Poza „naturalnymi” problemami obecnie dochodzi jeszcze kłopot z tanimi (czyli mało profesjonalnymi) naprawami silników i osprzętu oraz dość częste problemy z elektroniką (np. czujnikami ciśnienia w oponach), ale...

Właśnie, przy okazji liftingu w 2005 r. (auto na zdjęciu) wiele zmieniło się na lepsze. Wyeliminowano wiele bolączek, polepszono trwałość. Dotyczy to zarówno elektroniki, jak i mechaniki, np. mniej zawodna stała się jednostka 1.9 dCi (wersja 130-konna). Przy okazji modernizacji w palecie pojawił się udany 2-litrowy diesel – godny uwagi. Z benzyniaków również polecamy 2-litrówkę i w wersji wolnossącej (poza odmianą IDE), i z turbo. Warto jeszcze dodać, że Laguna II to wygodne auto, które świetnie opiera się korozji.

Polecane silniki: 2.0, 2.0T, 2.0 dCi

Plusy

Udane motory 2.0 (benz. i diesle), bogate wyposażenie wielu aut, atrakcyjna cena, odporność na rdzę.

Minusy

Awaryjność aut z początku produkcji, kłopoty z elektroniką, dużo aut naprawianych najtańszym kosztem.

Dane techniczne 2.0 2.0T 2.0 dci
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 t.benz. R4/16 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1998 1998 1995
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 99/135/5500 125/170/5000 110/150/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 191/3750 270/3250 340/2000
Prędkość maksymalna (km/h)* 207 223 215
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 9,8 8,4 8,9
Spalanie (l/100 km)** 11,0/6,1/7,9 11,6/6,5/8,4 7,6/4,8/5,8

Nasza ocena: 3