Bogate wyposażenie to głównie domena aut z importu, wśród krajowych egzemplarzy przeważają odmiany z przeciętną liczbą ekstrasów, dużo jest też aut flotowych (duże przebiegi!).
Spośród benzyniaków nieźle wypada wersja 1.4/100 KM, ale z racji dużej masy własnej auta zapewnia słabe osiągi. Lepiej pod tym względem oceniamy 1.4T, ale – podobnie jak popularny benzyniak 1.6 – zmaga się on z kilkoma problemami. Jeśli chodzi o diesle, to do wyboru macie dobre wersje 1.3 i 2.0 CDTI, zapożyczone z Fiata (polecamy większą jednostkę), niezły okazuje się popularny diesel 1.7, a także nowsza wersja 1.6 CDTI, choć jej naprawy nadal są drogie.
Polecane silniki: 1.4T, 1.6, 2.0 CDTI
Plusy
Przyjemny wygląd, sporo przestrzeni z przodu, dobre wykończenie, dobra dostępność zamienników.
Minusy
Znaczna podaż aut flotowych (duże przebiegi!), sporo drobnych problemów (np. z elektroniką).
Silnik – typ, liczba zaworów | t.benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1364 | 1598 | 1965 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 103/140/6000 | 85/115/6000 | 121/165/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 200/1850-4900 | 155/4000 | 350/1750-2500 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 202 | 188 | 215 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 9,9 | 11,7 | 9,0 |
Spalanie (l/100 km)** | 8,0/4,7/5,9 | 8,3/5,1/6,3 | 5,4/4,0/4,5 |
Nasza ocena: 4