Słabsza wersja jest solidna, ale współpracuje z 5-biegowym manualem, którego typowym problemem są nietrwałe łożyska.

Wersję 132-konną łączono z poprawioną 6-biegową przekładnią. Poza tym to bardzo udany napęd (seria ZR). Z dystansem podchodźcie do benzyniaka 1.33, który nie dość, że jest za słaby do napędu Aurisa, to ponadto zaliczył kilka wpadek jakościowych. Z diesli polecamy motor 1.4 D-4D – dynamiką nie powala, ale to prosty i udany silnik. Większe jednostki (2.0 i 2.2) w początkowych latach produkcji zmagały się z problemem przepalającej się uszczelki pod głowicą. Uwaga: spora podatność podwozia na korozję.

Polecane silniki: 1.6, 1.8 HSD, 1.4 D-4D

Plusy

Łatwa odsprzedaż, sporo aut z polskich salonów, trwały silnik benzynowy 1.6, dobry komfort resorowania.

Minusy

Problemy jakościowe z silnikami 1.33 oraz dieslami 2.0 i 2.2, przeciętna jakość prowadzenia, korozja podwozia.

Dane techniczne 1.4 1.6 1.4 D-4D
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/8
Układ rozrządu  DOHC DOHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1398 1598 1364
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 71/97/6000 97/132/6400 66/90/3800
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 130/4400 160/4400 205/1800
Prędkość maksymalna (km/h)* 170 195 175
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 13,0 10,0 11,9
Spalanie (l/100 km)** 8,7/5,9/6,9 8,4/5,4/6,5 5,7/4,3/4,8

Nasza ocena: 4+