I tak, jeśli chodzi o auta sprzed modernizacji (w 2014 r.), które kupicie za 20-25 tys. zł, to spośród benzyniaków do jazdy na co dzień najlepszym wyborem jest silnik 1.4/86 KM. To napęd starszej konstrukcji – trwały, dość dynamiczny, niedrogi w naprawach.
Z kolei, jeśli chodzi o benzyniaki bez turbo, to jest jeszcze wersja 1.6/105 KM, ale łączono ją tylko z LPG (opcja także w 1.4). Zwolennikom nowoczesnych silników TSI polecamy auta po liftingu, kiedy montowano już tylko poprawione jednostki serii EA211. Niestety, ich ceny zaczynają się od ok. 30 tys. zł (oczywiście, na myśli mamy zadbane egzemplarze). Spośród turbodiesli sprzed liftingu polecamy odmianę 1.6 R4 TDI, która jest wyżej oceniana niż bazowa wersja 1.2 R3 TDI.
Polecane silniki: 1.4, 1.4 TSI, 1.6 TDI
Plusy
Szeroka oferta rynkowa, duży wybór wersji silnikowych, praktyczna kabina, spory bagażnik, łatwa odsprzedaż.
Minusy
Dużo aut odpicowanych i powypadkowych, usterkowe benzyniaki TSI serii EA111, wysoka cena zakupu.
Dane techniczne | 1.4 | 1.4 TSI | 1.6 TDI |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | t.benz. R4/16 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1390 | 1395 | 1598 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 63/86/5000 | 103/140/4500 | 66/90/4200 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 132/3800 | 140/1500 | 230/1500 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 177 | 210 | 180 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 12,1 | 7,9 | 11,5 |
Spalanie (l/100 km)** | 8,0/4,7/5,9 | 5,8/3,9/4,6 | 5,1/3,6/4,2 |
Nasza ocena: 4