BMW X1 – ni to SUV, ni kombi
Nie odkryję Ameryki stwierdzeniem, że SUV-y kupuje się z racji ich wyglądu, a nie ze względów praktycznych (w tej kwestii lepsze są kombi). BMW doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego topowy wariant silnikowy 28i (i tak już bardzo drogi – ponad 170 000 zł) doposażyło w pakiet sportowy M, kosztujący jedyne 10 proc. wartości auta. Efekt jest znakomity, bo za sprawą specjalnych zderzaków i progów X1 nabiera bardziej muskularnego wyglądu.
Doskonale współgra on z 19-calowymi felgami i niebieskim lakierem metalicznym Le Mans. Podróżni też mają powody do radości, bo we wnętrzu czekają na nich: należące do pakietu M sportowe fotele wykończone skórą nevada (6330 zł), kierownica i listwy progowe M oraz panele aluminiowe na desce rozdzielczej. Słowo „sportowy” doskonale pasuje także do 245-konnego napędu, zapewniającego mnóstwo frajdy.
BMW X1 – szybki start i 6 s do „setki”
Mimo czterech cylindrów nie brzmi już tak rasowo, jak stara rzędowa „szóstka”, ale gdy wciśnie się gaz do dechy, to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6 s zrekompensuje tę niedogodność. Wraz z pakietem M otrzymacie także sportowe zawieszenie ze sztywniej pracującymi amortyzatorami, które wraz z seryjnym napędem xDrive umożliwia nie tylko pewny start, lecz także lepsze prowadzenie na zakrętach.
Twardsze zawieszenie nie oznacza wcale, że zrezygnowano z komfortu. Jeśli ktoś zechce tym SUV--em opuścić asfalt, może skorzystać z układu kontroli zjazdu, jednak ze względu na kosztowne spoilery – odradzamy.
BMW X1 xDrive 28i - dane techniczne
Silnik-typ/cylindry/zawory | t.benz. R4/16 |
Pojemność | 1997 |
Moc. maks. | 245/5000-6500 KM/obr./min |
Moment | 350/1250-4800 Nm/obr./min |
Poj. bagażnika | 420-1350 l |
Zbiornik paliwa | 63 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 4477/1798/1545 mm |
Przysp. 0-100 km/h fabr. | 6,1 s |
Napęd | aut. 8/4x4 |
Prędkość maks. | 240 km/h |
Średnie spalanie fabr. | 7,7 l/100 km |
Cena (STD) | 172 700 zł |
BMW X1 – nasza opinia:
Wydanie 18 000 zł na kilka spoilerów i twardsze zawieszenie nie ma sensu w podstawowej wersji, ale w topowym benzyniaku – warto. Cieszyć się wówczas będziecie zarówno wyglądem, jak i lepszym prowadzeniem.
Jeśli chcesz mieć na pokładzie nawigację, dwustrefową klimatyzację, ogrzewane fotele i Bluetooth, wybierz pakiet M Sport Plus (38 000 zł).
Wersja ta nastawiona jest na dobre osiągi, ale po włączeniu trybu ECO PRO znacznie się pogarszają – zyskujemy za to na spalaniu. Średnio w teście prawie 10 l/100 km.