Przedliftingowe egzemplarze mogą być już mocno zajechane, na dodatek w Superbie – tak jak choćby w Passacie – znajdzie się kilka mocno nieudanych jednostek napędowych, w tym np. 2.0 TDI PD oraz – przede wszystkim – 2.5 V6 TDI (choć te, które jeżdżą dziś, są już w większości po usunięciu kluczowych usterek).
Silniki benzynowe uchodzą za znacznie lepsze, polecamy zwłaszcza 1.8T (nie jest idealny, ale zapewnia przyzwoite osiągi i da się go tanio naprawić) oraz 2.0. Uwaga: coraz większym problemem jest rdza, do tego dochodzi fakt, iż partia aut została źle polakierowana. Stosunkowo delikatne przednie zawieszenie.
Polecane silniki: 1.8T, 2.0, 1.9 TDI
Plusy
Mnóstwo miejsca, zwłaszcza w drugim rzędzie, bogate wyposażenie wielu egzemplarzy, dobry dostęp do części.
Minusy
Problemy z dieslami 2.5, kiepski stan wielu egzemplarzy, coraz większe kłopoty z rdzą, luzy w zawieszeniu.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
t.benz. R4/20
|
benz. R4/8
|
t.diesel R4/8
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
OHC
|
OHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
pasek
|
pasek
|
pasek
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1781
|
1984
|
1896
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
110/150/5700
|
85/115/5400
|
96/130/4000
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
210/1750
|
172/3500
|
285/1750
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
216
|
197
|
205
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
9,5
|
11,6
|
10,4
|
Spalanie (l/100 km)**
|
11,5/6,5/8,3
|
11,9/6,4/8,4
|
7,7/4,6/5,7
|
Nasza ocena: 3+