Pierwszym SUV-em Jaguara jest wprowadzony w 2016 roku F-Pace. W tym roku Anglicy wypuścili na rynek kolejny model tego typu. Tym razem przyszła kolej na mniejszego E-Pace’a. Dzięki długości nadwozia 4,4 m pojazd jest typowym kompaktowym SUV-em, tym samym idealnie pasuje do szybko rosnącego segmentu rynku. Auto ma konkurować z Audi Q3, BMW X1 oraz Mercedesem GLA.
Jaguar E-Pace dobrze prezentuje się na tle renomowanych rywali. Jest tak dlatego, że niezależnie, SUV czy nie, Anglicy nie zapomnieli o elegancji. Pod względem stylistyki samochód nawiązuje do limuzyny F-Type oraz większego SUV-a.
We wnętrzu w oczy rzuca się wyraźne oddzielenie przedziału kierowcy od części pasażera siedzącego z przodu. Jednocześnie pochwały należą się za funkcjonalnie zaprojektowaną deskę rozdzielczą i łatwą obsługę wszystkich urządzeń pokładowych oraz wystarczającą ilość miejsca.
Jaguar E-Pace - łatwa obsługa samochodu
Z tyłu przestrzeń nie jest nadmiernie rozrośnięta, ale to typowa cecha pojazdów z tego segmentu. To oznacza, że wysokie osoby będą miały dużo miejsca nad głowami, ale może go brakować na wysokości kolan.
Do napędu przewidziano wyłącznie 4-cylindrowe silniki – benzyniaki o mocy 249 lub 300 KM oraz diesle generujące 150, 180 bądź 240 KM. Podczas pierwszych jazd mieliśmy okazję przekonać się, jak sprawuje się na drodze E-Pace ze 180-konnym dieslem i automatyczną skrzynią biegów. W takiej konfiguracji samochód okazuje się całkiem żwawy, a przekładnia pracuje bez szarpnięć i szybko zmienia poszczególne biegi. Dodatkowym atutem pojazdu jest poręczne prowadzenie, i to pomimo masy przekraczającej 1,8 tony. To zasługa sprężystego układu jezdnego. Niestety, resorowanie, zwłaszcza w przypadku 20-calowych kół, nie jest na najwyższym poziomie.
Jaguar E-Pace - w punkt
To jest super. Poręczność mimo wysokiej masy.
To nie wyszło. Zbyt niski poziom resorowania.
Efekt WOW! Wygodne siedzenia i pojemny kufer.
Kto to kupi? Fani SUV-ów znudzeni autami niemieckimi.
Jaguar E-Pace - naszym zdaniem
Efektownie wygląda, sprawnie jeździ i jest wystarczająco praktyczny. Brakuje tylko zawieszenia, które lepiej tłumiłoby nierówności.
Jaguar E-Pace - dane techniczne
Silnik | t.dieselR4 |
Pojemność | 1999 cm3 |
Moc | 180 KM/4000 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 430 Nm/1750 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/skrzynia aut. 9b |
Długość/szerokość/wysokość | 4395/1984/1649 mm |
Masa własna | 1843 kg |
Bagażnik | 577-1234 l |
Prędkość maksymalna | 205 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,3 s |
Spalanie średnie | 5,6 l/100 km |
Emisja CO2 | 147 g/km |
Cena | od 167 000 zł |
.