Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Tychy

Tychy

280-konny Abarth 600e jest produkowany w Polsce. Potrafi zaskoczyć dźwiękiem
Testy

280-konny Abarth 600e jest produkowany w Polsce. Potrafi zaskoczyć dźwiękiem

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Polska fabryka świętuje kolejny kamień milowy. Produkują ważny silnik Stellantisa
Aktualności

Polska fabryka świętuje kolejny kamień milowy. Produkują ważny silnik Stellantisa

Chińczycy nagle wycofali się z Polski, a już zaczęli montować swoje auto. Zdają się mówić: Macie, co chcieliście
Wiadomości

Chińczycy nagle wycofali się z Polski, a już zaczęli montować swoje auto. Zdają się mówić: Macie, co chcieliście

To jeden z najbardziej niespodziewanych i szokujących zwrotów akcji w 50-letniej historii fabryki w Tychach: 30 marca 2025 r. zakończono montaż chińskiego Leapmotora T03, podaje Reuters, powołując się na oficjalny komunikat koncernu Stellantis. Co dalej? Czy to koniec Leapmotora w Europie?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
W Tychach ruszyła produkcja nowej Alfy Romeo Junior. Dostała napęd Q4. Mamy ceny
Aktualności

W Tychach ruszyła produkcja nowej Alfy Romeo Junior. Dostała napęd Q4. Mamy ceny

Polska ofensywa Stellantisa trwa. Właśnie uruchomiono produkcję kolejnego samochodu w fabryce koncernu w Tychach. To hybrydowy SUV z napędem Q4, którego do tej pory nie było w ofercie. Poznaliśmy już ceny małego włoskiego auta z Polski.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Nie Polacy, a Hiszpanie mają produkować Leapmotora B10
Aktualności

Nie Polacy, a Hiszpanie mają produkować Leapmotora B10

O uruchomieniu produkcji kolejnego chińskiego modelu w Polsce spekulowano od dawna. Chińczycy mieli zainwestować w fabrykę Stellantisa w Tychach aż 200 mln dol. Wszystko jednak wskazuje, że produkcja w Europie owszem ruszy, ale nie w Polsce a na południu. Ma to być swoista kara dla naszego kraju.

W Tychach ruszyła produkcja nowego SUV-a. Jeep Avenger ma teraz napęd 4xe
Aktualności

W Tychach ruszyła produkcja nowego SUV-a. Jeep Avenger ma teraz napęd 4xe

W tyskich zakładach Stellantisa kolejny ważny moment. Właśnie ruszyła produkcja nowego SUV-a w rozmiarze B. Mały Jeep Avenger z Polski w końcu doczekał się napędu, który pozwoli mu na znacznie więcej w terenie.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Sześć dni z pierwszą Alfą Romeo Made In Poland. Sprawdziłem, czy mały SUV z 3-cylindrowym 1.2 jest godny tej marki
Testy nowych samochodów

Sześć dni z pierwszą Alfą Romeo Made In Poland. Sprawdziłem, czy mały SUV z 3-cylindrowym 1.2 jest godny tej marki

Polska fabryka, miejski SUV: to wszystko Alfie Romeo zdarza się pierwszy raz w życiu. Z jednej strony Junior ma na błotniku napis "wyjątkowy", z drugiej — za tym błotnikiem mieszka dwa razy mniej cylindrów niż w klasycznych modelach tej marki. Mało tego, obręcze kół wyglądają jak trójlistna koniczyna, która przecież szczęścia nie przynosi. Miałem sześć dni, żeby się przekonać czy to prawdziwa Alfa Romeo, czy jedynie wystrojony Fiat.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Wywiad z dyrektorem Stellantisa na Europę. "Tychy nie są w najbardziej niebezpiecznej sytuacji"
Aktualności

Wywiad z dyrektorem Stellantisa na Europę. "Tychy nie są w najbardziej niebezpiecznej sytuacji"

W Stellantisie pracuje ok. ćwierć miliona osób, a on jest jedną z najważniejszych. Jean-Philippe Imparato, dyrektor operacyjny koncernu na tzw. region rozszerzonej Europy, ostatnio odwiedził Polskę, gdzie firma ma aż dwie fabryki samochodów. Pomimo napiętego grafiku menedżer znalazł pół godziny na rozmowę w cztery oczy z "Auto Światem". Czy los fabryki w Tychach jest bezpieczny? Pod jakim względem Polska przegrywa z resztą świata? Czy Stellantis oby nie ma za dużo marek? Czy którąś chciałby sprzedać? Imparato odpowiadał bardzo konkretnie. Żadnego lawirowania i gryzienia się w język.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Stellantis szokuje: nowe elektryczne auto po dopłatach za 45 tys. zł [NASZ NEWS]
Wiadomości

