Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Kia Ceed - trzecie pokolenie

Kia Ceed - trzecie pokolenie

Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek

Miejsce ekscentrycznych akcentów zajęły: wyższy komfort jazdy, staranniej dopracowana ergonomia i dokładniejszy układ jezdny. Nowa Kia Ceed dziś debiutuje jako hatchback, a we wrześniu pojawi się w salonach wersja kombi

Kia Ceed
Zobacz galerię (16)
Kia
Kia Ceed
  • Nowa Kia Ceed może konkurować z najlepszymi kompaktami na europejskim rynku
  • To uznany model, który nie musi być krzykliwy - teraz wystarczy, że profesjonalizmem przekona do siebie kolejne osoby
  • Cennik otwiera kwota: 61 990 zł

Jeśli od trzech pokoleń mieszkasz w jednym miejscu, to znaczy, że zadomowiłeś się na dobre. Ceed zadebiutował w 2006 r. i wygląda na to, że Kia przygotowała starannie przemyślaną i długoterminową strategię obecności tego modelu w Europie. Mamy już do czynienia z trzecią generacją koreańskiego kompaktu. Pierwsza zwróciła na siebie uwagę świata dopracowanym wielowahaczowym zawieszeniem. Druga generacja wbiła się w świadomość dzięki odważnej stylistyce.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Dziś, kiedy Europejczycy bardzo dobrze znają kompaktową Kię, zamiast kontrowersjami Ceed stara się zaimponować dojrzałą konstrukcją. Firma zdecydowała się ucywilizować pisownię modelu, więc miejsce logo pisanego z małej litery i z apostrofem „cee’d” zajął klarowny napis „Ceed”. Nie tylko logo, cały samochód stał się mniej ekscentryczny i tym samym bardziej praktyczny.

Nowa Kia Ceed - poczucie bezpieczeństwa

We wnętrzu nowej generacji Ceeda można się poczuć bezpieczniej, ponieważ kierowca jest otoczony masywniejszą deską rozdzielczą. Udało się też poprawić jakość materiałów i ergonomię. Wysoko umieszczono dotykowy 8-calowy ekran nawigacji (standardowo ma 7 cali). Dzięki temu łatwo odczytuje się z niego informacje, ale nieco gorzej do niego sięga. Ekran nie został fantazyjnie wkomponowany w deskę rozdzielczą, a grafika nie jest tak nowoczesna, jak w najnowszych autach klasy premium, które są trendsetterami. Mimo to multimedia są starannie przemyślane i łatwe w obsłudze.

Ogromną zaletą Ceeda jest 7-letnia gwarancja (do 150 tys. km), ale najnowsza odsłona kompaktowej Kii ma też ująć klientów znacznie bogatszym niż w poprzedniku wyposażeniem. Już podstawowa wersja S otrzymała: komplet systemów asystujących i wspomagających bezpieczeństwo, klimatyzację, tempomat, elektryczne szyby czy Bluetooth.

Nowa Kia Ceed - cieszy prowadzenie

W najnowszej generacji Ceeda nie tylko wygodniej się siedzi, lecz także bardziej komfortowo nią jeździ. Wnętrze starannie wyciszono, poprawiono też fotele. Obecnie zapewniają wysoki komfort, do tego staranniej podtrzymują ciało w zakrętach. Okazuje się, że nowy kompakt Kii nie boi się wymagających dróg. Szybko i precyzyjnie reaguje, nie przechyla się na zakrętach i daje kierowcy sporą dawkę informacji zwrotnych. Nawet podczas dynamicznej jazdy Ceed nie cierpi na podsterowność, a ESP nie wykazuje niezdrowej nadpobudliwości. To bez dwóch zdań ustawienia przygotowane z myślą o ludziach, którzy lubią prowadzić.

Kia Ceed
Kia CeedKia

Optymalnym silnikiem jest 1.4 T-GDi o mocy 140 KM (70 490 zł). Gwarantuje przyspieszenie do „setki” w 8,9 s oraz maksymalną prędkość na poziomie 210 km/h. W ofercie są też: 1.4 MPI (100 KM), trzycylindrowy 1.0 T-GDi (120 KM) oraz diesel 1.6 CRDi w dwóch wariantach mocy – 115 i 136 KM. Można wybierać między 6-biegowym „manualem” a dwusprzęgłowym 7-stopniowym „automatem”, który zmienia biegi sprawniej niż w poprzedniku. Ceed nie musi już zwracać na siebie uwagi jak wschodząca gwiazda show-biznesu. Jest znany w środowisku i teraz wystarczy profesjonalizmem przekonać do siebie kolejne osoby.

Nowa Kia Ceed - naszym zdaniem

Kia udowadnia, że wskoczyła na poziom, który pozwala jej konkurować z najlepszymi kompaktami na europejskim rynku. Dziś pozostawia znakomite wrażenie, ale wkrótce Kię Ceed czeka kolejna weryfikacja. Niebawem na rynku mają się pojawić nowe odsłony VW Golfa, Forda Focusa i Toyoty Auris.

Kia Ceed 1.4 T-GDI - dane techniczne

Silnikt.benz. R4/16
Pojemność1353 cm3
Moc140 KM/6000 obr./min
Maks. moment obrotowy242 Nm/1500-3200 obr./min
Napęd/skrzynia biegówna przód/ręczna 6-biegowa
Przyspieszenie 0-100 km/h8,9 s
Prędkość maksymalna210 km/h
Masa własna1240 kg
Bagażnik395-1291 l
Spalanie wg producenta5,6 l/100 km
Emisja CO2128 g/km
Cenaod 70 490 zł
Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków