W ofercie znajdziecie hatchbacka 5d, który – jak na segment B – jest w miarę obszerny. Całkiem spory okazuje się też bagażnik – poj. przy komplecie pasażerów to 300 l.

Spośród benzyniaków najlepszym wyborem jest silnik 1.4 8V/73 KM – przeciętna dynamika, ale dobra trwałość, niedrogie naprawy i serwis. W C3 II występował do 2013 r. (w tym samym czasie wycofano diesle z polskiej oferty). Uważajcie na benzyniaki serii Prince (VTi) 1.4/95 i 1.6/120 KM – awaryjne i drogie w naprawach.

Jeśli chodzi o silniki R3, to nieźle wypadają wersje wolnossące 1.0/68 i 1.2/82 KM, natomiast trwałość 1.2 z turbo jest dyskusyjna. Ta odmiana często oznacza też, że mamy do czynienia z autem z importu, którego przeszłość bywa zagadką. Ta sama uwaga dotyczy aut z dieslami, np. z prostym w budowie i dość udanym 1.6 HDi. Ceny startują od ok. 13 tys. zł, ale na zakup radzimy przeznaczyć 17-20 tys. zł (duży wybór, łatwiej o zadbane auto).

Polecane silniki: 1.1, 1.4 i 1.6 HDi

Plusy

Bogate wyposażenie wielu aut, dobry komfort, atrakcyjny wygląd nadwozia, niezła ogólna trwałość.

Minusy

Usterkowe silniki serii Prince (1.4 i 1.6 VTi), niewiele miejsca z tyłu, coraz więcej problemów z silnikami 1.2 PT.

Dane techniczne 1.0 1.4 1.6 HDi
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R3/12 benz. R4/8 t.diesel R4/8
Układ rozrządu  DOHC OHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 999 1360 1560
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 50/68/6000 54/73/5200 68/92/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 95/3000 118/3300  230/1750
Prędkość maksymalna (km/h)* 160 163 180
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 13,5 16,2 11,3
Spalanie (l/100 km)** 5,1/3,8/4,3  8,0/4,9/6,0  4,9/3,4/4,0

Nasza ocena: 4