I tak, jeśli chodzi o auta sprzed modernizacji (w 2014 r.), które kupicie za 20-25 tys. zł, to spośród benzyniaków do jazdy na co dzień najlepszym wyborem jest silnik 1.4/86 KM. To napęd starszej konstrukcji – trwały, dość dynamiczny, niedrogi w naprawach.

Z kolei, jeśli chodzi o benzyniaki bez turbo, to jest jeszcze wersja 1.6/105 KM, ale łączono ją tylko z LPG (opcja także w 1.4). Zwolennikom nowoczesnych silników TSI polecamy auta po liftingu, kiedy montowano już tylko poprawione jednostki serii EA211. Niestety, ich ceny zaczynają się od ok. 30 tys. zł (oczywiście, na myśli mamy zadbane egzemplarze). Spośród turbodiesli sprzed liftingu polecamy odmianę 1.6 R4 TDI, która jest wyżej oceniana niż bazowa wersja 1.2 R3 TDI.

Polecane silniki: 1.4, 1.4 TSI, 1.6 TDI

Plusy

Szeroka oferta rynkowa, duży wybór wersji silnikowych, praktyczna kabina, spory bagażnik, łatwa odsprzedaż.

Minusy

Dużo aut odpicowanych i powypadkowych, usterkowe benzyniaki TSI serii EA111, wysoka cena zakupu.

Dane techniczne 1.4 1.4 TSI 1.6 TDI
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 t.benz. R4/16 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1390 1395 1598
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 63/86/5000 103/140/4500 66/90/4200
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 132/3800 140/1500 230/1500
Prędkość maksymalna (km/h)* 177 210 180
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 12,1 7,9 11,5
Spalanie (l/100 km)** 8,0/4,7/5,9 5,8/3,9/4,6 5,1/3,6/4,2

Nasza ocena: 4