Obok wspomnianych sedana i kombi na rynku znajdziecie także odmianę kabriolet, natomiast paleta silników przyprawia o zawrót głowy: zakres pojemności to 1,6-4,2 l, mocy – 102-420 KM!

Z benzyniaków do codziennej jazdy najlepiej wybrać wersję 1.6 8V/102 KM (tanie naprawy, dobra trwałość, ale kiepska dynamika) lub 1.8 T/163 KM (dobra dynamika, niezła trwałość). Jeśli chodzi o diesle, to obok 4-cylindrowych jednostek 1.9 i 2.0 (polecamy 1.9, bo większy silnik to niechlubna seria z pompowtryskiwaczami!) stosowano V6: 2.5 (nie polecamy!), 2.7 i 3.0. Te ostatnie są mocno zbliżone (ta sama konstrukcja). Poza wersjami przednionapędowymi znajdziecie A4 4x4 (nie z 2.7).

Polecane silniki: 1.6, 1.8T, 2.0, 1.9 TDI

Plusy

Szeroka oferta rynkowa, mnogość silników, dobry dostęp do zamienników, udane silniki 1.6, 1.8 T i 1.9 TDI.

Minusy

Ryzykowny turbodiesel 2.0 z PD, bardzo dużo aut po „dzwonie” i z licznikiem po korekcie przebiegu.

Dane techniczne 1.6 1.8 T 1.9 TDI
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/8 t.benz. R4/20 t.diesel R4/8
Układ rozrządu  OHC DOHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1595 1781 1896
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 75/102/5600 120/163/5700 85/115/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 148/3800 225/1950 285/1900
Prędkość maksymalna (km/h)* 190 228 201
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 12,6 8,6 11,2
Spalanie (l/100 km)** 10,8/6,0/7,7 11,3/6,4/8,2 7,8/4,5/5,7

Nasza ocena: 4-