Zadbany egzemplarz nadal ma wiele do zaoferowania, choć znalezienie takiego nie będzie łatwe. Polecamy proste benzyniaki, najlepszy wybór to silnik 1.6 8V, który może nie pali mało, ale to solidna jednostka, niedroga w serwisie i świetna do LPG.

Mało wymagający kierowcy mogą zainteresować się motorem 1.4 16V (najlepiej w wersji 80 KM), zaś z diesli celujcie w 1.9 TDI o mocy 90 KM (prosta budowa, tanie części; motor 2.0 TDI z PD często zmaga się z kłopotami jakościowymi). W ofercie są też nowoczesne, ale problemowe silniki 1.4 TSI/122, 140 i 170 KM, mocne odmiany GTI 2.0 TSI (głównie silnik EA113, ale pod koniec produkcji także felerny EA888 – pali dużo oleju) i topowe R32 (3.2 VR6), ale to wyższy pułap cenowy.