Obok wspomnianych sedana i kombi na rynku znajdziecie także odmianę kabriolet, natomiast paleta silników przyprawia o zawrót głowy: zakres pojemności to 1,6-4,2 l, mocy – 102-420 KM!
Z benzyniaków do codziennej jazdy najlepiej wybrać wersję 1.6 8V/102 KM (tanie naprawy, dobra trwałość, ale kiepska dynamika) lub 1.8 T/163 KM (dobra dynamika, niezła trwałość). Jeśli chodzi o diesle, to obok 4-cylindrowych jednostek 1.9 i 2.0 (polecamy 1.9, bo większy silnik to niechlubna seria z pompowtryskiwaczami!) stosowano V6: 2.5 (nie polecamy!), 2.7 i 3.0. Te ostatnie są mocno zbliżone (ta sama konstrukcja). Poza wersjami przednionapędowymi znajdziecie A4 4x4 (nie z 2.7).
Polecane silniki: 1.6, 1.8T, 2.0, 1.9 TDI
Plusy
Szeroka oferta rynkowa, mnogość silników, dobry dostęp do zamienników, udane silniki 1.6, 1.8 T i 1.9 TDI.
Minusy
Ryzykowny turbodiesel 2.0 z PD, bardzo dużo aut po „dzwonie” i z licznikiem po korekcie przebiegu.
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/8 | t.benz. R4/20 | t.diesel R4/8 |
Układ rozrządu | OHC | DOHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1595 | 1781 | 1896 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 75/102/5600 | 120/163/5700 | 85/115/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 148/3800 | 225/1950 | 285/1900 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 190 | 228 | 201 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 12,6 | 8,6 | 11,2 |
Spalanie (l/100 km)** | 10,8/6,0/7,7 | 11,3/6,4/8,2 | 7,8/4,5/5,7 |
Nasza ocena: 4-