Nawet zajeżdżony Passat może wyglądać przyzwoicie, a przebiegi większości egzemplarzy to często wielokrotność tego, co wskazują ich liczniki. Przez lata Polacy kochali Passaty za oszczędne i mocne, choć nie zawsze niezawodne diesle.

Czas jednak zmienić obiekty zainteresowania, bo niezużyte „tedeiki” 1.9 z rozsądnymi przebiegami to rzadkość, zakup auta z silnikiem 2.0 TDI oznacza spore ryzyko, a 2.5 V6 TDI zakrawa na ekonomiczne samobójstwo. Teraz najbezpieczniejszym wyborem są proste i trwałe benzyniaki z 8-zaworowymi głowicami: 1.6/102 i 2.0/115 KM. Wielowahaczowe zawieszenie zapewnia dobre prowadzenie, ale jeśli się rozstuka, lepiej nie oszczędzać na jakości części zamiennych.

Polecane silniki: 1.6, 1.8T, 2.0, 1.9 TDI

Plusy

Olbrzymia podaż, doskonały dostęp do serwisu i części zamiennych, wysoki komfort i właściwości jezdne.

Minusy

Rozbudowane zawieszenie wielowahaczowe jest drogie w naprawach, podobnie jak silniki Diesla.

Dane techniczne 1.6 1.8T 1.9 TDI
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/8 t.benz. R4/20 t.diesel R4/8
Układ rozrządu  OHC DOHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1595 1781 1896
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 75/102/5600 110/150/5700 96/130/4150
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 148/3800 210/1750 310/1750
Prędkość maksymalna (km/h)* 192 223 208
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 12,7 8,7 9,9
Spalanie (l/100 km)** 11,4/6,0/8,0 10,7/6,6/7,9 7,5/4,6/5,6

Nasza ocena: 3+