Bogate wyposażenie to głównie domena aut z importu, wśród krajowych egzemplarzy przeważają odmiany z przeciętną liczbą ekstrasów, dużo jest też aut flotowych (duże przebiegi!).
Spośród benzyniaków nieźle wypada wersja 1.4/100 KM, ale z racji dużej masy własnej auta zapewnia słabe osiągi. Lepiej pod tym względem oceniamy 1.4T, ale – podobnie jak popularny benzyniak 1.6 – zmaga się on z kilkoma problemami. Jeśli chodzi o diesle, to do wyboru macie dobre wersje 1.3 i 2.0 CDTI, zapożyczone z Fiata (polecamy większą jednostkę), niezły okazuje się popularny diesel 1.7, a także nowsza wersja 1.6 CDTI, choć jej naprawy nadal są drogie.
Polecane silniki: 1.4T, 1.6, 2.0 CDTI
Plusy
Przyjemny wygląd, sporo przestrzeni z przodu, dobre wykończenie, dobra dostępność zamienników.
Minusy
Znaczna podaż aut flotowych (duże przebiegi!), sporo drobnych problemów (np. z elektroniką).
Silnik – typ, liczba zaworów
|
t.benz. R4/16
|
benz. R4/16
|
t.diesel R4/16
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
DOHC
|
DOHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
łańcuch
|
pasek
|
pasek
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1364
|
1598
|
1965
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
103/140/6000
|
85/115/6000
|
121/165/4000
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
200/1850-4900
|
155/4000
|
350/1750-2500
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
202
|
188
|
215
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
9,9
|
11,7
|
9,0
|
Spalanie (l/100 km)**
|
8,0/4,7/5,9
|
8,3/5,1/6,3
|
5,4/4,0/4,5
|
Nasza ocena: 4