Co trzeci sprzedawany na świecie samochód Mazdy to właśnie ten kompaktowy model (w ciągu 5 lat produkcji do klientów trafiło ponad 1,8 mln sztuk). Jego drugie wcielenie z pewnością umocni ten trend i będzie kolejnym pretendentem do listy bestsellerów w klasie Volkswagena Golfa. Nowa Mazda 3 (podobnie jak poprzedniczka) oferowana będzie w dwóch wersjach nadwoziowych: jako 5-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan, a jedną z jej licznych zalet jest na pewno stylistyka nadwozia i wnętrza. Zgodnie z najnowszą szkołą designu koncernu nowy model prezentuje się bardzo dynamicznie i agresywnie. Uwagę przyciągają muskularne wybrzuszenia nadkoli, „uśmiechnięty” wlot powietrza na zderzaku z dodatkowymi otworami po bokach i w dolnym spoilerze oraz delikatne wyprofilowania na drzwiach. W hatchbacku tylny spoiler umieszczono nad szybą bagażnika, w sedanie jest zintegrowany z klapą. Pięciomiejscowe wnętrze zaprojektowano w nowoczesnym i funkcjonalnym stylu, a chromowane detale wykończenia dodają mu elegancji. W desce rozdzielczej dominującymi elementami są dwie tarcze zegarów oraz rozbudowana konsola środkowa z wbudowanym systemem rozrywkowo-informacyjnym i dwoma wyświetlaczami w górnej części: kolorowym systemu nawigacji oraz monochromatycznym komputera pokładowego.W zależności od wersji na liście wyposażenia znajdą się takie elementy, jak: dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, skórzana tapicerka, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, wielofunkcyjna kierownica, tempomat oraz ksenonowe reflektory. Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwać ma m.in. ABS, system stabilizacji toru jazdy ESP oraz przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.Gama jednostek napędowych obejmie znane z obecnej generacji silniki benzynowe o pojemnościach 1,6, i 2,0 l (moc: 105 i 150 KM oraz wysokoprężny 1,6 l o mocy 109 KM. Zupełną nowością będzie turbodoładowany diesel o pojemności 2,2 l, który w ofercie pojawi się w dwóch wersjach: standardowej, 150-konnej i mocniejszej, 185-konnej. Obydwie jednostki spełniają normy Euro 5 oraz charakteryzują się niższą emisją CO2 i mniejszym apetytem na paliwo.Mazda nie ujawnia na razie dodatkowych szczegółów na temat swojego nowego modelu. Poznamy je dopiero w przyszłym roku.NASZYM ZDANIEM Pierwsza generacja Mazdy 3 cieszyła i wciąż się cieszy zasłużonym uznaniem klientów. Auto cenione jest głównie za jakość wykonania, niezawodność i charakterystykę układu jezdnego, który zapewnia nie tylko komfort, lecz także pozwala na bezpieczną, dynamiczną jazdę. Według zapowiedzi przedstawicieli koncernu nowa generacja będzie pod każdym względem lepsza. Konkurencja w tym segmencie jest zacięta, ale przewidywany rynkowy sukces japońskiego modelu nie powinien nikogo zaskoczyć.
Nowa Mazda 3 - Czyli własna ścieżka Mazdy
Chętni na zakup muszą jednak uzbroić się w cierpliwość, bowiem w sprzedaży nowy model Mazdy pojawi się dopiero w drugiej połowie przyszłego roku. Do tego czasu oferowana będzie dotychczasowa generacja „trójki”, która jest jednym z najpopularniejszych aut japońskiego koncernu.