Logo

Mazda 3 II (2009-13) – jedynym czułym punktem „trójki” jest korozja

Hubert Wójcik
Hubert Wójcik

Jedynym czułym punktem "trójki" jest korozja (podwozia i nadwozia) – niestety, często jest już mocno zaawansowana. Uważajcie!

Zdecydowanie polecamy silniki benzynowe (wszystkie są trwałe i godne uwagi). Do spokojnej jazdy wystarczy odmiana 1.6/105 KM, a najlepszy wybór to 2-litrówka. W obliczu trwałych benzyniaków zakup turbodiesla jest pozbawiony sensu, tym bardziej że motor 2.2 (Mazda) ma kilka typowych problemów (drogie części!), a jednostka 1.6 (PSA) też nie jest wolna od wad, choć odmiana 8V (od 2010 r.) zbiera naprawdę dobre oceny wśród mechaników, a także użytkowników.

Polecane silniki: 1.6, 2.0, 1.6 CD

Plusy

Trwałe mechanika oraz elektryka, niezła ogólna jakość wykonania auta, udane silniki benzynowe.

Minusy

Poważne problemy z korozją (podwozia i nadwozia), wysoka cena, niewielki wybór jednostek napędowych.

Dane techniczne1.62.01.6 CD
Silnik – typ, liczba zaworówbenz. R4/16benz. R4/16t.diesel R4/8
Układ rozrządu DOHCDOHCOHC
Rodzaj napędu rozrządułańcuchłańcuchpasek
Pojemność skokowa (cm3)159819991560
Moc maks. (kW/KM/obr./min)77/105/6000110/150/620085/115/3600
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min)145/4000191/4500270/1750
Prędkość maksymalna (km/h)*181206186
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*12,210,411,0
Spalanie (l/100 km)**8,4/5,2/6,49,1/5,3/6,75,2/3,8/4,3

Nasza ocena: 4+

Autor Hubert Wójcik
Hubert Wójcik
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu