Nawet zajeżdżony Passat może wyglądać przyzwoicie, a przebiegi większości egzemplarzy to często wielokrotność tego, co wskazują ich liczniki. Przez lata Polacy kochali Passaty za oszczędne i mocne, choć nie zawsze niezawodne diesle.
Czas jednak zmienić obiekty zainteresowania, bo niezużyte „tedeiki” 1.9 z rozsądnymi przebiegami to rzadkość, zakup auta z silnikiem 2.0 TDI oznacza spore ryzyko, a 2.5 V6 TDI zakrawa na ekonomiczne samobójstwo. Teraz najbezpieczniejszym wyborem są proste i trwałe benzyniaki z 8-zaworowymi głowicami: 1.6/102 i 2.0/115 KM. Wielowahaczowe zawieszenie zapewnia dobre prowadzenie, ale jeśli się rozstuka, lepiej nie oszczędzać na jakości części zamiennych.
Polecane silniki: 1.6, 1.8T, 2.0, 1.9 TDI
Plusy
Olbrzymia podaż, doskonały dostęp do serwisu i części zamiennych, wysoki komfort i właściwości jezdne.
Minusy
Rozbudowane zawieszenie wielowahaczowe jest drogie w naprawach, podobnie jak silniki Diesla.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/8
|
t.benz. R4/20
|
t.diesel R4/8
|
Układ rozrządu
|
OHC
|
DOHC
|
OHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
pasek
|
pasek
|
pasek
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1595
|
1781
|
1896
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
75/102/5600
|
110/150/5700
|
96/130/4150
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
148/3800
|
210/1750
|
310/1750
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
192
|
223
|
208
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
12,7
|
8,7
|
9,9
|
Spalanie (l/100 km)**
|
11,4/6,0/8,0
|
10,7/6,6/7,9
|
7,5/4,6/5,6
|
Nasza ocena: 3+