Hondy Civic nie da się pomylić z żadnym innym autem kompaktowym na rynku. W czasach, gdy większość modeli różni się od siebie głównie znaczkami na maskach i klapach, to już coś! Na szczęście na tym nie kończą się jego zalety.
Honda Civic - nadwozie
Prawdziwym sportowcem wśród Civiców jest kultowa Honda Civic Type R. Wersja Sport to tylko jego namiastka, choć trzeba przyznać, że jej agresywny przód, pomalowane na czarno 17-calowe alufelgi i efektowny spoiler z tyłu sprawiają, że wygląda naprawdę bojowo. Wnętrze jest wystarczająco przestronne, chociaż wysokim pasażerom z tyłu może brakować nieco miejsca na głowę i stopy. Za to bagażnik o pojemności 477 litrów jest olbrzymi jak na kompaktowego hatchbacka.
Obsługa, mimo że uproszczona w porównaniu z poprzednią generacją modelu, wymaga przyzwyczajenia – najwyraźniej designerzy mieli więcej do powiedzenia od specjalistów od ergonomii. Ciekawym rozwiązaniem jest tylna kanapa Magic Seats. Można nie tylko ją złożyć, żeby przewozić długie przedmioty, lecz także unieść same siedziska, tak jak w fotelach kinowych. Dzięki temu za przednimi fotelami uzyskuje się olbrzymią i wysoką przestrzeń bagażową, w której zmieści się np. rower, i to na stojąco!
Honda Civic - silnik
Honda nie bierze udziału w rywalizacji na jak największą moc wyciśniętą z jak najmniejszej pojemności. Silnik Hondy Civic z 1,8 litra osiąga 142 KM, podczas gdy niektórym konkurentom do uzyskania zbliżonej mocy wystarcza litr pojemności. Na niskich obrotach jednostka sprawia wrażenie ospałej, na wyższych wyraźnie się ożywia, ale też staje głośna. Podczas rozsądnej jazdy średnie zużycie paliwa to ok. 8 l/100 km, głębsze wciśnięcie pedału gazu łatwo je podwyższa.
Honda Civic - prowadzenie
Honda Civic nie jest aż tak sportowa, na jaką wygląda. Zawieszenie okazuje się dosyć sztywne, a auto prowadzi się pewnie, ale kierowcom ze sportowymi aspiracjami może przeszkadzać zbyt mocno wspomagany układ kierowniczy.
Honda Civic - koszty
Cennik Hondy Civic Sport zaczyna się od 79 700 zł. Dopłaty wymagają np. zestaw systemów wspomagających kierowcę ADAS (zawierający m.in. system ostrzegania przed kolizją i rozpoznawanie znaków), nawigacja czy lakier metalizowany.
Honda Civic - to nam się podoba
Oryginalny wygląd, przestronne wnętrze z niezwykle pojemnym bagażnikiem. Po dużym wolnossącym silniku można się spodziewać trwałości.
Honda Civic - to nam się nie podoba
Niewygodna obsługa komputera pokładowego i systemu multimedialnego, niedostateczne tłumienie odgłosów zawieszenia.
Honda Civic - nasza opinia
Honda Civic prezentuje się sportowo i nowocześnie, jest praktyczny, a zarazem oferuje sprawdzone rozwiązania. To świetna propozycja dla tych, którzy nie wierzą w downsizing.
Honda Civic - dane techniczne
Silnik | benz./R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1798 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 142/6500 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 174/4300 |
Napęd/skrzynia biegów | na przód/ man.6 |
Rozmiar opon | 225/45 R 17 |
Pojemność bagażnika (l) | 477 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4370/1795/1470 |
Rozstaw osi (mm) | 2595 |
Średnica zawracania (m) | 11 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1271/479 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 50 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 9,4 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 215 |
Spalanie (l/100 km) w mieście | 7,6 |
Spalanie (l/100 km) poza miastem | 5,2 |
Spalanie (l/100 km) | 6,1 |
Średnia emisja CO2 (g/km) | 145 |
Teoretyczny zasięg (km) | 820 |
Cena wersji Sport | 79 700 zł |