• Nowe Santa Fe występuje z jedną długością nadwozia. Nie będzie już wersji Grand
  • Następca jest jednak o 7 cm dłuższy i ma większy o 6,5 cm rozstaw osi, co oznacza bardzo przestronne wnętrze
  • Jazda dużym SUV-em to czysta przyjemność

Do tej pory klienci, którzy decydowali się na topowego SUV-a Hyundaia, mieli do wyboru duże Santa Fe lub większą wersję Grand. Teraz do sprzedaży trafiła kolejna generacja tego modelu i będzie ona występowała tylko w jednej odmianie nadwoziowej.

Nie jest to jednak powód do zmartwień, bowiem względem poprzednika samochód został wydłużony o 7 cm, a jego rozstaw osi zwiększył się o 6,5 cm. Ta zmiana parametrów pozwoliła na uzyskanie znacznie lepszej przestronności. Odczują to przede wszystkim pasażerowie w drugim rzędzie siedzeń – nawet gdy jedna za drugą usiądą wysokie osoby, nie będzie problemu z wygodnym ułożeniem nóg. Kłopotu nie powinno być również z załadunkiem urlopowego ekwipunku. Nawet gdy wybierze się 7-osobową wersję, to przy zajętych 5 miejscach kufer ma pojemność 547 l. W przypadku 5-osobowej odmiany jest jeszcze lepiej – 625 l.

Jazda nowym Santa Fe to czysta przyjemność nie tylko z racji przestronnego wnętrza i wygodnych foteli, lecz także za sprawą świetnie zestrojonego zawieszenia. Podwozie doskonale radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności. Układ jezdny nie jest przesadnie miękki, ale podczas jazdy na zakrętach wyczuwa się dużą masę pojazdu i szybko można stwierdzić, że dynamiczne przemykanie krętymi odcinkami nie jest żywiołem Santa Fe.

Nowy Hyundai Santa Fe - wysoki komfort podróżowania

Gdyby jednak ktoś chciał zaznać nieco dynamicznej jazdy, to wystarczy wybrać tryb sportowy. Wówczas automatyczna skrzynia przełącza przy wyższym poziomie obrotów i auto staje się odczuwalnie żwawsze. Jednak do rodzinnego charakteru nowego Santa Fe bardziej pasuje spokojne podróżowanie w komfortowym ustawieniu.

W chwili debiutu w Polsce samochód będzie występował z 2-litrowym dieslem o mocy 150 lub 185 KM. Pierwszy wariant z napędem na przednie koła, drugi - 4x4. Na szczycie oferty znajdzie się również silnik Diesla - 2.2 CRDi o mocy 200 KM seryjnie wyposażony w "automat" i napęd na 4 koła. Zobacz polski cennik.

Nowy Hyundai Santa Fe - w punkt

To jest super. Świetne prowadzenie w połączeniu z cichym silnikiem sprawia, że jazda jest relaksująca.

To nie wyszło. Tak jak w większości SUV-ów, w 3. rzędzie siedzeń Santa Fe jest ciasno.

Efekt WOW! W nowym Santa Fe można się poczuć jak w samochodzie klasy premium.

Kto to kupi? Każdy, kto potrzebuje rodzinnego samochodu z napędem na wszystkie koła.

Nowy Hyundai Santa Fe - naszym zdaniem

Postęp w porównaniu z poprzednim Santa Fe jest ogromny. To nie jest już przysadzisty SUV, który kusi wyłącznie przestronnym wnętrzem. Teraz auto stało się zgrabniejsze, lepiej się je prowadzi, a do tego ma znacznie nowocześniejszą stylistykę nadwozia.

Nowy Hyundai Santa Fe - dane techniczne

2.0 CRDi 2.0 CRDi
Silnik t.diesel/R4/16
Pojemność 1995 cm3
Moc 150 KM/4000 obr./min 185 KM/4000 obr./min
Maks. moment obrotowy 400 Nm/1750 obr./min 400 Nm/1750 obr./min
Skrzynia biegów ręczna 6-biegowa automatyczna 8-biegowa
Napęd na przednie koła 4x4
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,3 s 10,3 s
Prędkość maksymalna 193 km/h 197 km/h
Masa własna od 1780 kg od 1850 kg
Bagażnik (wersja 5/7-miejscowa) 625-1695 l /547-1625 l
Średnie spalanie wg producenta 5,7 l/100 km 6,2 l/100 km
Cena od 149 900 zł od 179 9000 zł