Przedliftingowe egzemplarze mogą być już mocno zajechane, na dodatek w Superbie – tak jak choćby w Passacie – znajdzie się kilka mocno nieudanych jednostek napędowych, w tym np. 2.0 TDI PD oraz – przede wszystkim – 2.5 V6 TDI (choć te, które jeżdżą dziś, są już w większości po usunięciu kluczowych usterek).
Silniki benzynowe uchodzą za znacznie lepsze, polecamy zwłaszcza 1.8T (nie jest idealny, ale zapewnia przyzwoite osiągi i da się go tanio naprawić) oraz 2.0. Uwaga: coraz większym problemem jest rdza, do tego dochodzi fakt, iż partia aut została źle polakierowana. Stosunkowo delikatne przednie zawieszenie.
Polecane silniki: 1.8T, 2.0, 1.9 TDI
Plusy
Mnóstwo miejsca, zwłaszcza w drugim rzędzie, bogate wyposażenie wielu egzemplarzy, dobry dostęp do części.
Minusy
Problemy z dieslami 2.5, kiepski stan wielu egzemplarzy, coraz większe kłopoty z rdzą, luzy w zawieszeniu.
Dane techniczne | 1.8T | 2.0 | 1.9 TDI |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | t.benz. R4/20 | benz. R4/8 | t.diesel R4/8 |
Układ rozrządu | DOHC | OHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1781 | 1984 | 1896 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 110/150/5700 | 85/115/5400 | 96/130/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 210/1750 | 172/3500 | 285/1750 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 216 | 197 | 205 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 9,5 | 11,6 | 10,4 |
Spalanie (l/100 km)** | 11,5/6,5/8,3 | 11,9/6,4/8,4 | 7,7/4,6/5,7 |
Nasza ocena: 3+