No i oczywiście pochodzenie – w końcu „japończyk to japończyk!”. Tym razem to twierdzenie trochę na wyrost, bo Mazda 2 wykorzystuje sporo techniki Fiesty VI (m.in. płyta podłogowa).
Pod maskę trafiły dwie jednostki 1.3 (moc: 75, 84 i 86 KM), a także 1.5, która – podobnie jak mniejszy motor – występowała przez cały czas produkcji. Do modernizacji w 2010 r. rozwijała 103 KM, później 102 KM. Ten udany silnik zapewnia dobrą dynamikę i nie pali zbyt dużo. Pochwalić też trzeba trwałość auta – szczególnie mechaniki. A wady? Głównie użytkowe. Niezbyt duży jest bagażnik, także ilość miejsca z tyłu nie rozpieszcza.
Polecane silniki: 1.3, 1.5, 1.6 CD
Plusy
Wysoka trwałość mechaniki, udane benzyniaki, zwinność, niewielkie spalanie, prosta budowa.
Minusy
Niewiele aut z polskich salonów, niewielki kufer, drogie niektóre części, problemy z korozją.
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | benz. R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | łańcuch | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1348 | 1348 | 1498 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 62/84/6000 | 63/86/6000 | 76/103/6000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 151/3500 | 122/3500 | 137/4000 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 172 | 172 | 188 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 13,6 | 12,9 | 10,4 |
Spalanie (l/100 km)** | 6,4/4,3/5,1 | 6,9/4,6/5,4 | 7,6/4,9/5,9 |
Nasza ocena: 4+