Stellantis szokuje: nowe elektryczne auto po dopłatach za 45 tys. zł [NASZ NEWS]

Stellantis do konkurowania z chińskimi markami użyje... chińskiej marki. To Leapmotor, którego sprzedaż lada chwila ruszy w Polsce. Dotarłem do jeszcze nieogłoszonej oficjalnie ceny montowanego w Tychach elektrycznego auta T03. Jeśli uwzględnić dopłaty dla osób fizycznych z rządowego programu NaszEauto, to ten 95-konny model ma totalnie szokującą cenę.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Fabryka w Tychach pracuje pełną parą. To już 13 milionów samochodów
Aktualności

Fabryka w Tychach pracuje pełną parą. To już 13 milionów samochodów

Mało która fabryka może pochwalić się takim wynikiem. Z zakładów, teraz należących do Stellantisa, w Tychach zjechał właśnie samochód o numerze 13 mln. Tyskie zakłady nie zwalniają tempa, a z linii produkcyjnych zjeżdżają kolejne modele. Głównie to małe i modne SUV-y, ale niedawno zapowiedziano także model o rodowodzie chińskim.

Chińskie marki aut nie bez powodu pojawiają się u nas jedna po drugiej. "Rywale muszą się dostosować"
Wiadomości

Chińskie marki aut nie bez powodu pojawiają się u nas jedna po drugiej. "Rywale muszą się dostosować"

Co się takiego stało, że nagle w Polsce debiutuje tyle chińskich marek aut? W ciągu dwóch lat ich liczba zwiększyła się 6-krotnie, zaś między styczniem a listopadem 2024 r. zarejestrowano u nas przeszło... 71 razy więcej samochodów osobowych producentów z Państwa Środka niż w tym samym okresie 2023 r. Znam sekret tej żywiołowej ekspansji. Tylko co ona oznacza dla klienta?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Fabryka w Tychach świętuje. Wyprodukowała dwumilionowy silnik
Aktualności

Fabryka w Tychach świętuje. Wyprodukowała dwumilionowy silnik

Zakład produkcji silników w Tychach w 2019 r. stał się jedną z głównych fabryk Stellantisu w Europie, w których powstają trzycylindrowe jednostki benzynowe 1.2 z turbodoładowaniem (do niedawna nazywane PureTech). Można je znaleźć pod maskami większości modeli wielu marek należących do koncernu. Złożono już dwumilionowy motor.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Leapmotor oficjalnie wchodzi do Polski. Znamy już ceny chińskich nowości
Wiadomości

Leapmotor oficjalnie wchodzi do Polski. Znamy już ceny chińskich nowości

Polskim kierowcom nazwa Leapmotor na razie niewiele mówi, ale już wkrótce to się zmieni. Niebawem będzie można zamawiać dwa modele tej chińskiej marki: miejski samochód T03 oraz SUV-a C10. Pierwsze egzemplarze u dealerów pojawią się na początku 2025 r. Atutem Leapmotor ma być łatwy dostęp do sieci sprzedażowej i serwisu koncernu Stellantis, a przede wszystkim bardzo atrakcyjne ceny.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
A jednak Chińczycy wycofali się z inwestycji w Tychach [AKTUALIZACJA]
Wiadomości

A jednak Chińczycy wycofali się z inwestycji w Tychach [AKTUALIZACJA]

A jednak coś na rzeczy było. Chińczycy faktycznie wycofali się z inwestycji w tyskiej fabryce, ale nie z tej dotyczącej montażu modelu Leapmotor T03 a planowanego montażu innego auta - Leapmotor B10.

Czy Leapmotor T03 to godny następca Malucha? Tak jeździ nowe auto z Tychów
Testy nowych samochodów

Czy Leapmotor T03 to godny następca Malucha? Tak jeździ nowe auto z Tychów

Koncern Stellantis, do którego należą takie marki jak choćby m.in. Citroen, Peugeot, Fiat, Opel, najwyraźniej szuka sposobu, żeby nie stracić zbyt wiele na postępującej inwazji chińskich producentów aut na europejski rynek. Wygląda na to, że teraz testuje strategię "jeśli nie możesz z nimi wygrać, to się przyłącz". Już wkrótce u wybranych dilerów Stellantis będzie można kupić auta marki Leapmotor. Mogliśmy poznać bliżej model T03, czyli niedrogie, miejskie auto elektryczne, którego montaż zaczął się w fabryce w Tychach.

