W ofercie znajdziecie hatchbacka 5d, który – jak na segment B – jest w miarę obszerny. Całkiem spory okazuje się też bagażnik – poj. przy komplecie pasażerów to 300 l.
Spośród benzyniaków najlepszym wyborem jest silnik 1.4 8V/73 KM – przeciętna dynamika, ale dobra trwałość, niedrogie naprawy i serwis. W C3 II występował do 2013 r. (w tym samym czasie wycofano diesle z polskiej oferty). Uważajcie na benzyniaki serii Prince (VTi) 1.4/95 i 1.6/120 KM – awaryjne i drogie w naprawach.
Jeśli chodzi o silniki R3, to nieźle wypadają wersje wolnossące 1.0/68 i 1.2/82 KM, natomiast trwałość 1.2 z turbo jest dyskusyjna. Ta odmiana często oznacza też, że mamy do czynienia z autem z importu, którego przeszłość bywa zagadką. Ta sama uwaga dotyczy aut z dieslami, np. z prostym w budowie i dość udanym 1.6 HDi. Ceny startują od ok. 13 tys. zł, ale na zakup radzimy przeznaczyć 17-20 tys. zł (duży wybór, łatwiej o zadbane auto).
Polecane silniki: 1.1, 1.4 i 1.6 HDi
Plusy
Bogate wyposażenie wielu aut, dobry komfort, atrakcyjny wygląd nadwozia, niezła ogólna trwałość.
Minusy
Usterkowe silniki serii Prince (1.4 i 1.6 VTi), niewiele miejsca z tyłu, coraz więcej problemów z silnikami 1.2 PT.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R3/12
|
benz. R4/8
|
t.diesel R4/8
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
OHC
|
OHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
pasek
|
pasek
|
pasek
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
999
|
1360
|
1560
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
50/68/6000
|
54/73/5200
|
68/92/4000
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
95/3000
|
118/3300
|
230/1750
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
160
|
163
|
180
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
13,5
|
16,2
|
11,3
|
Spalanie (l/100 km)**
|
5,1/3,8/4,3
|
8,0/4,9/6,0
|
4,9/3,4/4,0
|
Nasza ocena: 4