Rdza też stanowi spory problem – pojawia się zwłaszcza na podwoziu w egzemplarzach z początku produkcji, ale też i na blachach (np. klapa bagażnika). Polecamy względnie proste i trwałe silniki benzynowe 1.6 oraz 1.8, choć oczywiście ze względu na ogólne wyeksploatowanie i częstą współpracę z LPG zużycie może być spore. W 2.2 znane są problemy z łańcuchowym napędem rozrządu.
Diesle DI/DTI? W tamtych czasach Opel korzystał z silników zasilanych pompą wtryskową VP44 – jest nadal dość droga i awaryjna, a koszt naprawy może być ekonomicznie nieuzasadniony. Uwaga także na działanie układu kierowniczego – typowe są problemy z przekładnią. Na plus: w większości bardzo tanie części i naprawy.
Polecane silniki: 1.6, 1.8
Plusy
Niskie ceny zakupu, możliwość zabrania 7 osób na pokład, względnie prosta konstrukcja i niedrogie części.
Minusy
Problemy z korozją, w większości zajechane i awaryjne diesle, astronomiczne przebiegi, brzydkie wnętrze.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/16
|
benz. R4/16
|
benz. R4/16
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
DOHC
|
DOHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
pasek
|
pasek
|
łańcuch
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1598
|
1796
|
2198
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
74/100/6000
|
92/125/5600
|
108/147/5800
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
150/3600
|
170/3800
|
203/4000
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
176
|
188
|
200
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
13,0
|
11,5
|
10,0
|
Spalanie (l/100 km)**
|
9,9/6,1/7,5
|
11,0/6,5/8,2
|
11,8/6,6/8,5
|
Nasza ocena: 3