskiej lub na trasie te parametry całkowicie wystarczają. Kto jednak oczekuje świetnej dynamiki, może poczuć się zawiedziony – 11,2 s, potrzebne na rozwinięcie „setki”, to niezbyt wygórowany wynik. Za to osiągnięcie na trasie zasięgu ponad 1000 km nie jest żadnym wyczynem.

Analizując koszty, na plus trzeba zapisać długą gwarancję i niezłe wyposażenie, ale za 70 000 zł można już kupić skromniejsze auto kompaktowe, z dieslem i klimą.

Kia Venga - Dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1582
Moc maksymalna (KM/obr./min) 128/4000
Maks. moment obr. (Nm/obr./min) 260/1900-2750
Skrzynia biegów/napęd man. 6/przedni
Hamulce (przód/tył) tw/t
Opony testowanego auta 205/55 R 16
Dł./szer./wys. (mm) 4075/1765/1600
Pojemność bagażnika (l) 440-552
Pojemność zbiornika paliwa (l) 50
Masa własna (kg) 1281

Osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h 11,2 s
Prędkość maksymalna 185 km/h
Spalanie w mieście 5,7 l/100 km
poza miastem 4,2 l/100 km
średnie 4,7 l/100 km
Emisja CO2 125 g/km
Teoretyczny zasięg 1063 km
dane producenta

Wyposażenie

Wersja XL
Klimatyzacja aut./alufelgi S/S (16")
Radio 2 DIN z CD, MP3, AUX S
Inteligentny kluczyk/LED-y S/S (przód i tył)
KiaNaviSystem (z kamerą cofania) 2 500 zł

Gwarancja/ceny

Cena podstawowa test. wersji 69 990 zł
Gwarancja mechaniczna 7 lat lub 150 tys. km
Gwarancja perforacyjna 12 lat
Przeglądy 30 tys. km lub 2 lata
Cena po doposażeniu* 72 490 zł
*brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny podstawowej testowanej wersji 

Kia venga - To nam się podoba:

Możliwość różnorodnego kształtowania przestrzeni, niskie zużycie paliwa, bogate wyposażenie.

Kia Venga - To nam się nie podoba:

Wysoka cena, delikatna podłoga bagażnika, mało wygodna kanapa, niezbyt dobra dynamika.

Kia Venga - Nasza ocena

Trudno wytknąć Kii istotne wady – możecie liczyć na niskie spalanie, bagażnik jest duży i ma zmienną pojemność, wyposażenie powinno zadowolić wybrednych. Jak na taką moc i wielkość auta trochę rozczarowuje dynamika.