Zadbany egzemplarz nadal ma wiele do zaoferowania, choć znalezienie takiego nie będzie łatwe. Polecamy proste benzyniaki, najlepszy wybór to silnik 1.6 8V, który może nie pali mało, ale to solidna jednostka, niedroga w serwisie i świetna do LPG.
Mało wymagający kierowcy mogą zainteresować się motorem 1.4 16V (najlepiej w wersji 80 KM), zaś z diesli celujcie w 1.9 TDI o mocy 90 KM (prosta budowa, tanie części; motor 2.0 TDI z PD często zmaga się z kłopotami jakościowymi). W ofercie są też nowoczesne, ale problemowe silniki 1.4 TSI/122, 140 i 170 KM, mocne odmiany GTI 2.0 TSI (głównie silnik EA113, ale pod koniec produkcji także felerny EA888 – pali dużo oleju) i topowe R32 (3.2 VR6), ale to wyższy pułap cenowy.
Polecane silniki: 1.4, 1.6, 1.9 tdi
Plusy
Duży wybór na rynku (różne nadwozia, silniki), dobre walory użytkowe, tanie zamienniki, popularna technika.
Minusy
Wiele aut powypadkowych i z cofniętym licznikiem, awaryjne benzyniaki TSI, usterkowy diesel 2.0 TDI z PD.
Dane techniczne | 1.4 | 1.6 | 1.9 TDI |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/8 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1390 | 1595 | 1896 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 55/75/5000 | 75/102/5600 | 77/105/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 126/3800 | 148/3800 | 250/1900 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 164 | 184 | 187 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 14,7 | 11,4 | 11,1 |
Spalanie (l/100 km)** | 9,4/5,5/6,9 | 9,8/5,9/7,3 | 6,8/4,4/5,2 |
Nasza ocena: 3+