Musimy jednak uczciwie przyznać, że w A3 II po pierwszej (2005 r.), a szczególnie drugiej (2008 r.) modernizacji coraz częściej widać upływ czasu – od zmęczonego wnętrza, poprzez luzy w układzie jezdnym, a na wyeksploatowanych silnikach oraz skrzyniach biegów kończąc.
Należy o tym pamiętać, bo duży popyt sprawia, że nieuczciwi handlarze, czując dobry interes, chętnie wprowadzają na rynek wyeksploatowane „A3-ki” ze skorygowanym licznikiem. Nie brakuje też samochodów po solidnych „dzwonach”.
Z benzyniaków polecamy wersje 1.6 MPI (do spokojnej jazdy) i 2.0 TFSI EA113 (np. BWA), z pozostałymi silnikami TFSI często są kłopoty. Z diesli dobry wybór to wersje 1.6 i 2.0 z CR oraz 1.9 TDI (poza odmianą o oznaczeniu „BXE”), o ile przebieg mieści się w granicach zdrowego rozsądku!
Polecane silniki: 1.6, 2.0 FSI, 1.9 TDI
Plusy
Szeroka oferta rynkowa, niezła jakość wykończenia, atrakcyjne ceny większości części, prosta budowa.
Minusy
Problemy silników TSI, duża podaż odpicowanych egzemplarzy, coraz częstsze przypadki korozji.
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/8 | benz. R4/16 | t.diesel R4/8 |
Układ rozrządu | OHC | DOHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek/łańcuch | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1595 | 1984 | 1896 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 75/102/5600 | 110/150/6000 | 77/105/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 148/3800 | 200/3500 | 250/1750 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 185 | 214 | 187 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 11,9 | 8,9 | 11,4 |
Spalanie (l/100 km)** | 9,6/5,5/7,0 | 10,0/5,5/7,2 | 6,3/4,1/4,9 |
Nasza ocena: 4-