Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Audi A4 Avant - Udany kompromis

Audi A4 Avant - Udany kompromis

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Zaledwie pięć miesięcy po premierze A4 w wersji sedan Audi wprowadza do sprzedaży odmianę kombi tego modelu. Równie atrakcyjną pod względem designu, z innowacyjnymi rozwiązaniami i bogatą ofertą dynamicznych silników oraz przede wszystkim praktyczną.Bagażnik Avanta standardowo ma 490 l pojemności, którą po złożeniu oparcia tylnej kanapy można powiększyć do 1430 l. Bezpośredni rywale w tej klasie (BMW serii 3 – 460/1385 l i Mercedes klasy C – 485/1500 l) mogą obawiać się wejścia na rynek nowego konkurenta. Kufer Audi jest znakomicie wykończony i funkcjonalnyPodczas przewożenia niedużych przedmiotów możemy wykorzystać specjalną taśmę lub listwę (oba elementy przesuwane na szynach), które skutecznie zabezpieczą bagaż przed przemieszczaniem. Zadbano także o punkty kotwiczenia ładunku do podłogi oraz haczyk na niedużą siatkę na zakupy. Kto chce przewozić dłuższe przedmioty, ten może wykorzystać okienko w oparciu tylnej kanapy. Praktycznym rozwiązaniem jest składana roleta bagażnika, którą można ustawiać w kilku pozycjach. Dla leniwych Audi przygotowało elektrycznie otwieraną i zamykaną tylną pokrywę (dopłata 2250 zł).Avant dostępny będzie z silnikami benzynowymi: 1.8 TFSI (120 i 160 KM) 2.0 TFSI (180 i 211 KM) 3.2 FSI (265 KM)

Audi A4 Avant - Udany kompromisŻródło: Auto Świat
  • 2.0 TDI (120, 143 i 170 KM) 2.7 TDI (190 KM) 3.0 TDI (240 KM)

120-konne silniki benzynowe i wysokoprężne oraz 2.0 TFSI wejdą do sprzedaży latem. Do wyboru będą manualne lub automatyczne skrzynie biegów. Napęd: na przednią oś lub 4x4. Podczas jazd testowych mieliśmy okazję bliżej przyjrzeć się wersji 2.0 TDI 143 KM. Wyposażony w nowoczesny system Common Rail turbodiesel charakteryzował się dobrą dynamiką, niskim poziomem hałasu oraz niedużym spalaniem. Na ciasnych górskich serpentynach samochód zachowywał się bardzo stabilnie. W panowaniu nad pojazdem pomagały precyzyjny układ kierowniczy i skuteczne hamulce. Sprzedaż nowego Avanta ruszyła z początkiem kwietnia. Za najtańszy model 1.8 TFSI (160 KM) trzeba zapłacić 125 920 zł. Seryjnie auto wyposażono w airbagi czołowe, boczne, kurtynowe, system ESP, automatyczną klimatyzację oraz elektryczny hamulec ręczny.PodsumowanieNowy Avant ma szansę zdeklasować rywali. Ma pojemny bagażnik, znakomicie wykończone wnętrze i dopracowany układ jezdny. Choć jego cena jest wysoka, to jednak podobna do cen konkurentów. Cieszymy się, że Audi wyposażyło silnik 2.0 TDI w Common Rail – jest cichszy i nadal oszczędny.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:Nowe
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków