Musicie uważać, bo znakomita większość egzemplarzy ma za sobą przygody blacharskie lub jest wyeksploatowana. Przebiegi powyżej 300 tys. km (na liczniku, a w rzeczywistości?) to nic nadzwyczajnego.

Diesle dożyły już kresu swoich dni (chociaż 1.9 z rozsądnym przebiegiem to wciąż dobra opcja, uważać na 2.5 TDI V6), w ogłoszeniach dominują benzyniaki – oszczędni mogą sięgnąć po bazowy silnik 1.6, ciekawym kompromisem są 1.8T i 2.0, nie brak też paliwożernych V6. Na niezły egzemplarz powinno wystarczyć ok. 10 tys. zł.

Zaletą Audi A4 jest świetna dostępność zamienników w różnych cenach, koszty napraw obniża też prosta budowa z silnikami montowanymi wzdłużnie (dobry dostęp np. do rozrządu). Uważajcie na zużycie mechaniczne silników, niską trwałość ma wielowahaczowe zawieszenie przednie. W ofercie: sedan, kombi i cabrio.

Polecane silniki: 1.6, 1.8T, 2.0, 1.9 TDI

Audi A4 B6 - plusy

Spora oferta na rynku, atrakcyjne ceny zamienników (duży wybór), szeroka paleta silników.

Audi A4 B6 - minusy

Coraz więcej problemów z korozją (podwozie), ryzykowny diesel 2.5 V6, wiele aut w złym stanie.

Dane techniczne 1.8T 2.0 1.9 TDI
Silnik – typ, liczba zaworów t.benz. R4/20 benz. R4/20 t.diesel R4/8
Układ rozrządu  DOHC DOHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek/łańcuch pasek/łańcuch pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1781 1984 1896
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 110/150/5700 96/131/5700 96/131/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 210/1750 195/3300 285-310/1900
Prędkość maksymalna (km/h)* 222 212 207
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 8,9 9,9 9,9
Spalanie (l/100 km)** 11,3/6,4/8,2 11,4/5,9/7,9 7,4/4,4/5,5

Nasza ocena: 3+