Dzięki pokrewieństwu z Astrą auto jest łatwe i niedrogie w naprawie, a dostęp do tanich części – bezproblemowy.

Wśród benzyniaków godna polecenia jest wersja 1.8/140 KM – trwała, a do tego wystarczająco dynamiczna i nieprzesadnie paliwożerna. Z kolei w przypadku turbodiesli warto szukać fiatowskiego 1.9 (najlepiej o mocy 120, ewentualnie 150 KM). Bardziej popularna okazuje się odmiana 1.7 (Isuzu), ale ma przeciętną trwałość (dość drogie części). Auto nie jest przesadnie awaryjne, ale trzeba uważać na niestabilną elektronikę, a także manualną skrzynię biegów M32 – kiepska trwałość łożysk. Na szczęście wybór aut nadal jest duży i wciąż można znaleźć zadbane egzemplarze.

Polecane silniki: 1.6, 1.8, 1.9 cdti

Plusy

Dużo aut na rynku, bogaty wybór tanich części, funkcjonalne wnętrze, dobra relacja ceny do jakości.

Minusy

Wiele wyeksploatowanych egzemplarzy (diesle), sporo drobnych awarii, usterkowa elektronika.

Dane techniczne 1.6 2.0t 1.9 cdti
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 t.benz. R4/16 t.diesel R4/8
Układ rozrządu  DOHC DOHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1598 1998 1910
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 85/115/6000 147/200/5400 88/120/3500
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 155/4000 262/4200 280/2000
Prędkość maksymalna (km/h)* 185 225 186
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 13,4 9,0 12,2
Spalanie (l/100 km)** 8,9/5,4/6,7 13,3/7,3/9,5 7,6/5,1/6,0

Nasza ocena: 3+