Nadwozie/jakość

Pod awangardowo zaprojektowaną karoserią Astry skrywa się przestronne wnętrze. Miłą atmosferę podczas podróży zapewniają materiały wysokiej jakości. Wszystkie elementy wnętrza są poprawnie spasowane.

Nie każdemu kierowcy spodoba się sposób uruchamiania kierunkowskazów. Pomimo włączonego migacza dźwignia nadal pozostaje w środkowym położeniu. Problemy może sprawiać także obsługa klimatyzacji i komputera.

Obie funkcje sterowane są tymi samymi przyciskami, co nazbyt pochłania uwagę kierowcy. Mankament to również słaba widoczność przez wąską tylną szybę. Bagażnik ma przyzwoite rozmiary, ale niezbyt szeroki otwór przeszkadza w wygodnym załadunku.

Układ napędowy/osiągi

Silnik żwawo rozpędza auto już od obrotów biegu jałowego, a dobra elastyczność pozwala na bezpieczne wyprzedzanie. Przy tym jednostka napędowa cały czas pozostaje cicha.

Na akceptowalnym poziomie jest średnie spalanie, ale dynamicznie jeżdżący kierowcy muszą się liczyć ze zużyciem przekraczającym 16 l na 100 km. Skrzynia biegów działa precyzyjnie.

Układ jezdny/komfort

Zawieszenie spełnia wymogi bezpiecznej i komfortowej jazdy. Wyboje są prawidłowo tłumione, a szybka jazda na zakrętach to czysta przyjemność.

W opanowaniu Astry pomaga precyzyjny układ kierowniczy i instalowane za dopłatą ESP (3250 zł). Dzięki dobrym hamulcom droga zatrzymania od "setki" do zera wynosi mniej niż 38 metrów.

Koszty/bezpieczeństwo

W dziedzinie bezpieczeństwa Astra spełnia najwyższe standardy, czego dowodem jest maksymalna nota w teścieEuro-NCAP. Cena auta wysoka, a wyposażenie seryjne nie wykracza poza standardy w klasie samochodów kompaktowych.