Rdza też stanowi spory problem – pojawia się zwłaszcza na podwoziu w egzemplarzach z początku produkcji, ale też i na blachach (np. klapa bagażnika). Polecamy względnie proste i trwałe silniki benzynowe 1.6 oraz 1.8, choć oczywiście ze względu na ogólne wyeksploatowanie i częstą współpracę z LPG zużycie może być spore. W 2.2 znane są problemy z łańcuchowym napędem rozrządu.

Diesle DI/DTI? W tamtych czasach Opel korzystał z silników zasilanych pompą wtryskową VP44 – jest nadal dość droga i awaryjna, a koszt naprawy może być ekonomicznie nieuzasadniony. Uwaga także na działanie układu kierowniczego – typowe są problemy z przekładnią. Na plus: w większości bardzo tanie części i naprawy.

Polecane silniki: 1.6, 1.8

Plusy

Niskie ceny zakupu, możliwość zabrania 7 osób na pokład, względnie prosta konstrukcja i niedrogie części.

Minusy

Problemy z korozją, w większości zajechane i awaryjne diesle, astronomiczne przebiegi, brzydkie wnętrze.

Dane techniczne 1.6 1.8 2.2
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 benz. R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1598 1796 2198
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 74/100/6000 92/125/5600 108/147/5800
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 150/3600 170/3800 203/4000
Prędkość maksymalna (km/h)* 176 188 200
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 13,0 11,5 10,0
Spalanie (l/100 km)** 9,9/6,1/7,5 11,0/6,5/8,2 11,8/6,6/8,5

Nasza ocena: 3