Dzięki pokrewieństwu z Astrą auto jest łatwe i niedrogie w naprawie, a dostęp do tanich części – bezproblemowy.
Wśród benzyniaków godna polecenia jest wersja 1.8/140 KM – trwała, a do tego wystarczająco dynamiczna i nieprzesadnie paliwożerna. Z kolei w przypadku turbodiesli warto szukać fiatowskiego 1.9 (najlepiej o mocy 120, ewentualnie 150 KM). Bardziej popularna okazuje się odmiana 1.7 (Isuzu), ale ma przeciętną trwałość (dość drogie części). Auto nie jest przesadnie awaryjne, ale trzeba uważać na niestabilną elektronikę, a także manualną skrzynię biegów M32 – kiepska trwałość łożysk. Na szczęście wybór aut nadal jest duży i wciąż można znaleźć zadbane egzemplarze.
Polecane silniki: 1.6, 1.8, 1.9 cdti
Plusy
Dużo aut na rynku, bogaty wybór tanich części, funkcjonalne wnętrze, dobra relacja ceny do jakości.
Minusy
Wiele wyeksploatowanych egzemplarzy (diesle), sporo drobnych awarii, usterkowa elektronika.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/16
|
t.benz. R4/16
|
t.diesel R4/8
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
DOHC
|
OHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
pasek
|
pasek
|
pasek
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1598
|
1998
|
1910
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
85/115/6000
|
147/200/5400
|
88/120/3500
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
155/4000
|
262/4200
|
280/2000
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
185
|
225
|
186
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
13,4
|
9,0
|
12,2
|
Spalanie (l/100 km)**
|
8,9/5,4/6,7
|
13,3/7,3/9,5
|
7,6/5,1/6,0
|
Nasza ocena: 3+