Nawet zajeżdżony Passat może wyglądać przyzwoicie, a przebiegi większości egzemplarzy to często wielokrotność tego, co wskazują ich liczniki. Przez lata Polacy kochali Passaty za oszczędne i mocne, choć nie zawsze niezawodne diesle.
Czas jednak zmienić obiekty zainteresowania, bo niezużyte „tedeiki” 1.9 z rozsądnymi przebiegami to rzadkość, zakup auta z silnikiem 2.0 TDI oznacza spore ryzyko, a 2.5 V6 TDI zakrawa na ekonomiczne samobójstwo. Teraz najbezpieczniejszym wyborem są proste i trwałe benzyniaki z 8-zaworowymi głowicami: 1.6/102 i 2.0/115 KM. Wielowahaczowe zawieszenie zapewnia dobre prowadzenie, ale jeśli się rozstuka, lepiej nie oszczędzać na jakości części zamiennych.
Polecane silniki: 1.6, 1.8T, 2.0, 1.9 TDI
Plusy
Olbrzymia podaż, doskonały dostęp do serwisu i części zamiennych, wysoki komfort i właściwości jezdne.
Minusy
Rozbudowane zawieszenie wielowahaczowe jest drogie w naprawach, podobnie jak silniki Diesla.
Dane techniczne | 1.6 | 1.8T | 1.9 TDI |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/8 | t.benz. R4/20 | t.diesel R4/8 |
Układ rozrządu | OHC | DOHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1595 | 1781 | 1896 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 75/102/5600 | 110/150/5700 | 96/130/4150 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 148/3800 | 210/1750 | 310/1750 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 192 | 223 | 208 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 12,7 | 8,7 | 9,9 |
Spalanie (l/100 km)** | 11,4/6,0/8,0 | 10,7/6,6/7,9 | 7,5/4,6/5,6 |
Nasza ocena: 3+