Gdyby kierowcy w chwili zakupu auta bazowali tylko na logice, to taki model, jak DS 4, nie miałby sensu. Na szczęście są klienci, którzy wybierając samochód, decydują się na model, na widok którego żywiej zabije im serce.

DS 4 - nadwozie

Trudno przejść obojętnie obok efektownie wyglądającego DS 4. Pamiętajcie jednak, że uroda to nie wszystko. Liczą się także praktyczne walory. Niestety, pod tym względem konstruktorzy DS 4 nie odrobili dobrze pracy domowej. Obniżająca się linia dachu w połączeniu z niewielką szybą w klapie bagażnika oraz szerokimi tylnymi słupkami mocno utrudnia obserwację sytuacji za autem. Poza tym szyby tylnych drzwi się nie opuszczają, a klamki ukryte w ramce są niewygodne w użyciu.

We wnętrzu nie ma zbyt wiele przestrzeni, dość ciasno jest na tylnej kanapie. Niezbyt dużo miejsca wygospodarowano też na bagaż – 359-1021 l. Pochwały należą się natomiast za dobrą przestronność z przodu, wygodną pozycję za kierownicą i świetnie wyprofilowane fotele – perfekcyjnie podpierają z boku i nawet po długiej podróży nie odczuwa się zmęczenia.

DS 4 - silnik

Topowy motor DS 4 daje sporo frajdy z jazdy. Dzięki niemu auto sprawnie rozpędza się do „setki” (8,6 s), a i osiągnięcie prędkości autostradowych nie kończy się dla jednostki wysiłkiem. Udaje się to, mimo że instalowana seryjnie w tej wersji automatyczna skrzynia delikatnie zmienia biegi, tyle że niezbyt szybko.

Cieszy natomiast to, że jazda autostradą nie jest okupiona nadmiernym hałasem. Mniej entuzjastycznie wygląda kwestia zapotrzebowania na paliwo. Podczas testu samochód spalił w mieście około 7 l/100 km, a na trasie 6 l/100 km. W obu przypadkach jest to przeciętnie o dwa litry więcej, niż obiecuje producent.

DS 4 - prowadzenie

Kiedy testowaliśmy DS 4 Crossback, narzekaliśmy na zbyt twarde zawieszenie. Tutaj nie ma tego problemu, ponieważ układ jezdny skutecznie tłumi nierówności. Na szczęście nie jest zbyt miękki i auto pewnie się prowadzi, a na zakrętach nie mamy do czynienia z nadmiernymi przechyłami nadwozia. Naszym zdaniem układ kierowniczy w takich sytuacjach mógłby być bardziej precyzyjny.

DS 4 - koszty

Przyjemność jazdy lifestylowym kompaktem z mocnym dieslem kosztuje 114 900 zł. To wysoka cena jak na auto tego typu.

DS 4 - nasza opinia

DS 4 cieszy oko stylistyką nadwozia. DS 4 to typowy lifestylowy model, który kupuje się dla urody, a nie dla praktycznych rozwiązań. Jak przystało na samochód tego typu, cena również jest, niestety, lifestylowa.

DS 4 - to nam się podoba

Stylistyka nadwozia, wygodne fotele, dynamiczny silnik, łatwa obsługa urządzeń pokładowych, dobre tłumienie nierówności nawierzchni.

DS 4 - to nam się nie podoba

Przestronność z tyłu, słaba widoczność za samochodem, zbyt wolne działanie skrzyni, wysoka cena zakupu, przeciętna pojemność bagażnika.

DS 4 2.0 HDi - dane techczniczne

Silnik t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1997
Moc maksymalna (KM/obr./min) 181/3750
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 400/2000
Napęd/skrzynia biegów przedni/aut. 6
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4284/1810/1490
Pojemność bagażnika (l) 359-1021
Masa własna/ładowność (kg) 1420/555
Cena wersji Be Chic od 114 900 zł
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s
Prędkość maksymalna 205 km/h
Spalanie w mieście 5,2 l/100 km
Spalanie poza miastem 3,8 l/100 km
Spalanie średnie 4,3 l/100 km
Emisja CO2 113 g/km
Teoretyczny zasięg 1395 km
Opony testowanej wersji 215/55 R 17