Kierowany jest on do wszystkich kierowców powyżej 21. roku życia, którzy mają ekologiczną świadomość i potrafią wykorzystać ją w praktyce. Konkurs składa się z 3 etapów. W pierwszym trzeba zarejestrować się na  www.ecoflex-experience.com i szybko odpowiedzieć na 10 pytań z zakresu ekologicznej techniki jazdy, a w drugim – pokonać wirtualną trasę na specjalnym symulatorze. Uczestnicy z największą liczbą punktów awansują do finału, który odbędzie się w Kopenhadze i Malmö w dniach 22-24 lipca 2010 roku.

Tam kierowcy będą mogli udowodnić swoje umiejętności ekologicznej jazdy, siedząc za kierownicą modeli ecoFLEX. Na zwycięzcę czeka tytuł „Najbardziej Ekologicznego Kierowcy Opla w Europie” oraz Opel Ampera, pierwsze auto elektryczne o rozszerzonym zasięgu, które wejdzie na rynek pod koniec 2011 r. (do tego czasu laureat będzie miał do dyspozycji Insignię ecoFLEX).

Zdobywca 2. miejsca otrzyma Astrę ecoFLEX, a 3. – Corsę ecoFLEX. Dziewięciu najlepszych zawodników z Polski, zajmujących w drugim etapie konkursu miejsca od drugiego do dziesiątego, weźmie udział w lokalnym finale konkursu. Odbędzie się on w Warszawie, w Akademii Jazdy Opel w dniu 26 czerwca 2010 roku. Główną nagrodą będzie Insignia ecoFLEX (do dyspozycji przez miesiąc) oraz Astra i Corsa w wersjach ecoFLEX (na 2 tygodnie).

Jeśli wiecie zatem, co to jest ecoFLEX, macie duże szanse na wygraną, a jeśli jeszcze nie, to kolejne punkty tego artykułu mogą okazać się pomocne.

ecoFLEX - Jest to zestaw modyfikacji (opracowanych przez Opla) w silnikach, przekładniach, aerodynamice  aut, w tym także redukcja masy i zastosowanie opon o mniejszych oporach toczenia, które powodują obniżenie emisji CO2 oraz zużycia paliwa.

Określenie stosowane dla popularnego ostatnio trendu zmniejszania pojemności skokowej silników i zastępowania ich mniejszymi jednostkami z turbodoładowaniem. Dzięki temu parametry użytkowe nie ulegają pogorszeniu (moc i moment są nawet większe), natomiast zmiana ta korzystnie wpływa na ekonomikę spalania i czystość spalin, np. silnik 1.4 ecoFLEX Merivy ma moc 120 KM i moment obrotowy 175 Nm, podczas gdy większa jednostka o poj. 1,6 l – 105 KM i 150 Nm (zużywa też średnio o 10 proc. więcej paliwa).

W silnikach wysokoprężnych Opel wykorzystuje systemy monitorowania zapłonu, dzięki czemu do każdego cylindra dozowana jest właściwa dawka paliwa, co optymalizuje spalanie. Stosowane jest to m.in. w  Astrach i Corsach z silnikami 1.3 CDTI (każdy o mocy 95 KM), zużywających odpowiednio 4,1 i 3,7 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 109 i 98 g/km.

Jednostki przystosowane do zasilania gazem ziemnym generują o 20 proc. niższą emisję CO2 niż porównywalne wersje benzynowe i minimalną ilość cząstek stałych. W ofercie dostępne są aktualnie modele Combo i Zafira CNG, z silnikami o poj. 1,6 l i mocy 94 KM.

Instalacje przystosowujące silniki benzynowe do spalania gazu propan-butan (LPG) dostępne są w salonach dilerskich Opla na życzenie klientów. Poza wymiernymi korzyściami wynikającymi z niższych cen tego paliwa dodatkową zaletą omawianego rozwiązania jest mniejsza o 13 proc. emisja CO2.

Należą do nich: wskaźniki optymalnego momentu zmiany przełożenia skrzyni biegów, system Start-Stop (w Oplu dostępny od czerwca) automatycznie wyłączający i uruchamiający silnik podczas zatrzymania i ruszania np. na światłach, zoptymalizowana aerodynamika z aktywnym spoilerem przednim, zakrytymi wlotami powietrza i osłonami pod silnikiem oraz nowa generacja pomp olejowych o zmniejszonym tarciu.