Mazda CX-3 –Ceny CX-3 zaczynają się od 67 tys. zł
Cennik CX-3 rozpoczyna benzyniak 2.0/120 KM, kosztujący 66 900 zł. Choć na jego pokładzie znajdziecie 6 airbagów, ESP i klimatyzację manualną, to zadaniem tej wersji (SkyGo) jest raczej ściągnięcie klienta do salonu ze względu na atrakcyjną cenę niż realna sprzedaż. Kolejna, znacznie lepiej wyposażona odmiana SkyMotion kosztuje o 7000 zł więcej. Kwota przekraczająca 75 000 zł (z lakierem metalik) za małego SUV-a robi się już wysoka, zwłaszcza że rywale są tańsi!
Mazda CX-3 – Dynamiczny i oszczędny napęd
A co należy myśleć o aucie tej klasy w cenie 100 000 zł? W salonie Mazdy za tę sumę można kupić choćby o wiele większą i praktyczniejszą Mazdę 6 kombi 2.0/165 KM. Czym więc kusi małe CX-3 za 100 000 zł? Na pewno solidnym i oszczędnym napędem. Dwulitrowy turbodiesel o mocy 105 KM sprawnie rozpędza crossovera Mazdy (10,5 s) i zużywa średnio 5,8 l/100 km. W mieście spalał zaledwie o 0,5 l/100 km więcej, a na trasie, przy spokojnej jeździe – nieco ponad 5 l/100 km. Wyraźny wzrost zużycia paliwa odnotowaliśmy jedynie na autostradzie – tam CX-3 potrafiło zużyć (w zależności od tego, czy jechaliśmy z wiatrem, czy pod wiatr) 7,2-8,5 l/100 km.
Mazda CX-3 – stabilnie na zakrętach i przy dużych prędkościach
Niskie spalanie Mazdy 1.5 Sky-D jest godne pochwały, zwłaszcza że ta wersja występuje tylko z napędem na obie osie. Latem, gdy pogoda jest dobra, nie dostrzeżecie jego zalet, ale zimą, zwłaszcza po dużych opadach śniegu lub na krętych górskich drogach, zapewnia on użytkownikowi nie tylko większe bezpieczeństwo, ale i komfort, związany z tym, że zawsze dociera się do celu. Silnik Diesla dobrze wyciszono, ale na trasie, powyżej 120 km/h, do wnętrza dociera hałas wiatru opływającego nadwozie. CX-3 ma raczej sztywno zestrojone zawieszenie, a to korzystnie wpływa na prowadzenie (nadwozie nie wychyla się na zakrętach oraz jest stabilne nawet przy dużych prędkościach) i – co ciekawe – wcale nie ogranicza komfortu jazdy. Niedostateczne filtrowanie nierówności czuć jedynie na poprzecznych łączeniach asfaltu.
Mazda CX-3 – mały bagażnik przez subwoofer
Trudno, żeby wnętrze CX-3, mającego identyczny rozstaw osi z „dwójką”, było przestronne. Owszem, z przodu jest nie najgorzej (przydałyby się lepsze fotele), ale za to z tyłu dokucza ciasnota (mało przestrzeni na nogi, nisko opadająca linia dachu). Pojemność kufra 350 l to solidna wartość w tej klasie aut. Niestety, w testowanej wersji SkyPassion pojemność bagażnika była ograniczona do 287 l ze względu na subwoofer (łatwo można go zdemontować). Duży wpływ na wysoką cenę pojazdu mają systemy bezpieczeństwa i-Activesense. Kamery i radar wykorzystywane są przez: czujnik martwego pola, system monitorowania poprzecznego ruchu (wykrywa zagrożenie podczas cofania) i aktywny tempomat z f. hamowania. Skuteczność działania ostatniego z tych układów robiła na nas wrażenie, gdy pokonywaliśmy autostradą odcinek z Warszawy do Gdańska.
Silnik-typ/cylindry/zawory | t.diesel R4/16 |
Pojemność | 1499 |
Moc. maks. | 105/4000 KM/obr./min |
Moment | 270/1600-2500 Nm/obr./min |
Poj. bagażnika | 287-1197 l |
Zbiornik paliwa | 44 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 4275/1765/1535 mm |
Przysp. 0-100 km/h fabr. | 10,5 s |
Napęd | man. 6/4x4 |
Prędkość maks. | 173 km/h |
Średnie spalanie fabr. | 4,7 l/100 km |
Cena (SkyPassion) | 99 400 zł |
Mazda CX-3 – nasza opinia:
Zaawansowane systemy bezpieczeństwa, dynamiczny i oszczędny diesel, do tego świetne prowadzenie oraz napęd na cztery koła sprawiają, że ten niewielki i w dodatku drogi samochód nada się dla użytkownika lubiącego dalekie podróże maksymalnie z dwiema osobami na pokładzie.