Bogate wyposażenie – jest, wysoki komfort jazdy – mamy, dobre osiągi – są, mocny silnik – z tym jest już gorzej. Pod maską testowanego Superba pracuje 150-konny doładowany benzyniak o poj. 1,4 l. Czy w takiej konfiguracji limuzyna Skody ma szansę na powodzenie wśród kierowców?

Skoda Superb 1.4 TSI - nadwozie

Mówisz: „Superb” – myślisz: „przestrzeń”. I masz rację, bo ten samochód oferuje mnóstwo miejsca dla pasażerów w obu rzędach siedzeń. Do tego dochodzi bagażnik o pojemności przewyższającej objętość kufra niejednego kombi. To jeszcze nie koniec zalet, bo w Superbie podróżuje się na siedzeniach, które zapewniają świetny komfort także na długich trasach, obsługa pokładowych multimediów okazuje się intuicyjna, a pozycja za kierownicą – nienaganna. Na słowa krytyki zasługuje natomiast widoczność do tyłu – wina mocno pochylonej szyby w klapie bagażnika.

Skoda Superb 1.4 TSI - silnik

Tylko 150 KM? Czy na pewno tylko? Taka wartość rzeczywiście nie zachwyca, ale podczas testu przekonaliśmy się, że w zupełności wystarczy do napędu Superba – w 8,8 s do „setki” nie przynosi autu wstydu. Dodatkowo cieszą cicha praca jednostki napędowej oraz precyzyjne i sprawne działanie dwusprzęgłowej przekładni. Znacznie mniej powodów do zadowolenia daje zużycie paliwa. Co z tego, że producent twierdzi, iż Superb zużywa w mieście blisko 6,2 l/100 km, skoro w rzeczywistości – w zależności od stylu jazdy – potrzeba 9-11,5 l/100 km.

Skoda Superb 1.4 TSI - prowadzenie

Dzięki opcjonalnemu adaptacyjnemu zawieszeniu DCC wraz z wyborem profilu jazdy (4200 zł) auto potrafi być komfortowe (podwozie dobrze tłumi nierówności nawierzchni) lub pozwala się prowadzić w sportowym stylu – zakręty pokonuje się precyzyjniej, a nadwozie nie przechyla się nadmiernie. W opanowaniu samochodu podczas dynamicznej jazdy pomaga dodatkowo bezpośredni układ kierowniczy.

Skoda Superb 1.4 TSI - koszty

Superb w wersji Style ze 150-konnym benzyniakiem i skrzynią DSG bez opcji kosztuje 122 520 zł. To sporo – za 119 900 zł można mieć Mazdę 6 sedan w wersji SkyENERGY ze 165-konnym benzyniakiem i automatyczną skrzynią.

Skoda Superb 1.4 TSI - to nam się podoba

Przestronne wnętrze, pojemny bagażnik, wygodne fotele, łatwa obsługa, dynamiczna jednostka napędowa.

Skoda Superb 1.4 TSI - to nam się nie podoba

Wysoka cena zakupu testowanej wersji, duże zapotrzebowanie na paliwo, przeciętna widoczność do tyłu.

Skoda Superb 1.4 TSI - naszym zdaniem: udany, ale dużo kosztuje

Pod względem przestronności, pojemności kufra i funkcjonalnych rozwiązań Superb jest bez zarzutu. Silnik o mocy 150 KM też nie przeszkadza. Szkoda jednak, że potrzebuje dużo paliwa, a cena zakupu auta jest wysoka.

Skoda Superb 1.4 TSI - dane techniczne

Silnik: typ/cylindr/zawory t.benz./R4/16
Pojemność 1395 cm3
Moc maksymlana 150 KM/5000 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 250 Nm/1500 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/aut. 7b
Długość/szerokść/wysokość 4861/1864/1458 mm
Rozstaw osi 2836 mm
Pojemność bagażnika 625-1760 l
Masa własna/ładowność 1395 kg/628 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,8 s
Prędkość maksymalna 220 km/h
Średnie spalanie testowe 10 l/100 km
Emisja CO2 114 g/km
Cena testowanego egzemplarza 153 170 zł