Musimy jednak uczciwie przyznać, że w A3 II po pierwszej (2005 r.), a szczególnie drugiej (2008 r.) modernizacji coraz częściej widać upływ czasu – od zmęczonego wnętrza, poprzez luzy w układzie jezdnym, a na wyeksploatowanych silnikach oraz skrzyniach biegów kończąc.
Należy o tym pamiętać, bo duży popyt sprawia, że nieuczciwi handlarze, czując dobry interes, chętnie wprowadzają na rynek wyeksploatowane „A3-ki” ze skorygowanym licznikiem. Nie brakuje też samochodów po solidnych „dzwonach”.
Z benzyniaków polecamy wersje 1.6 MPI (do spokojnej jazdy) i 2.0 TFSI EA113 (np. BWA), z pozostałymi silnikami TFSI często są kłopoty. Z diesli dobry wybór to wersje 1.6 i 2.0 z CR oraz 1.9 TDI (poza odmianą o oznaczeniu „BXE”), o ile przebieg mieści się w granicach zdrowego rozsądku!
Polecane silniki: 1.6, 2.0 FSI, 1.9 TDI
Plusy
Szeroka oferta rynkowa, niezła jakość wykończenia, atrakcyjne ceny większości części, prosta budowa.
Minusy
Problemy silników TSI, duża podaż odpicowanych egzemplarzy, coraz częstsze przypadki korozji.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/8
|
benz. R4/16
|
t.diesel R4/8
|
Układ rozrządu
|
OHC
|
DOHC
|
OHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
pasek
|
pasek/łańcuch
|
pasek
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1595
|
1984
|
1896
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
75/102/5600
|
110/150/6000
|
77/105/4000
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
148/3800
|
200/3500
|
250/1750
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
185
|
214
|
187
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
11,9
|
8,9
|
11,4
|
Spalanie (l/100 km)**
|
9,6/5,5/7,0
|
10,0/5,5/7,2
|
6,3/4,1/4,9
|
Nasza ocena: 4-