Kia Venga - Oszczędna i funkcjonalna

Choć sylwetka Vengi sugeruje aspiracje do miana crossovera lub małego vana, Kia jednoznacznie wskazuje, że ten model ma konkurować w segmencie B, czyli aut miejskich. Na rynku pojawiła się wersja po liftingu – z nieco zmienioną stylistyką, światłami LED oraz bogatszym wyposażeniem.

{ "caption": "Sylwetka jest estetyczna, auto budzi przyjemne odczucia.", "copyright": { "idref": "0bd35787-a83b-56f1-98aa-3c477674f495", "uuid": "0bd35787-a83b-56f1-98aa-3c477674f495" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MWQ7MDA_/d9a38b2ccd168b4d8ae95d8048416162.jpg", "available": { "start": "2018-07-18 00:00:00+0200" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "d9a38b2ccd168b4d8ae95d8048416162", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "bytes": 126333, "width": 1600, "height": 361 }, "uuid": "e7f3bbb5-5a9c-5c22-a1a4-bf61dfc6b4df", "creators": [ { "name": "Igor Kohutnicki", "idref": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "uuid": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32" } ], "contentSources": [ { "name": "newspix.pl", "idref": "836a0615-6981-5199-bf38-a09d4ba2f597", "uuid": "836a0615-6981-5199-bf38-a09d4ba2f597" } ], "asyncAdSlot": null } Sylwetka jest estetyczna, auto budzi przyjemne odczucia.
Sylwetka jest estetyczna, auto budzi przyjemne odczucia.

Nadwozie Vengi może się podobać. Dotyczy to zarówno designu, jak i wyposażenia, w testowej wersji XL obejmującego m.in. automatyczną klimatyzację, system bezkluczykowy, tempomat, podgrzewaną kierownicę.

Na plus zapisujemy też funkcjonalność – w podstawowym ustawieniu podłogi bagażnik ma dużą pojemność, ale po złożeniu kanapy powstaje wyraźny kilkunastocentymetrowy próg. Można go zniwelować przez przełożenie podłogi wyżej, ale materiał jest dość wiotki i zachodzi obawa, że nie wytrzyma cięższego ładunku.

Diesel o mocy 128 KM (moment 260 Nm) to najmocniejsza odmiana Vengi. Podczas normalnej jazdy miejskiej lub na trasie te parametry całkowicie wystarczają. Kto jednak oczekuje świetnej dynamiki, może poczuć się zawiedziony – 11,2 s, potrzebne na rozwinięcie „setki”, to niezbyt wygórowany wynik. Za to osiągnięcie na trasie zasięgu ponad 1000 km nie jest żadnym wyczynem.

Analizując koszty, na plus trzeba zapisać długą gwarancję i niezłe wyposażenie, ale za 70 000 zł można już kupić skromniejsze auto kompaktowe, z dieslem i klimą.

Kia Venga - Dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1582
Moc maksymalna (KM/obr./min) 128/4000
Maks. moment obr. (Nm/obr./min) 260/1900-2750
Skrzynia biegów/napęd man. 6/przedni
Hamulce (przód/tył) tw/t
Opony testowanego auta 205/55 R 16
Dł./szer./wys. (mm) 4075/1765/1600
Pojemność bagażnika (l) 440-552
Pojemność zbiornika paliwa (l) 50
Masa własna (kg) 1281

Osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h 11,2 s
Prędkość maksymalna 185 km/h
Spalanie w mieście 5,7 l/100 km
poza miastem 4,2 l/100 km
średnie 4,7 l/100 km
Emisja CO2 125 g/km
Teoretyczny zasięg 1063 km
dane producenta

Wyposażenie

Wersja XL
Klimatyzacja aut./alufelgi S/S (16")
Radio 2 DIN z CD, MP3, AUX S
Inteligentny kluczyk/LED-y S/S (przód i tył)
KiaNaviSystem (z kamerą cofania) 2 500 zł

Gwarancja/ceny

Cena podstawowa test. wersji 69 990 zł
Gwarancja mechaniczna 7 lat lub 150 tys. km
Gwarancja perforacyjna 12 lat
Przeglądy 30 tys. km lub 2 lata
Cena po doposażeniu* 72 490 zł
*brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny podstawowej testowanej wersji 

Kia venga - To nam się podoba:

Możliwość różnorodnego kształtowania przestrzeni, niskie zużycie paliwa, bogate wyposażenie.

Kia Venga - To nam się nie podoba:

Wysoka cena, delikatna podłoga bagażnika, mało wygodna kanapa, niezbyt dobra dynamika.

Kia Venga - Nasza ocena

Trudno wytknąć Kii istotne wady – możecie liczyć na niskie spalanie, bagażnik jest duży i ma zmienną pojemność, wyposażenie powinno zadowolić wybrednych. Jak na taką moc i wielkość auta trochę rozczarowuje dynamika.