Przede wszystkim rdza. Blachy, na szczęście, trzymają się zazwyczaj nieźle, ale pod spodem często mamy do czynienia już ze sporym spustoszeniem. Zawsze przed zakupem warto więc wziąć Yarisa na podnośnik/kanał i dokładnie obejrzeć podwozie.

Narzekać można też m.in. na wnętrze – czasami trzeszczące, nieprzesadnie obszerne z tyłu i wykonane z plastików o jedynie przeciętnej jakości. Zdarzają się problemy ze sprzęgłem i jego łożyskiem, silnik 1.0 R3 ma przeciętną kulturę pracy, po dużym przebiegu może zacząć brać olej, choć jak na silnik R3 nie wypada źle. Polecamy znany z poprzednika motor 1.3 – trwały i wystarczająco dynamiczny. Później zastąpiono go wersją 1.33 (przeciętny). Dobrze wypada diesel 1.4 D-4D.

Polecane silniki: 1.0, 1.3, 1.4 D-4D

Plusy

Nadal solidna mechanika i mało zawodna elektronika, łatwa odsprzedaż, dobry komfort jazdy.

Minusy

Coraz większe kłopoty z korozją, problemowy silnik 1.33 z początku produkcji, dużo aut poflotowych.

Dane techniczne 1.0 1.3 1.4 d-4d
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R3/12 benz. R4/16 t.diesel R4/8
Układ rozrządu  DOHC DOHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 998 1298 1364
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 51/69/6000 64/87/6000 66/90/3800
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 93/3600 121/4200 190/1800
Prędkość maksymalna (km/h)* 155 170 175
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 15,7 11,5 10,7
Spalanie (l/100 km)** 6,0/4,5/5,0 7,2/5,3/6,0 5,4/4,0/4,5

Nasza ocena: 4