Seat Alhambra po liftingu – drobne zmiany w wyglądzie

Pięcio- lub siedmiomiejscowy, z napędem na przednią oś lub 4x4, z oszczędnym dieslem lub mocnym benzyniakiem pod maską – za tę różnorodność ceniono właśnie vana Seata. Do salonów wjedzie za chwilę model po liftingu. Rozpoznacie go z zewnątrz za sprawą nowej atrapy chłodnicy i tylnych świateł wykonanych w technice LED. We wnętrzu wprawne oko dostrzeże kierownicę przeniesioną z kompaktowego Leona, a także nowe kolory deski rozdzielczej i tapicerki.

Fani multimediów ucieszą się z tego, że poliftingowy model otrzymał nowe rozwiązania audio. Pojawiły się Media System Plus i Seat Full Link, pozwalający na wyświetlanie na 6,3-calowym ekranie informacji znajdujących się na smartfonie (po sparowaniu). Audio z telefonem może łączyć się za pomocą funkcji Mirror Link, Google Android Auto oraz Apple CarPlay. Seat położył również nacisk na poprawę systemów zwiększających komfort i bezpieczeństwo. Opcjonalnie przednie fotele mogą mieć funkcję masażu, za dopłatą występują także system bezkluczykowy oraz asystent parkowania trzeciej generacji.

Seat Alhambra po liftingu – nowe systemy pokładowe

W aucie pojawiły się ponadto seryjny hamulec pokolizyjny oraz układ monitorujący nie tylko martwe pola lusterek, lecz także ruch poprzeczny podczas cofania. W sytuacji gdy wyjeżdża się tyłem z posesji na drogę, czujniki informują o pojazdach nadjeżdżających z obydwu stron samochodu i w razie potrzeby automatycznie uruchamiają hamulec. Alhambrę można doposażyć również w system czytania znaków oraz układ automatycznie zmieniający światła drogowe na mijania.

Seat Alhambra po liftingu – stabilny na zakrętach

Wszystkie silniki poliftingowego modelu spełniają normę Euro 6 i mają spalać do 10 proc. mniej paliwa. Moc topowego benzyniaka wzrosła o 20 KM – do 220 KM. W zawieszeniu nie wprowadzono zmian – nie było takiej potrzeby. Mimo dużych gabarytów i niemałej masy vana prowadzi się bardzo stabilnie zarówno podczas jazdy na wprost, jak i na zakrętach.

Dane techniczne – Seat Alhambra 2.0 TDI 4x4
Silnik t.diesel R4. Pojemność 1968 cm3 Moc 150 KM przy 3500 obr./min Maks. moment obr. 340 Nm/1750 obr./min Napęd 4x4/skrzynia man. 6 Dł./szer./wys. 4854/1904/1720 mm Bagażnik 300-2430 l Masa własna 1891 kg OSIĄGI V maks. 198 km/h 0-100 km/h 10,6 s Średnie spalanie 5,6 l/100 km Emisja CO2 147 g/km. Na rynku: wrzesień

Seat Alhambra po liftingu – nasza opina:

Zmiany w wyglądzie są kosmetyczne i nie dotyczą części blacharskich. Dostosowano silniki do nowej normy emisji spalin i skupiono się na systemach multimedialnych, gdyż ta gałąź elektroniki rozwija się dziś najdynamiczniej.