Patrząc na sprzedaż mocnych kompaktów w Europie Zachodniej, nie ma się czemu dziwić: 3-krotny wzrost sprzedaży w tej niszy robi wrażenie, choć oczywiście liczby bezwględne tak sensacyjne już nie są – chodzi bowiem o kilka tysięcy aut rocznie.
Czy "francuz" ma szansę w starciu z niemieckimi pionierami downsizingu? Niemiecko-francuski duet nie zdecydował się na zastosowanie podwójnej turbiny (dzięki takiemu rozwiązaniu moc rozwijana jest równomiernie, przez cały zakres obrotów), lecz wybrał system Twin Scroll– z jedną turbiną, do której specjalnie ukierunkowane gazy spalinowe docierają dwoma kanałami (z 2 cylindrów na każdy kanał), dzięki czemu turbo ma lepszą wydajność przy niskich obrotach.
W praktyce silnik rzeczywiście rozkręca się bardzo dynamicznie, bez śladu turbodziury i nieprzyjemnego szarpania przy przyspieszaniu. Bez cienia przesady możemy zaryzykować stwierdzenie, że 6-stopniowa skrzynia, w którą wyposażono 308 THP 175, jest najlepiej i najprecyzyjniej działającą przekładnią, jaką Peugegot kiedykolwiek stworzył. Koniec z wbitym w budyń patykiem! Przełożenia wchodzą bardzo precyzyjnie, z charakterystycznym klikiem przy wrzucaniu biegu. Brawo!
Wnętrze najmocniejszej wersji różni się od pozostałych jedynie detalami – aluminiowymi nakładkami na pedały i rękojeścią dźwigni biegów oraz białymi cyferblatami zegarów. W sumie niewiele, ale robi różnicę i nie mamy wrażenia, że czegoś jest za dużo.
Niestety, nie wiadomo jeszcze, czy auto z tym silnikiem znajdzie się w ofercie polskiego dystrybutora. W odróżnieniu od Europy Zachodniej sprzedaż kompaktów z mocnymi motorami jest u nas śladowa. Jeśli jednak Peugeot Polska zdecyduje się na wprowadzenie auta do sprzedaży, będzie to miało miejsce najwcześniej jesienią. Teraz nie możemy podać nawet orientacyjnej ceny.
Galeria zdjęć
Peugeot 308 1.6 THP 175 - Z niemieckim sercem
Peugeot 308 1.6 THP 175 - Z niemieckim sercem
Peugeot 308 1.6 THP 175 - Z niemieckim sercem