Zadbany egzemplarz nadal ma wiele do zaoferowania, choć znalezienie takiego nie będzie łatwe. Polecamy proste benzyniaki, najlepszy wybór to silnik 1.6 8V, który może nie pali mało, ale to solidna jednostka, niedroga w serwisie i świetna do LPG.

Mało wymagający kierowcy mogą zainteresować się motorem 1.4 16V (najlepiej w wersji 80 KM), zaś z diesli celujcie w 1.9 TDI o mocy 90 KM (prosta budowa, tanie części; motor 2.0 TDI z PD często zmaga się z kłopotami jakościowymi). W ofercie są też nowoczesne, ale problemowe silniki 1.4 TSI/122, 140 i 170 KM, mocne odmiany GTI 2.0 TSI (głównie silnik EA113, ale pod koniec produkcji także felerny EA888 – pali dużo oleju) i topowe R32 (3.2 VR6), ale to wyższy pułap cenowy.

Polecane silniki: 1.4, 1.6, 1.9 tdi

Plusy

Duży wybór na rynku (różne nadwozia, silniki), dobre walory użytkowe, tanie zamienniki, popularna technika.

Minusy

Wiele aut powypadkowych i z cofniętym licznikiem, awaryjne benzyniaki TSI, usterkowy diesel 2.0 TDI z PD.

Dane techniczne 1.4 1.6 1.9 TDI
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/8
Układ rozrządu  DOHC DOHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1390 1595 1896
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 55/75/5000 75/102/5600 77/105/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 126/3800 148/3800 250/1900
Prędkość maksymalna (km/h)* 164 184 187
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 14,7 11,4 11,1
Spalanie (l/100 km)** 9,4/5,5/6,9 9,8/5,9/7,3 6,8/4,4/5,2

Nasza ocena: 3+