No i oczywiście pochodzenie – w końcu „japończyk to japończyk!”. Tym razem to twierdzenie trochę na wyrost, bo Mazda 2 wykorzystuje sporo techniki Fiesty VI (m.in. płyta podłogowa).
Pod maskę trafiły dwie jednostki 1.3 (moc: 75, 84 i 86 KM), a także 1.5, która – podobnie jak mniejszy motor – występowała przez cały czas produkcji. Do modernizacji w 2010 r. rozwijała 103 KM, później 102 KM. Ten udany silnik zapewnia dobrą dynamikę i nie pali zbyt dużo. Pochwalić też trzeba trwałość auta – szczególnie mechaniki. A wady? Głównie użytkowe. Niezbyt duży jest bagażnik, także ilość miejsca z tyłu nie rozpieszcza.
Polecane silniki: 1.3, 1.5, 1.6 CD
Plusy
Wysoka trwałość mechaniki, udane benzyniaki, zwinność, niewielkie spalanie, prosta budowa.
Minusy
Niewiele aut z polskich salonów, niewielki kufer, drogie niektóre części, problemy z korozją.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/16
|
benz. R4/16
|
benz. R4/16
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
DOHC
|
DOHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
łańcuch
|
łańcuch
|
łańcuch
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1348
|
1348
|
1498
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
62/84/6000
|
63/86/6000
|
76/103/6000
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
151/3500
|
122/3500
|
137/4000
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
172
|
172
|
188
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
13,6
|
12,9
|
10,4
|
Spalanie (l/100 km)**
|
6,4/4,3/5,1
|
6,9/4,6/5,4
|
7,6/4,9/5,9
|
Nasza ocena: 4+