Jedynym czułym punktem "trójki" jest korozja (podwozia i nadwozia) – niestety, często jest już mocno zaawansowana. Uważajcie!
Zdecydowanie polecamy silniki benzynowe (wszystkie są trwałe i godne uwagi). Do spokojnej jazdy wystarczy odmiana 1.6/105 KM, a najlepszy wybór to 2-litrówka. W obliczu trwałych benzyniaków zakup turbodiesla jest pozbawiony sensu, tym bardziej że motor 2.2 (Mazda) ma kilka typowych problemów (drogie części!), a jednostka 1.6 (PSA) też nie jest wolna od wad, choć odmiana 8V (od 2010 r.) zbiera naprawdę dobre oceny wśród mechaników, a także użytkowników.
Polecane silniki: 1.6, 2.0, 1.6 CD
Plusy
Trwałe mechanika oraz elektryka, niezła ogólna jakość wykonania auta, udane silniki benzynowe.
Minusy
Poważne problemy z korozją (podwozia i nadwozia), wysoka cena, niewielki wybór jednostek napędowych.
Dane techniczne | 1.6 | 2.0 | 1.6 CD |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/8 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | łańcuch | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1598 | 1999 | 1560 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 77/105/6000 | 110/150/6200 | 85/115/3600 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 145/4000 | 191/4500 | 270/1750 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 181 | 206 | 186 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 12,2 | 10,4 | 11,0 |
Spalanie (l/100 km)** | 8,4/5,2/6,4 | 9,1/5,3/6,7 | 5,2/3,8/4,3 |
Nasza ocena: 4+