Słabsza wersja jest solidna, ale współpracuje z 5-biegowym manualem, którego typowym problemem są nietrwałe łożyska.
Wersję 132-konną łączono z poprawioną 6-biegową przekładnią. Poza tym to bardzo udany napęd (seria ZR). Z dystansem podchodźcie do benzyniaka 1.33, który nie dość, że jest za słaby do napędu Aurisa, to ponadto zaliczył kilka wpadek jakościowych. Z diesli polecamy motor 1.4 D-4D – dynamiką nie powala, ale to prosty i udany silnik. Większe jednostki (2.0 i 2.2) w początkowych latach produkcji zmagały się z problemem przepalającej się uszczelki pod głowicą. Uwaga: spora podatność podwozia na korozję.
Polecane silniki: 1.6, 1.8 HSD, 1.4 D-4D
Plusy
Łatwa odsprzedaż, sporo aut z polskich salonów, trwały silnik benzynowy 1.6, dobry komfort resorowania.
Minusy
Problemy jakościowe z silnikami 1.33 oraz dieslami 2.0 i 2.2, przeciętna jakość prowadzenia, korozja podwozia.
Dane techniczne | 1.4 | 1.6 | 1.4 D-4D |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/8 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | łańcuch | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1398 | 1598 | 1364 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 71/97/6000 | 97/132/6400 | 66/90/3800 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 130/4400 | 160/4400 | 205/1800 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 170 | 195 | 175 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 13,0 | 10,0 | 11,9 |
Spalanie (l/100 km)** | 8,7/5,9/6,9 | 8,4/5,4/6,5 | 5,7/4,3/4,8 |
Nasza ocena: 4+