O ile w przypadku Fabii znacznie łatwiej jest więc znaleźć egzemplarz z polskiego salonu z łatwą do zweryfikowania historią, o tyle wśród Volkswagenów Polo dominują egzemplarze sprowadzone.
Warto jednak wiedzieć, że np. w Niemczech na skutek pandemii COVID-19 zainteresowanie tanimi małymi autami używanymi – będącymi alternatywą dla komunikacji publicznej – wyraźnie wzrosło, więc trzeba się liczyć z tym, że Polo trafiające teraz do Polski to raczej „drugi sort”. To poprawne auto, z rozwiązaniami sprawdzonymi w milionach egzemplarzy nie tylko tego modelu. Ma swoje wady, ale dostęp do części i serwisu jest doskonały.
Najlepszym wyborem są benzyniaki 1.4 (ale nie w wersji FSI) i 1.6, bazowy silnik 1.2 (3-cylindrowy) lepiej sobie podarować. Diesle są oszczędne, ale potencjalnie wyeksploatowane i drogie w naprawach.
Polecane silniki: 1.4, 1.6
Plusy
Duża podaż na rynku, dobre prowadzenie, stosunkowo tanie i powszechnie dostępne części zamienne.
Minusy
Wiele egzemplarzy z niepewnym przebiegiem (import z Niemiec), problemy z silnikami 3-cylindrowymi.
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/8 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1390 | 1598 | 1896 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 55/75/5000 | 77/105/5600 | 74/101/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 126/3800 | 153/3800 | 240/1800 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 172 | 192 | 188 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 12,9 | 10,4 | 10,7 |
Spalanie (l/100 km)** | 8,6/5,3/6,5 | 9,3/5,5/6,9 | 6,4/4,0/4,9 |
Nasza ocena: 4 -