O ile w przypadku Fabii znacznie łatwiej jest więc znaleźć egzemplarz z polskiego salonu z łatwą do zweryfikowania historią, o tyle wśród Volkswagenów Polo dominują egzemplarze sprowadzone.
Warto jednak wiedzieć, że np. w Niemczech na skutek pandemii COVID-19 zainteresowanie tanimi małymi autami używanymi – będącymi alternatywą dla komunikacji publicznej – wyraźnie wzrosło, więc trzeba się liczyć z tym, że Polo trafiające teraz do Polski to raczej „drugi sort”. To poprawne auto, z rozwiązaniami sprawdzonymi w milionach egzemplarzy nie tylko tego modelu. Ma swoje wady, ale dostęp do części i serwisu jest doskonały.
Najlepszym wyborem są benzyniaki 1.4 (ale nie w wersji FSI) i 1.6, bazowy silnik 1.2 (3-cylindrowy) lepiej sobie podarować. Diesle są oszczędne, ale potencjalnie wyeksploatowane i drogie w naprawach.
Polecane silniki: 1.4, 1.6
Plusy
Duża podaż na rynku, dobre prowadzenie, stosunkowo tanie i powszechnie dostępne części zamienne.
Minusy
Wiele egzemplarzy z niepewnym przebiegiem (import z Niemiec), problemy z silnikami 3-cylindrowymi.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/16
|
benz. R4/16
|
t.diesel R4/8
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
DOHC
|
OHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
pasek
|
pasek
|
pasek
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1390
|
1598
|
1896
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
55/75/5000
|
77/105/5600
|
74/101/4000
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
126/3800
|
153/3800
|
240/1800
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
172
|
192
|
188
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
12,9
|
10,4
|
10,7
|
Spalanie (l/100 km)**
|
8,6/5,3/6,5
|
9,3/5,5/6,9
|
6,4/4,0/4,9
|
Nasza ocena: 4 -