Ceny startują od blisko 20 tys. zł, spora oferta jest w przedziale 20-30 i 30-40 tys. zł. Mierzcie więc zamiary według sił i – co najważniejsze – zachowajcie czujność! Dlaczego?

Chodzi o jakość, bo choć ogólnie to solidny samochód, ma kilka punktów zapalnych. Największym z nich jest korozja (atakuje płytę podłogową, śrubki, wsporniki, elementy układu jezdnego), przeciętną trwałość ma też zawieszenie. Za to do silników nie mamy żadnych uwag. Dwulitrówka (160 KM) jest znacznie bardziej dynamiczna niż wersja 1.8 (126 KM), choć trzeba przyznać, że mniejszy motor też spisuje się zadowalająco. Kluczową rolę odgrywa tu bardzo niska masa własna, ledwo przekraczająca tonę. Auto ma klasyczny układ napędowy: silnik jest umieszczony wzdłużnie z przodu i napędza tylne koła. Uzyskano świetny rozkład mas – 51/49 proc.

Polecane silniki: 1.8, 2.0

Plusy

Ciekawy styl, świetne własności jezdne (tylny napęd; dobry rozkład mas), udane silniki, niezłe osiągi.

Minusy

Zaawansowana korozja podwozia (to poważny problem wielu aut!), luzy w podwoziu, dużo aut powypadkowych.

Dane techniczne 1.8 2.0
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1798 1999
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 93/126/6500 118/160/6700
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 167/4500 188/5000
Prędkość maksymalna (km/h)* 196 210
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 9,4 7,9
Spalanie (l/100 km)** 9,9/5,8/7,3 11,2/6,5/8,2

Nasza ocena: 4+