Poza „naturalnymi” problemami obecnie dochodzi jeszcze kłopot z tanimi (czyli mało profesjonalnymi) naprawami silników i osprzętu oraz dość częste problemy z elektroniką (np. czujnikami ciśnienia w oponach), ale...
Właśnie, przy okazji liftingu w 2005 r. (auto na zdjęciu) wiele zmieniło się na lepsze. Wyeliminowano wiele bolączek, polepszono trwałość. Dotyczy to zarówno elektroniki, jak i mechaniki, np. mniej zawodna stała się jednostka 1.9 dCi (wersja 130-konna). Przy okazji modernizacji w palecie pojawił się udany 2-litrowy diesel – godny uwagi. Z benzyniaków również polecamy 2-litrówkę i w wersji wolnossącej (poza odmianą IDE), i z turbo. Warto jeszcze dodać, że Laguna II to wygodne auto, które świetnie opiera się korozji.
Polecane silniki: 2.0, 2.0T, 2.0 dCi
Plusy
Udane motory 2.0 (benz. i diesle), bogate wyposażenie wielu aut, atrakcyjna cena, odporność na rdzę.
Minusy
Awaryjność aut z początku produkcji, kłopoty z elektroniką, dużo aut naprawianych najtańszym kosztem.
Dane techniczne | 2.0 | 2.0T | 2.0 dci |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | t.benz. R4/16 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1998 | 1998 | 1995 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 99/135/5500 | 125/170/5000 | 110/150/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 191/3750 | 270/3250 | 340/2000 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 207 | 223 | 215 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 9,8 | 8,4 | 8,9 |
Spalanie (l/100 km)** | 11,0/6,1/7,9 | 11,6/6,5/8,4 | 7,6/4,8/5,8 |
Nasza ocena: 3