Jedynym czułym punktem "trójki" jest korozja (podwozia i nadwozia) – niestety, często jest już mocno zaawansowana. Uważajcie!

Zdecydowanie polecamy silniki benzynowe (wszystkie są trwałe i godne uwagi). Do spokojnej jazdy wystarczy odmiana 1.6/105 KM, a najlepszy wybór to 2-litrówka. W obliczu trwałych benzyniaków zakup turbodiesla jest pozbawiony sensu, tym bardziej że motor 2.2 (Mazda) ma kilka typowych problemów (drogie części!), a jednostka 1.6 (PSA) też nie jest wolna od wad, choć odmiana 8V (od 2010 r.) zbiera naprawdę dobre oceny wśród mechaników, a także użytkowników.

Polecane silniki: 1.6, 2.0, 1.6 CD

Plusy

Trwałe mechanika oraz elektryka, niezła ogólna jakość wykonania auta, udane silniki benzynowe.

Minusy

Poważne problemy z korozją (podwozia i nadwozia), wysoka cena, niewielki wybór jednostek napędowych.

Dane techniczne 1.6 2.0 1.6 CD
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/8
Układ rozrządu  DOHC DOHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1598 1999 1560
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 77/105/6000 110/150/6200 85/115/3600
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 145/4000 191/4500 270/1750
Prędkość maksymalna (km/h)* 181 206 186
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 12,2 10,4 11,0
Spalanie (l/100 km)** 8,4/5,2/6,4 9,1/5,3/6,7 5,2/3,8/4,3

Nasza ocena: 4+