Auto pokazano na Paris Motor Show 2008. To, co w nim zaskakuje w pierwszej chwili, to kolor – nie biały, który w tym roku uchodził za najmodniejszy wśród prezentowanych w Paryżu concept carów, lecz jasnozłoty. Nissan określa ten prawie zmatowiały lakier jako Soft Feel Sandy Gold.Odważna stylistyka zdecydowanie przyciąga wzrok, jednak najbardziej imponującą cechą Nuvu wydaje się być „drzewo energetyczne”, które rozciąga się z podłogi bagażnika po sam dach za plecami kierowcy. Tutaj łączy się ze słonecznymi „liśćmi”, które pokrywają szklany dach. To pierwszy znak, że układ napędowy tego małego concept cara jest całkowicie elektryczny.Baterie litowo-jonowe (owoc współpracy Nissana i NEC Electronics Group) zostały wmontowane pod siedzeniami pasażerów. Szczęśliwy właściciel auta będzie miał do wyboru dwa tryby ładowania – szybki lub pełny. W trybie szybkim (od zera do 80 procent) „dotankowanie” zajmuje zaledwie 10 do 20 minut, podczas gdy pełne załadowanie potrwa już od 3 do 4 godzin. Większość materiałów użytych w Nuvu jest proekologicznych – poczynając od siedzeń, wykonanych z przetworzonych materiałów, a kończąc na podłodze skonstruowanej z włókien drewnianych i… starych opon samochodowych!Kokpit stylistyką nawiązuje do fikuśnego nadwozia.Układ kierowniczy, dodawanie gazu, hamowanie i przełączanie biegów odbywa się dzięki zastosowaniu technologii By-wire, czyli poprzez impulsy elektryczne. To właśnie daje Nuvu lekkość jazdy, a do uzyskania pełnego promienia skrętu potrzebujemy tylko jednego obrotu równie oryginalnej kierownicy, co czyni Nuvu idealnym pojazdem do jazdy na ciasnych miejskich ulicach. Dźwignia zmiany biegów i hamulec ręczny są ukryte pod panelem na podłodze, ale choć czyni to wnętrze uporządkowanym i czystym, nie jest zbyt praktyczne.Na desce rozdzielczej widnieje ogromny cyfrowy panel, który pokazuje prędkość, pokonany dystans oraz miernik baterii. W celu zmniejszenia współczynnika oporu powietrza podczas jazdy w Nuvu zrezygnowano z instalacji lusterek zewnętrznych. Zamiast nich auto wyposażono w dwie małe kamery, które tworzą także część zaawansowanego systemu parkowania. Układ zapewnia kierowcy widok z lotu ptaka podczas parkowania w ciasnych zakamarkach i ułatwia dokonywanie skomplikowanych manewrów.