Słabsza wersja jest solidna, ale współpracuje z 5-biegowym manualem, którego typowym problemem są nietrwałe łożyska.
Wersję 132-konną łączono z poprawioną 6-biegową przekładnią. Poza tym to bardzo udany napęd (seria ZR). Z dystansem podchodźcie do benzyniaka 1.33, który nie dość, że jest za słaby do napędu Aurisa, to ponadto zaliczył kilka wpadek jakościowych. Z diesli polecamy motor 1.4 D-4D – dynamiką nie powala, ale to prosty i udany silnik. Większe jednostki (2.0 i 2.2) w początkowych latach produkcji zmagały się z problemem przepalającej się uszczelki pod głowicą. Uwaga: spora podatność podwozia na korozję.
Polecane silniki: 1.6, 1.8 HSD, 1.4 D-4D
Plusy
Łatwa odsprzedaż, sporo aut z polskich salonów, trwały silnik benzynowy 1.6, dobry komfort resorowania.
Minusy
Problemy jakościowe z silnikami 1.33 oraz dieslami 2.0 i 2.2, przeciętna jakość prowadzenia, korozja podwozia.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/16
|
benz. R4/16
|
t.diesel R4/8
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
DOHC
|
OHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
łańcuch
|
łańcuch
|
łańcuch
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1398
|
1598
|
1364
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
71/97/6000
|
97/132/6400
|
66/90/3800
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
130/4400
|
160/4400
|
205/1800
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
170
|
195
|
175
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
13,0
|
10,0
|
11,9
|
Spalanie (l/100 km)**
|
8,7/5,9/6,9
|
8,4/5,4/6,5
|
5,7/4,3/4,8
|
Nasza ocena: 4+