Zobacz także
- Ford Fiesta 1.6 Sport: Fiestowanie z pełną mocą
- Ford Fiesta VII
- Zobacz więcej
Uwagę zwracają duże drzwi.
Wsiadanie jest łatwe, pod warunkiem jednak, że mamy dużo miejsca dookoła pojazdu, bo w innym przypadku długie skrzydła drzwi mogą nie otworzyć się wystarczająco szeroko. Gdy usiądziemy na wygodnych sportowych siedzeniach ze świetnym bocznym podparciem, od razu się przekonamy, z jakim autem mamy do czynienia. Nowocześnie zaprojektowany kokpit idealnie pasuje do kinetycznego designu karoserii.
Przed sobą mamy okrągłe wskaźniki, a na konsoli środkowej przypominające klawiaturę telefonu komórkowego przyciski radioodtwarzacza. Może i wyglądają atrakcyjnie, ale ich obsługa podczas jazdy jest bardzo utrudniona – małe klawisze zgrupowano blisko siebie. Trafić w odpowiedni przycisk to jak celowanie do tarczy. We wnętrzu dostrzegamy jeszcze dwa mankamenty. Pierwszy to niezbyt obszerna przestrzeń z tyłu, a drugi – utrudnione zajmowanie miejsca na kanapie. Jednak takie drobiazgi nie mogą nam zepsuć frajdy z prowadzenia.
Po włączeniu "jedynki" i wciśnięciu pedału gazu szybko przekonujemy się, że stadko 120 koni mechanicznych jest całkiem żwawe.
Samochód od startu zabiera się z zapałem do jazdy i nie traci tchu nawet po uzyskaniu wyższej szybkości. Przy tym odgłos pracy silnika nie zakłóca rozmowy ze współpasażerami. Jednostka potrafi być nie tylko dynamiczna, lecz także oszczędna. Jednak konia z rzędem temu, kto potrafi powstrzymać wodze i osiągnie obiecywane przez producenta średnie spalanie. Nam się nie udało i podczas testu potrzebowaliśmy o około 2 litry paliwa więcej na każde 100 km.Tak powinna działać przekładnia w każdym samochodzieŚwietnie sprawuje się skrzynia biegów. Klik, klik i poszczególne przełożenia trafiają w odpowiednie miejsca bez haczeń, a dźwignia nie pokonuje niepotrzebnie długiej drogi pomiędzy skrajnymi punktami. A jak trzyma się drogi nasza bohaterka? Z każdym kolejnym kilometrem przekonujemy się, że Fiesta jest stabilna w każdych warunkach. Niezależnie czy podróżujemy na wprost, czy krętymi odcinkami, dzięki sztywnym nastawom zawieszenia samochód okazuje się niewzruszony. Nie ma tu także mowy o nieprzewidzianych reakcjach na gwałtowne ruchy kierownicą. A komfort? No cóż. Można się świetnie bawić – także wtedy, gdy trochę trzęsie. Jednak bez obawy: nastawy układu jezdnego nie są przesadnie twarde i na brak komfortu możemy narzekać tylko na naprawdę dużych wybojach.
Podsumowanie
Auto świetnie wywiązuje się z zadania dostarczania frajdy z jazdy. Silnik jest dynamiczny, a zawieszenie pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów. Do osiągów pasuje odważny design karoserii i wnętrza. Niewielkie mankamenty nie są w stanie popsuć radości z jazdy.Blog: kaminski.motogrono.pl