O ile w przypadku Fabii znacznie łatwiej jest więc znaleźć egzemplarz z polskiego salonu z łatwą do zweryfikowania historią, o tyle wśród Volkswagenów Polo dominują egzemplarze sprowadzone.

Warto jednak wiedzieć, że np. w Niemczech na skutek pandemii COVID-19 zainteresowanie tanimi małymi autami używanymi – będącymi alternatywą dla komunikacji publicznej – wyraźnie wzrosło, więc trzeba się liczyć z tym, że Polo trafiające teraz do Polski to raczej „drugi sort”. To poprawne auto, z rozwiązaniami sprawdzonymi w milionach egzemplarzy nie tylko tego modelu. Ma swoje wady, ale dostęp do części i serwisu jest doskonały.

Najlepszym wyborem są benzyniaki 1.4 (ale nie w wersji FSI) i 1.6, bazowy silnik 1.2 (3-cylindrowy) lepiej sobie podarować. Diesle są oszczędne, ale potencjalnie wyeksploatowane i drogie w naprawach.

Polecane silniki: 1.4, 1.6

Plusy

Duża podaż na rynku, dobre prowadzenie, stosunkowo tanie i powszechnie dostępne części zamienne.

Minusy

Wiele egzemplarzy z niepewnym przebiegiem (import z Niemiec), problemy z silnikami 3-cylindrowymi.

Dane techniczne 1.4 1.6 1.9 tdi
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/8
Układ rozrządu  DOHC DOHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1390 1598 1896
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 55/75/5000 77/105/5600 74/101/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 126/3800 153/3800 240/1800
Prędkość maksymalna (km/h)* 172 192 188
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 12,9 10,4 10,7
Spalanie (l/100 km)** 8,6/5,3/6,5 9,3/5,5/6,9 6,4/4,0/4,9

Nasza ocena: 4 -