Obok wspomnianych sedana i kombi na rynku znajdziecie także odmianę kabriolet, natomiast paleta silników przyprawia o zawrót głowy: zakres pojemności to 1,6-4,2 l, mocy – 102-420 KM!
Z benzyniaków do codziennej jazdy najlepiej wybrać wersję 1.6 8V/102 KM (tanie naprawy, dobra trwałość, ale kiepska dynamika) lub 1.8 T/163 KM (dobra dynamika, niezła trwałość). Jeśli chodzi o diesle, to obok 4-cylindrowych jednostek 1.9 i 2.0 (polecamy 1.9, bo większy silnik to niechlubna seria z pompowtryskiwaczami!) stosowano V6: 2.5 (nie polecamy!), 2.7 i 3.0. Te ostatnie są mocno zbliżone (ta sama konstrukcja). Poza wersjami przednionapędowymi znajdziecie A4 4x4 (nie z 2.7).
Polecane silniki: 1.6, 1.8T, 2.0, 1.9 TDI
Plusy
Szeroka oferta rynkowa, mnogość silników, dobry dostęp do zamienników, udane silniki 1.6, 1.8 T i 1.9 TDI.
Minusy
Ryzykowny turbodiesel 2.0 z PD, bardzo dużo aut po „dzwonie” i z licznikiem po korekcie przebiegu.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/8
|
t.benz. R4/20
|
t.diesel R4/8
|
Układ rozrządu
|
OHC
|
DOHC
|
OHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
pasek
|
pasek
|
pasek
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1595
|
1781
|
1896
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
75/102/5600
|
120/163/5700
|
85/115/4000
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
148/3800
|
225/1950
|
285/1900
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
190
|
228
|
201
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
12,6
|
8,6
|
11,2
|
Spalanie (l/100 km)**
|
10,8/6,0/7,7
|
11,3/6,4/8,2
|
7,8/4,5/5,7
|
Nasza ocena: 4-