We wnętrzu panuje zupełnie odmienny styl. Dominuje tu czarny kolor, a wyróżnikami są jedynie metalizowane wstawki oraz białe tarcze zegarów. Miejsca z przodu wystarczy, a fotele okazują się wygodne. Z tyłu wyższym osobom może być ciasno. Mankamentem jest też mały bagażnik. Jednak "dwóję" polubimy za zwrotność. Ta zaleta sprawia, że samochód idealnie nadaje się do jazdy w mieście. Nie ma problemu z manewrowaniem, bo średnica zawracania to tylko 9,8 m. W sprawnym przemieszczaniu się pomaga również dynamiczna jednostka napędowa. Przyspieszenia niemal 90-konnego silnika nie są rekordowe, ale auto potrafi dynamicznie przemykać po mieście, a i poza nim radzi sobie dzielnie. Niestaraszne mu są dłuższe podjazdy, choć już podczas wyprzedzania trzeba redukować bieg, by manewr wykonać bezpiecznie. Zmiana przełożeń odbywa się lekko i bez haczeń. Zaletą napędu jest niskie spalanie. To, co może zniechęcić do zakupu małej Mazdy, to wysoka cena wersji Exclusive. W zamian otrzymujemy ABS, 4 airbagi, kurtyny powietrzne, klimatyzację, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka, podgrzewane fotele oraz radioodtwarzacz CD i MP3.
Nowa Mazda 2 - bardzo pozytywne wrażenia
Maluch Mazdy przekonuje wesołą stylistyką. Jej uzupełnieniem jest jaskrawozielony lakier.