Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Opel Astra Sports Tourer: więcej mocy i co jeszcze?

Opel Astra Sports Tourer: więcej mocy i co jeszcze?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Opel Astra IV z nowym silnikiem 1.7 CDTI i pakie-tem ecoFLEX wyróżnia się średnim spalaniem 4,4 l/100 km. Sprawdzamy, czy to prawda

Opel Astra Sports Tourer: więcej mocy i co jeszcze?
Zobacz galerię (19)
Auto Świat
Opel Astra Sports Tourer: więcej mocy i co jeszcze?

Dotychczas tylko Corsa, Meriva i Insignia oferowane były w oszczędnych, a zarazem ekologicznych wersjach ecoFLEX. Teraz dołącza do nich Astra IV z nieco zmodernizowanym silnikiem 1.7 CDTI o mocy 110 lub 130 KM – testowaliśmy mocniejszą odmianę.

Nadwozie/jakość. Opel dostarczył nam Astrę Sports Tourer Cosmo wyposażoną właściwie we wszystkie najciekawsze elementy z długiej listy dodatków, m.in. zmienne nastawy zawieszenia, nawigację, skórzaną tapicerkę i wysuwany z tylnego zderzaka bagażnik do przewozu rowerów. Efekt? Auto wyglądało świetnie i zapewniało wysoki komfort jazdy – naprawdę trzeba było być strasznym malkontentem, by znaleźć w nim jakieś braki. Plusem wersji kombi jest dość duży, 500-litrowy bagażnik (jego podłogę można ustawić na 3 wysokościach). W klasie kompakt to dobry wynik. Przyzwoita jest również ilość miejsca w obu rzędach oraz liczba praktycznych schowków.

Układ napędowy/Osiągi. Diesla 1.7 CDTI poddano modyfikacjom podnoszącym moc o 5 KM, obniżającym zużycie paliwa i pozwalającym na współpracę z systemem start-stop. Dodatkowo pakiet ecoFLEX obejmuje akumulator o zwiększonej mocy, wytrzymalszy rozrusznik i opony o mniejszych oporach.

Według producenta wszystkie zabiegi pozwoliły obniżyć średnie zużycie paliwa do 4,4 l/100 km (w wersji kombi). Rzeczywiście, auto potrafi być oszczędne, ale zbliżenie się do tej wartości wymaga przestrzegania zasad ecodrivingu. Średnie spalanie w teście wyniosło 5,3 l/100 km, co i tak uważamy za niezły wynik. Zwłaszcza że samochód dysponuje dobrymi osiągami. Warto zauważyć, że start-stop działa lepiej niż w wersjach z dieslem 2.0 CDTI – włączenie silnika jest bardziej subtelne.

Układ Jezdny/komfort. Własności jezdne testowego egzemplarza dobrze pasują do auta rodzinnego – prowadzenie jest pewne, a komfort wysoki. Szczególne wymagania kierowcy pomaga spełnić opcjonalny system zmiany ustawień zawieszenia Flex-Ride (dopłata: 3,5 tys. zł).

Koszty/Bezpieczeństwo. Astra, którą jeździliśmy, ma nieracjonalnie wysoką cenę – 127 tys. zł. Na szczęście bazowa wersja Sports Tourer Cosmo za 93,6 tys. zł również jest przyzwoicie wyposażona oraz nie mniej bezpieczna.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków