Musimy jednak uczciwie przyznać, że w A3 II po pierwszej (2005 r.), a szczególnie drugiej (2008 r.) modernizacji coraz częściej widać upływ czasu – od zmęczonego wnętrza, poprzez luzy w układzie jezdnym, a na wyeksploatowanych silnikach oraz skrzyniach biegów kończąc.

Należy o tym pamiętać, bo duży popyt sprawia, że nieuczciwi handlarze, czując dobry interes, chętnie wprowadzają na rynek wyeksploatowane „A3-ki” ze skorygowanym licznikiem. Nie brakuje też samochodów po solidnych „dzwonach”.

Z benzyniaków polecamy wersje 1.6 MPI (do spokojnej jazdy) i 2.0 TFSI EA113 (np. BWA), z pozostałymi silnikami TFSI często są kłopoty. Z diesli dobry wybór to wersje 1.6 i 2.0 z CR oraz 1.9 TDI (poza odmianą o oznaczeniu „BXE”), o ile przebieg mieści się w granicach zdrowego rozsądku!

Polecane silniki: 1.6, 2.0 FSI, 1.9 TDI

Plusy

Szeroka oferta rynkowa, niezła jakość wykończenia, atrakcyjne ceny większości części, prosta budowa.

Minusy

Problemy silników TSI, duża podaż odpicowanych egzemplarzy, coraz częstsze przypadki korozji.

Dane techniczne 1.6 2.0 FSI 1.9 TDI
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/8 benz. R4/16 t.diesel R4/8
Układ rozrządu  OHC DOHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek/łańcuch pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1595 1984 1896
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 75/102/5600 110/150/6000 77/105/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 148/3800 200/3500 250/1750
Prędkość maksymalna (km/h)* 185 214 187
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 11,9 8,9 11,4
Spalanie (l/100 km)** 9,6/5,5/7,0 10,0/5,5/7,2 6,3/4,1/4,9

Nasza ocena: 4-