Dzięki pokrewieństwu z Astrą auto jest łatwe i niedrogie w naprawie, a dostęp do tanich części – bezproblemowy.
Wśród benzyniaków godna polecenia jest wersja 1.8/140 KM – trwała, a do tego wystarczająco dynamiczna i nieprzesadnie paliwożerna. Z kolei w przypadku turbodiesli warto szukać fiatowskiego 1.9 (najlepiej o mocy 120, ewentualnie 150 KM). Bardziej popularna okazuje się odmiana 1.7 (Isuzu), ale ma przeciętną trwałość (dość drogie części). Auto nie jest przesadnie awaryjne, ale trzeba uważać na niestabilną elektronikę, a także manualną skrzynię biegów M32 – kiepska trwałość łożysk. Na szczęście wybór aut nadal jest duży i wciąż można znaleźć zadbane egzemplarze.
Polecane silniki: 1.6, 1.8, 1.9 cdti
Plusy
Dużo aut na rynku, bogaty wybór tanich części, funkcjonalne wnętrze, dobra relacja ceny do jakości.
Minusy
Wiele wyeksploatowanych egzemplarzy (diesle), sporo drobnych awarii, usterkowa elektronika.
Dane techniczne | 1.6 | 2.0t | 1.9 cdti |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | t.benz. R4/16 | t.diesel R4/8 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1598 | 1998 | 1910 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 85/115/6000 | 147/200/5400 | 88/120/3500 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 155/4000 | 262/4200 | 280/2000 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 185 | 225 | 186 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 13,4 | 9,0 | 12,2 |
Spalanie (l/100 km)** | 8,9/5,4/6,7 | 13,3/7,3/9,5 | 7,6/5,1/6,0 |
Nasza ocena: 3+