Dziwi, że Fiat niezbyt się chwali najbardziej zaawansowaną wersją radia Uconnect. A szkoda, bo urządzenie potrafi bardzo dużo i nie kosztuje fortuny. Wybierając najlepiej wyposażoną odmianę Fiata Tipo nazwaną Lounge radio nie wymaga dopłaty. Trzeba jedynie zapłacić za funkcję Android Auto i CarPlay (500 zł), opcję nawigacji TomTom (1650 zł) lub odmianę wzbogaconą jeszcze o tuner cyfrowej radiofonii DAB (2050 zł). Wbrew pozorom ceny wcale nie są tak wygórowane. Wystarczy porównać ile trzeba zapłacić za podobnie wyposażone radio multimedialne w sklepie car audio. Także u konkurencji (m.in. czeskiej i niemieckiej) płatne opcje są znacznie droższe.
Nazwa Uconnect dotyczy wszystkich radioodtwarzaczy w Fiacie Tipo. Poszczególne modele różnią się wyposażeniem oraz rozmiarem wyświetlacza. Najprostszy to zwykłe radio z USB i 4 głośnikami. Najbardziej zaawansowany Uconnect 7 Radio Nav LIVE HD to wersja z 7 calowym ekranem dotykowym (wyświetlacz pojemnościowy jak w nowoczesnych smartfonach), nawigacją oraz pakietem usług internetowych. Szczególnie te ostatnie są godne uwagi i to nie tylko ze względu na możliwość otrzymywania stale aktualizowanych informacji o korkach i innych utrudnieniach.
W ramach usług online można bowiem przeanalizować swój styl jazdy oraz zdalnie sprawdzić podstawowe dane o samochodzie (poziom naładowania baterii, temperaturę, ciśnienie w oponach czy stan paliwa i zasięg). Kluczowe informacje sprawdzimy bez potrzeby wsiadania do samochodu. Wystarczy skorzystać z domowego komputera i zalogować się na stronie użytkowników Uconnect. Jest jeszcze aplikacja do smartfonów z Android oraz iOS, ale ma ona ograniczone możliwości. I niestety nie jest wolna od wad (problemy z ustaleniem aktualnej pozycji samochodu).
Oczywiście Uconnect nie jest wolny od wad. W trakcie testu zdarzały się sporadyczne kłopoty z odświeżaniem obrazu z kamery cofania. Obraz zawieszał się szczególnie przy porannym uruchomieniu samochodu. Radio od czasu do czasu spowalniało także swoją pracę. Trzeba się również przygotować na to, że raz na jakiś czas ekran będzie z opóźnieniem reagował na dotyk. Wszystkie wspomniane problemy nie powtarzały się jednak na tyle często, by negatywnie oceniać Uconnect. Od podobnych problemów nie są wolne radia w większości współczesnych samochodów.
Szczegóły w galerii.