W Tychach już powstaje Leapmotor T03. Wiemy, kiedy tani chiński model trafi do sprzedaży w Polsce
Wiadomości

W Tychach już powstaje Leapmotor T03. Wiemy, kiedy tani chiński model trafi do sprzedaży w Polsce

Leapmotor International — warto zapamiętać tę nazwę, bo wraz z początkiem 2025 r. dwa modele tej chińskiej marki będą oficjalnie dostępne na polskim rynku. To spółka joint venture koncernów Stellantis i Leapmotor (51/49), a to oznacza, że nowe chińskie samochody elektryczne będzie można kupić u wybranych dealerów marek Stellantis. Produkcja pierwszego z nich - T03 - już rozpoczęła się w fabryce w Tychach.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Produkcja w polskiej fabryce Stellantisa się rozkręca. Kolejny model
Aktualności

Produkcja w polskiej fabryce Stellantisa się rozkręca. Kolejny model

Po ostatnich, raczej złych, informacja mamy bardzo dobrą. Zakłady Stellantisa w Tychach się rozkręcają, a do produkcji trafia właśnie zupełnie nowy samochód. Chodzi oczywiście o małą Alfę Romeo. Czy odniesie sukces? Wyjściowa cena nie odstrasza.

Nowa chińska marka debiutuje w Europie. Ceny aut Leapmotor wprawiają w osłupienie
Wiadomości

Nowa chińska marka debiutuje w Europie. Ceny aut Leapmotor wprawiają w osłupienie

Chińskie samochody marki Leapmotor wchodzą do oficjalnej sprzedaży w Europie. Na Stary Kontynent ściągnął ją koncern Stellantis, który chce zarobić na pogromie konkurencji. To adekwatne określenie, bo cennik dużego SUV-a C10 po prostu wprawia w osłupienie.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
W Tychach wyprodukowano już 100 tys. nowych Jeepów. Avenger to hit
Aktualności

W Tychach wyprodukowano już 100 tys. nowych Jeepów. Avenger to hit

W fabryce w Tychach wyprodukowano właśnie 100-tysięcznego Jeepa Avengera. To sukces, biorąc pod uwagę, jak niedawno powstał pierwszy egzemplarz tego SUV-a. Wkrótce miejskie Jeepy będą transportowane na dystansie nawet kilkunastu tysięcy kilometrów!

Maluchy wróciły na linię montażową w fabryce w Tychach
Aktualności

Maluchy wróciły na linię montażową w fabryce w Tychach

Popularne w PRL Maluchy ponownie wyruszyły w trasę w ramach akcji charytatywnej dla dzieci poszkodowanych w wypadkach samochodowych. Małe Fiaty z Warszawy aż do Monte Cassino prowadzą znani polscy kierowcy, których również można nazwać legendami. Pierwszy przystanek miał miejsce w wyjątkowym miejscu dla tego modelu, czyli w Tychach.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Materiał promocyjny
Pokonałem 220 zakrętów Alfą Romeo Junior z Tychów. Gdyby nazywała się Milano, kosztowałaby ponad 40 tys. zł więcej
Testy nowych samochodów

Pokonałem 220 zakrętów Alfą Romeo Junior z Tychów. Gdyby nazywała się Milano, kosztowałaby ponad 40 tys. zł więcej

Pierwszy SUV Alfy Romeo dzielący platformę z Jeepem ledwo się wychylił, aby pokazać się ludziom, a już wywołał burzę we włoskim rządzie. Czy ten samochód równie duże emocje — tym razem pozytywne — budzi podczas jazdy? Przekonałem się o tym, na przeszło 40-kilometrowej trasie pokonując aż 220 zakrętów.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
W Tychach ruszył próbny montaż chińskiego samochodu Leapmotor T03
Aktualności

W Tychach ruszył próbny montaż chińskiego samochodu Leapmotor T03

Wygaszana linia produkcyjna Fiata 500 w fabryce Tychach nie będzie stała pusta. Miejsce włoskiego malucha zajmie... chiński maluch Leapmotor T03! Jak przekazali w raporcie analitycy Jeffries, w ubiegłym tygodniu przeprowadzono montaż pierwszych egzemplarzy tego pojazdu.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.