- Nowe Santa Fe występuje z jedną długością nadwozia. Nie będzie już wersji Grand
- Następca jest jednak o 7 cm dłuższy i ma większy o 6,5 cm rozstaw osi, co oznacza bardzo przestronne wnętrze
- Jazda dużym SUV-em to czysta przyjemność
Do tej pory klienci, którzy decydowali się na topowego SUV-a Hyundaia, mieli do wyboru duże Santa Fe lub większą wersję Grand. Teraz do sprzedaży trafiła kolejna generacja tego modelu i będzie ona występowała tylko w jednej odmianie nadwoziowej.
Nie jest to jednak powód do zmartwień, bowiem względem poprzednika samochód został wydłużony o 7 cm, a jego rozstaw osi zwiększył się o 6,5 cm. Ta zmiana parametrów pozwoliła na uzyskanie znacznie lepszej przestronności. Odczują to przede wszystkim pasażerowie w drugim rzędzie siedzeń – nawet gdy jedna za drugą usiądą wysokie osoby, nie będzie problemu z wygodnym ułożeniem nóg. Kłopotu nie powinno być również z załadunkiem urlopowego ekwipunku. Nawet gdy wybierze się 7-osobową wersję, to przy zajętych 5 miejscach kufer ma pojemność 547 l. W przypadku 5-osobowej odmiany jest jeszcze lepiej – 625 l.
Jazda nowym Santa Fe to czysta przyjemność nie tylko z racji przestronnego wnętrza i wygodnych foteli, lecz także za sprawą świetnie zestrojonego zawieszenia. Podwozie doskonale radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności. Układ jezdny nie jest przesadnie miękki, ale podczas jazdy na zakrętach wyczuwa się dużą masę pojazdu i szybko można stwierdzić, że dynamiczne przemykanie krętymi odcinkami nie jest żywiołem Santa Fe.
Nowy Hyundai Santa Fe - wysoki komfort podróżowania
Gdyby jednak ktoś chciał zaznać nieco dynamicznej jazdy, to wystarczy wybrać tryb sportowy. Wówczas automatyczna skrzynia przełącza przy wyższym poziomie obrotów i auto staje się odczuwalnie żwawsze. Jednak do rodzinnego charakteru nowego Santa Fe bardziej pasuje spokojne podróżowanie w komfortowym ustawieniu.
W chwili debiutu w Polsce samochód będzie występował z 2-litrowym dieslem o mocy 150 lub 185 KM. Pierwszy wariant z napędem na przednie koła, drugi - 4x4. Na szczycie oferty znajdzie się również silnik Diesla - 2.2 CRDi o mocy 200 KM seryjnie wyposażony w "automat" i napęd na 4 koła. Zobacz polski cennik.
Nowy Hyundai Santa Fe - w punkt
To jest super. Świetne prowadzenie w połączeniu z cichym silnikiem sprawia, że jazda jest relaksująca.
To nie wyszło. Tak jak w większości SUV-ów, w 3. rzędzie siedzeń Santa Fe jest ciasno.
Efekt WOW! W nowym Santa Fe można się poczuć jak w samochodzie klasy premium.
Kto to kupi? Każdy, kto potrzebuje rodzinnego samochodu z napędem na wszystkie koła.
Nowy Hyundai Santa Fe - naszym zdaniem
Postęp w porównaniu z poprzednim Santa Fe jest ogromny. To nie jest już przysadzisty SUV, który kusi wyłącznie przestronnym wnętrzem. Teraz auto stało się zgrabniejsze, lepiej się je prowadzi, a do tego ma znacznie nowocześniejszą stylistykę nadwozia.
Nowy Hyundai Santa Fe - dane techniczne
2.0 CRDi | 2.0 CRDi | |
Silnik | t.diesel/R4/16 | |
Pojemność | 1995 cm3 | |
Moc | 150 KM/4000 obr./min | 185 KM/4000 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 400 Nm/1750 obr./min | 400 Nm/1750 obr./min |
Skrzynia biegów | ręczna 6-biegowa | automatyczna 8-biegowa |
Napęd | na przednie koła | 4x4 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,3 s | 10,3 s |
Prędkość maksymalna | 193 km/h | 197 km/h |
Masa własna | od 1780 kg | od 1850 kg |
Bagażnik (wersja 5/7-miejscowa) | 625-1695 l /547-1625 l | |
Średnie spalanie wg producenta | 5,7 l/100 km | 6,2 l/100 km |
Cena | od 149 900 zł | od 179 9000 zł |
Prześwit Santa Fe wynosi 185 mm
Nowe Santa Fe występuje z jedną długością nadwozia. Nie będzie już wersji Grand
Styl deski rozdzielczej oraz wzór wskaźników mogą się podobać. Ważniejsze jest jednak to, że materiały wykończeniowe są wysokiej jakości, a obsługa wszystkich urządzeń pokładowych – bardzo wygodna
Na pokładzie nie brakuje źródeł pradu, nawet gniazdka 230V
Po złożeniu 2. i 3. rzędu siedzeń powstaje równa podłoga w bagażniku. Pod nią wygospodarowano dodatkową przestrzeń na drobiazgi
Automatyczna skrzynia włącza poszczególne przełożenia bez najmniejszych szarpnięć