Ten model w stosunku do poprzednika prezentuje nieporównywalnie wyższą jakość. Szczególnie dotyczy to nadwozia, które nawet w 10-letnich egzemplarzach trzyma fason – jeśli rdzewieje, to powierzchniowo, głównie na krawędziach tylnych błotników i na tylnej klapie.
Warunkiem jest bezwypadkowa przeszłość albo przynajmniej profesjonalne naprawy po kolizjach – Mercedesa W211 łatwo uszkodzić podczas remontu z uwagi na zastosowanie aluminiowych elementów. Samochody te są w Polsce bardzo popularne ze względu na to, że m.in. Niemcy pozbywają się ich za stosunkowo niewielkie pieniądze.
W ofercie polskich portali ogłoszeniowych stale jest ponad 1 tys. egzemplarzy tych aut w niemal dowolnych konfiguracjach silnikowo-wyposażeniowych. Jest w czym wybierać: rozbudowana elektryka, skórzana tapicerka, nawigacja, ogrzewanie postojowe czy zawieszenie pneumatyczne (w kombi – seryjne) to często spotykane dodatki.
W czym więc problem? W kosztach serwisu! Jakkolwiek niektóre egzemplarze dożywają przebiegów rzędu 500 tys. km, to jednak używane Mercedesy Klasy E są autami bardzo drogimi w eksploatacji.
Wielotysięczne rachunki wiążą się z naprawami automatycznych przekładni (im mocniejszy silnik, tym wyższe prawdopodobieństwo usterki; niewielu jest mechaników, którzy w „automatach” W211 potrafią choćby wymienić olej) i układów wtryskowych czy nawet z prostą (wydawałoby się) wymianą napędu rozrządu (uwaga na diesle V6!). Usterkowe i drogie w naprawach jest zawieszenie Airmatic. W starszych W211 problem stanowi pompa hamulcowa SBC. Jeśli jednak macie w życiu szczęście, to... za 30 000 zł kupicie ładne W211.
Mercedes W211 popularne silniki
1.8K | 2.1 CDI | 2.7 CDI | |
Silnik – typ, liczba zaworów | k.benz. R4/16 | t.diesel R4/16 | t.diesel R5/20 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | łańcuch | łańcuchq |
Pojemność skokowa (cm3) | 1796 | 2148 | 2685 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 135/184/5500 | 125/170/3800 | 130/177/4200 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 250/2800 | 400/2000 | 400/1800 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 236 | 227 | 230 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 9,1 | 8,4 | 9,0 |
Spalanie (l/100 km)** | 12,2/6,7/8,8 | 8,7/5,2/6,4 | 9,3/5,2/6,7 |
*osiągi wersji podstawowej z man. skrzynią biegów, **zużycie paliwa wg EU: miasto/poza miastem/średnie
Mercedes W211 - typowe usterki
Karoseria - Korozja tylnej klapy, krawędzi tylnych błotników, drzwi.
Elektryka - Awarie elektrycznie składanych lusterek, stacyjek, sterowników elektronicznych, pomp SBC, wszelkich elementów wyposażenia – skomplikowana diagnostyka, wysokie koszty napraw (nie tylko w ASO).
Napęd - Awarie automatycznych skrzyń biegów, turbin i układów wtryskowych w dieslach; usterki układu 4Matic (napęd na 4 koła w połączeniu z automatyczną przekładnią).
Mercedes W211 - to nam się podoba
Komfort, wciąż duży prestiż, bogate wyposażenie, szeroka paleta silników, wygodne i pakowne kombi.
Mercedes W211 - to nam się nie podoba
Duża komplikacja mechaniczna auta, rozbudowana elektronika, wysokie koszty napraw, awaryjność.
Mercedesa W211 nasza opinia
Mercedes W211 z pewnego źródła może być ciekawą ofertą, jednak koszty eksploatacji dla wielu są nie do przyjęcia.