Bogate wyposażenie to głównie domena aut z importu, wśród krajowych egzemplarzy przeważają odmiany z przeciętną liczbą ekstrasów, dużo jest też aut flotowych (duże przebiegi!).

Spośród benzyniaków nieźle wypada wersja 1.4/100 KM, ale z racji dużej masy własnej auta zapewnia słabe osiągi. Lepiej pod tym względem oceniamy 1.4T, ale – podobnie jak popularny benzyniak 1.6 – zmaga się on z kilkoma problemami. Jeśli chodzi o diesle, to do wyboru macie dobre wersje 1.3 i 2.0 CDTI, zapożyczone z Fiata (polecamy większą jednostkę), niezły okazuje się popularny diesel 1.7, a także nowsza wersja 1.6 CDTI, choć jej naprawy nadal są drogie.

Polecane silniki: 1.4T, 1.6, 2.0 CDTI

Plusy

Przyjemny wygląd, sporo przestrzeni z przodu, dobre wykończenie, dobra dostępność zamienników.

Minusy

Znaczna podaż aut flotowych (duże przebiegi!), sporo drobnych problemów (np. z elektroniką).

Dane techniczne 1.4 T 1.6 2.0 CDTI
Silnik – typ, liczba zaworów t.benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1364 1598 1965
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 103/140/6000 85/115/6000 121/165/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 200/1850-4900 155/4000 350/1750-2500
Prędkość maksymalna (km/h)* 202 188 215
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 9,9 11,7 9,0
Spalanie (l/100 km)** 8,0/4,7/5,9 8,3/5,1/6,3 5,4/4,0/4,5

Nasza ocena: 4