Musicie uważać, bo znakomita większość egzemplarzy ma za sobą przygody blacharskie lub jest wyeksploatowana. Przebiegi powyżej 300 tys. km (na liczniku, a w rzeczywistości?) to nic nadzwyczajnego.
Diesle dożyły już kresu swoich dni (chociaż 1.9 z rozsądnym przebiegiem to wciąż dobra opcja, uważać na 2.5 TDI V6), w ogłoszeniach dominują benzyniaki – oszczędni mogą sięgnąć po bazowy silnik 1.6, ciekawym kompromisem są 1.8T i 2.0, nie brak też paliwożernych V6. Na niezły egzemplarz powinno wystarczyć ok. 10 tys. zł.
Zaletą Audi A4 jest świetna dostępność zamienników w różnych cenach, koszty napraw obniża też prosta budowa z silnikami montowanymi wzdłużnie (dobry dostęp np. do rozrządu). Uważajcie na zużycie mechaniczne silników, niską trwałość ma wielowahaczowe zawieszenie przednie. W ofercie: sedan, kombi i cabrio.
Polecane silniki: 1.6, 1.8T, 2.0, 1.9 TDI
Audi A4 B6 - plusy
Spora oferta na rynku, atrakcyjne ceny zamienników (duży wybór), szeroka paleta silników.
Audi A4 B6 - minusy
Coraz więcej problemów z korozją (podwozie), ryzykowny diesel 2.5 V6, wiele aut w złym stanie.
Silnik – typ, liczba zaworów | t.benz. R4/20 | benz. R4/20 | t.diesel R4/8 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek/łańcuch | pasek/łańcuch | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1781 | 1984 | 1896 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 110/150/5700 | 96/131/5700 | 96/131/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 210/1750 | 195/3300 | 285-310/1900 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 222 | 212 | 207 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 8,9 | 9,9 | 9,9 |
Spalanie (l/100 km)** | 11,3/6,4/8,2 | 11,4/5,9/7,9 | 7,4/4,4/5,5 |
Nasza ocena: 3+