Przede wszystkim rdza. Blachy, na szczęście, trzymają się zazwyczaj nieźle, ale pod spodem często mamy do czynienia już ze sporym spustoszeniem. Zawsze przed zakupem warto więc wziąć Yarisa na podnośnik/kanał i dokładnie obejrzeć podwozie.
Narzekać można też m.in. na wnętrze – czasami trzeszczące, nieprzesadnie obszerne z tyłu i wykonane z plastików o jedynie przeciętnej jakości. Zdarzają się problemy ze sprzęgłem i jego łożyskiem, silnik 1.0 R3 ma przeciętną kulturę pracy, po dużym przebiegu może zacząć brać olej, choć jak na silnik R3 nie wypada źle. Polecamy znany z poprzednika motor 1.3 – trwały i wystarczająco dynamiczny. Później zastąpiono go wersją 1.33 (przeciętny). Dobrze wypada diesel 1.4 D-4D.
Polecane silniki: 1.0, 1.3, 1.4 D-4D
Plusy
Nadal solidna mechanika i mało zawodna elektronika, łatwa odsprzedaż, dobry komfort jazdy.
Minusy
Coraz większe kłopoty z korozją, problemowy silnik 1.33 z początku produkcji, dużo aut poflotowych.
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R3/12 | benz. R4/16 | t.diesel R4/8 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | łańcuch | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 998 | 1298 | 1364 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 51/69/6000 | 64/87/6000 | 66/90/3800 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 93/3600 | 121/4200 | 190/1800 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 155 | 170 | 175 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 15,7 | 11,5 | 10,7 |
Spalanie (l/100 km)** | 6,0/4,5/5,0 | 7,2/5,3/6,0 | 5,4/4,0/4,5 |
Nasza ocena: 4