Przedliftingowe egzemplarze mogą być już mocno zajechane, na dodatek w Superbie – tak jak choćby w Passacie – znajdzie się kilka mocno nieudanych jednostek napędowych, w tym np. 2.0 TDI PD oraz – przede wszystkim – 2.5 V6 TDI (choć te, które jeżdżą dziś, są już w większości po usunięciu kluczowych usterek).

Silniki benzynowe uchodzą za znacznie lepsze, polecamy zwłaszcza 1.8T (nie jest idealny, ale zapewnia przyzwoite osiągi i da się go tanio naprawić) oraz 2.0. Uwaga: coraz większym problemem jest rdza, do tego dochodzi fakt, iż partia aut została źle polakierowana. Stosunkowo delikatne przednie zawieszenie.

Polecane silniki: 1.8T, 2.0, 1.9 TDI

Plusy

Mnóstwo miejsca, zwłaszcza w drugim rzędzie, bogate wyposażenie wielu egzemplarzy, dobry dostęp do części.

Minusy

Problemy z dieslami 2.5, kiepski stan wielu egzemplarzy, coraz większe kłopoty z rdzą, luzy w zawieszeniu.

Dane techniczne 1.8T 2.0 1.9 TDI
Silnik – typ, liczba zaworów t.benz. R4/20 benz. R4/8 t.diesel R4/8
Układ rozrządu  DOHC OHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1781 1984 1896
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 110/150/5700 85/115/5400 96/130/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 210/1750 172/3500 285/1750
Prędkość maksymalna (km/h)* 216 197 205
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 9,5 11,6 10,4
Spalanie (l/100 km)** 11,5/6,5/8,3 11,9/6,4/8,4 7,7/4,6/5,7

Nasza ocena: 3+