Rdza też stanowi spory problem – pojawia się zwłaszcza na podwoziu w egzemplarzach z początku produkcji, ale też i na blachach (np. klapa bagażnika). Polecamy względnie proste i trwałe silniki benzynowe 1.6 oraz 1.8, choć oczywiście ze względu na ogólne wyeksploatowanie i częstą współpracę z LPG zużycie może być spore. W 2.2 znane są problemy z łańcuchowym napędem rozrządu.
Diesle DI/DTI? W tamtych czasach Opel korzystał z silników zasilanych pompą wtryskową VP44 – jest nadal dość droga i awaryjna, a koszt naprawy może być ekonomicznie nieuzasadniony. Uwaga także na działanie układu kierowniczego – typowe są problemy z przekładnią. Na plus: w większości bardzo tanie części i naprawy.
Polecane silniki: 1.6, 1.8
Plusy
Niskie ceny zakupu, możliwość zabrania 7 osób na pokład, względnie prosta konstrukcja i niedrogie części.
Minusy
Problemy z korozją, w większości zajechane i awaryjne diesle, astronomiczne przebiegi, brzydkie wnętrze.
Dane techniczne | 1.6 | 1.8 | 2.2 |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | benz. R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1598 | 1796 | 2198 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 74/100/6000 | 92/125/5600 | 108/147/5800 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 150/3600 | 170/3800 | 203/4000 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 176 | 188 | 200 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 13,0 | 11,5 | 10,0 |
Spalanie (l/100 km)** | 9,9/6,1/7,5 | 11,0/6,5/8,2 | 11,8/6,6/8,5 |
Nasza ocena: 3